Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-22, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genious Brother
Du kan lika gärna äta grus för att somna kommer du inte göra

true that
Citera
2007-11-22, 09:06
Medlem
jonas.asss avatar
alltså, jag tycker att dom fungerar mycket bra mot det dom är till för.. Tar jag t.ex. 100 mg eller nåt så somnar jag även bra på dom också. Tar ju lite tid för dom att verka.. men annars så gillar jag dom, för att dom har ganska kort halveringstid, så man blir inte trött dagen efter heller.
Citera
2007-11-22, 09:30
Medlem
SinCitys avatar
Theralen, Lergigan, Atarax mfl. fungerar för vissa. Har man dock smakat benso så hjälper inget annat. Jag gav t ex en polare 2st 25mg Atarax och han kom knappt ur sängen på morgonen. Själv åt jag en halv karta utan att kunna somna, men då gick jag på Stesolid nästan dagligen istället.

Theralen och Lergigan fungerar faktiskt någorlunda bra, iaf Theralen att sova på. Värst är dock baksmällan. Om nu Lergigan har kortare halveringstid kanske man slipper segheten och håglösheten dagen efter. Skulle inte döma ut dem som helt värdelösa ändå, fastän Atarax är en Kalle Anka-medicin i mina ögon.
Citera
2007-11-22, 09:46
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Atarax och Lergigan

Fungerar icke för Mig heller för varken sömn eller ångestproblemen. Då har jag inte smakat på benso heller.
Citera
2007-11-22, 10:06
Medlem
pihops avatar
Atarax funkar ju hur bra som helst tycker jag!
Slocknar som en sten efter att ha käkat 4 såna.
I Thailand kan man köpa dom över disk på vilket apotek som helst. Köpte tyvär inte med mig en bunt hem...
Citera
2007-11-22, 10:08
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Atarax och Lergigan

Fungerar icke för Mig heller för varken sömn eller ångestproblemen. Då har jag inte smakat på benso heller.

Testat Theralen eller Propavan? Eller Remeron? Remeron rekomenderar jag starkt, det är en antidepp(SNRI) som har sömngivande egenskaper. En av de bättre mediciner mot sömnproblem jag testat. Sen finns det ju tillfällen som kräver benso t ex Halcion, Rohypnol eller liknande när inte Remeronen räcker till. Remeron är inte heller beroendeframkallande. En nackdel är att den gör en hungrig vid fel tidpunkt, nämnligen när man ska gå och sova, vilket gör att man kan lägga på sig lite "love handles".
Citera
2007-11-22, 10:15
Medlem
cocksuckers avatar
Jag käkar mest lergigan för opiatklåda, och till det fungerar de utmärkt, brukar dessutom ta en om jag ska gå och lägga mig extra tidigt och inte är trött typ om man ska flyga dagen efter. Däremot så tror jag inte de är så mkt att hurra för om man har seriösa sömnproblem, då får man satsa på stilnoct eller motsvarande.
Citera
2007-11-22, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Atarax funkar ju hur bra som helst tycker jag!
Slocknar som en sten efter att ha käkat 4 såna.
I Thailand kan man köpa dom över disk på vilket apotek som helst. Köpte tyvär inte med mig en bunt hem...
Okej.
Om du tittar på min baksida så har jag under en tid slängt ut ett gäng till pippifåglarna
Jag äter mao inte dessa piller själv utan ger dom till fåglarna.
Citera
2007-11-22, 10:22
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Testat Theralen eller Propavan? Eller Remeron? Remeron rekomenderar jag starkt, det är en antidepp(SNRI) som har sömngivande egenskaper. En av de bättre mediciner mot sömnproblem jag testat. Sen finns det ju tillfällen som kräver benso t ex Halcion, Rohypnol eller liknande när inte Remeronen räcker till. Remeron är inte heller beroendeframkallande. En nackdel är att den gör en hungrig vid fel tidpunkt, nämnligen när man ska gå och sova, vilket gör att man kan lägga på sig lite "love handles".

Blandar Theralen + Propavan och det är hyfsat. Remeron har jag aldrig tagit och tänker nog inte ta den heller då jag tar Efexor (testat ca 8 olika) och vill inte göra Mig tröttare än jag är. Visst är säker benso bra men alla vet ju vad psykiatrin och socialstyrelsen tycker och jag vill inte bli beroende av ett till preparat då jag redan är väldigt beroende av SSRI/SNRI så jag får Lyrica.
Citera
2007-11-22, 10:49
Medlem
jonas.asss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Theralen, Lergigan, Atarax mfl. fungerar för vissa. Har man dock smakat benso så hjälper inget annat. Jag gav t ex en polare 2st 25mg Atarax och han kom knappt ur sängen på morgonen. Själv åt jag en halv karta utan att kunna somna, men då gick jag på Stesolid nästan dagligen istället.

Theralen och Lergigan fungerar faktiskt någorlunda bra, iaf Theralen att sova på. Värst är dock baksmällan. Om nu Lergigan har kortare halveringstid kanske man slipper segheten och håglösheten dagen efter. Skulle inte döma ut dem som helt värdelösa ändå, fastän Atarax är en Kalle Anka-medicin i mina ögon.

Jag tycker också att Lergigan är helt okay alltså =) Väldigt lätt att få ut på recept också + att man inte blir alls seg dagen efter. Tycker även att den lindrar den värsta ångesten också som "vid behov-tablett". Sen klagar man ju givetvis på att inte den lilla burken ingår i "egen kostnadsskyddet" så får man en 100/burk Men precis som du sa så tycker jag att atarax är helt värdelös. Känner inte det minsta.
Citera
2007-11-22, 10:57
Medlem
riZLa_87s avatar
Opiat/opioid illamående och klåda är det ända den där skiten duger till mot ångest/sömnproblem är det värde löst för mig iaf (och många andra) men men det kanske funkar för dig ...vilket jag tvivlar på .

Att inte läkare bara skriver ut benzo eller låssas benzo (stilnoct och C/O) det är väll ens eget problem om man blir beroende lixom . Nääää dom borde fan sälja benzo i lösvikt i varje butik. Men så länge man bor i det här skitlandet så kan man juh bara drömma om den tanken.
Citera
2007-11-22, 13:08
Medlem
Bangar_intes avatar
Jag tycker den gör sitt jobb. Man blir trött och somnar lättare, ialf på 100mg.
Den enda nackdelen är att den tar så lång tid att verka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in