2007-11-06, 20:18
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Har haft en odling på gång i snart en och en halv månad nu, och satte plantorna i blom för en vecka sedan. Jag har en Mazar(femmad), en Misty (femmad), och en WW (naturell).

Nu har det visat sig att båda mina femmade plantor har utvecklat små punkulor, medans min WW ståtligt sprutar ut små vita frön.

Jag funderar lite smått på om de nuvarande pungkulorna endast är hållpåsar för pistillerna, då en boll har ett 1mm långt litet spröt ur sig, men antar att det endast är mina egna förhoppningar.

Men hur pass vanligt är det egentligen att femmade frön blir hanar, och tvärtom. Min nuvarande hona var naturligtvis en lång och tanig jävel, och räknar inte med att få ut mer än 10-30 gram ur henne.
Citera
2007-11-06, 21:59
Medlem
Finns det en misstanke om att de är hanar, döda dem direkt...
Kan gå as-fort med pollineringen.
Citera
2007-11-06, 22:03
Bannlyst
Har du misslyckats hålla ljuscykeln blir det lätt hermisar av femmade frön.. dvs honor med ballar.. försök i så fall samla ihop pollen och pollinera någon hona vid en senare odling så bórde du få femmade frön om du har tur..
Citera
2007-11-06, 22:48
Medlem
Mysfabbjojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Har du misslyckats hålla ljuscykeln blir det lätt hermisar av femmade frön.. dvs honor med ballar.. försök i så fall samla ihop pollen och pollinera någon hona vid en senare odling så bórde du få femmade frön om du har tur..
Men borde de då inte visa åtminstone NÅGRA tecken på honkön? I dagsläget finns det enbart ballar överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in