Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-16, 10:52
  #145
Medlem
pattis avatar
Fick det att funka med:
http://webchat.quakenet.org/
__________________
Senast redigerad av patti 2011-08-16 kl. 11:01.
2011-08-16, 19:30
  #146
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaddeE
Hej kommer inte in på chatten ( chatten på flashback). Det visar bara att den laddar. Har laddat mirc men inte förstått mig på det programmet. har laddat ner flash player i hopp om att det ska fungera men ej funkat. Har windows vista så hur gör man ?

Den funkar inte än vad jag vet, tråden handlar om IRC-klienter.

Citat:
Ursprungligen postat av patti
Fick det att funka med:
http://webchat.quakenet.org/

Vad har quakenet med irc.flashback.org där flashbackchatten ligger att göra?
2011-08-18, 00:21
  #147
Medlem
micaeles avatar
Vadan detta? Helt plötsligt blev jag utslängd från chatten med meddelande om att jag inte är authorized?
Alla inställningar stämmer!
2011-10-23, 01:22
  #148
Medlem
Ursäkta för att jag svarar på ett gammalt ämne, men jag hittar ingen vettig info.
Vad händer med chatten?? Web-versionen fungerar ej och IRC verkar inte heller fungera.
Hur går ting vidare??
2012-01-02, 14:48
  #149
Medlem
k4m1s avatar
Någon som vet om irc är uppe eller inte?

Jag kör "/connect irc.flashback.org 6697 xxxx k4m1" via irssi, får "(You are not authorized to use
this server)".
Är jag stenad och har missat något helt uppenbart eftersom jag stirrat på den raden i en timme nu eller beter sig servern bara i största allmänhet?
2012-01-02, 16:26
  #150
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4m1
Någon som vet om irc är uppe eller inte?

Jag kör "/connect irc.flashback.org 6697 xxxx k4m1" via irssi, får "(You are not authorized to use
this server)".
Är jag stenad och har missat något helt uppenbart eftersom jag stirrat på den raden i en timme nu eller beter sig servern bara i största allmänhet?
Det krävs 10 inlägg samt en veckas medlemskap för att få tillgång till chatten. Om det inte blivit ändrat det senaste året, dvs.
2012-01-02, 16:33
  #151
Medlem
k4m1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Det krävs 10 inlägg samt en veckas medlemskap för att få tillgång till chatten. Om det inte blivit ändrat det senaste året, dvs.

Galet, tack för det, då slipper jag sitta och köra huvudet i väggen på det.
Fattar inte att jag inte hittade den infon någonstans, har letat igenom de flesta trådar om möjliga och omöjliga varianter på att komma åt IRC servern.

Får helt enkelt posta lite då.

Tack igen
2012-01-03, 19:50
  #152
Medlem
ultrasunks avatar
har skaffat mIRC nu som funkar som det ska.
dock verkar kanalen vara nere??

en annan grej jag undrar över är varför det blir fel när jag skriver /join #flashback, då får jag detta meddelande; unable to join channel, need correct key. vad betyder correct key??

kan ngn snälla reda ut detta?? saknar chatten har ej vart där sen i somras nu då den webbaserade funkade....
2012-01-03, 19:55
  #153
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
har skaffat mIRC nu som funkar som det ska.
dock verkar kanalen vara nere??

en annan grej jag undrar över är varför det blir fel när jag skriver /join #flashback, då får jag detta meddelande; unable to join channel, need correct key. vad betyder correct key??

kan ngn snälla reda ut detta?? saknar chatten har ej vart där sen i somras nu då den webbaserade funkade....

Jag misstänker att du har anslutit till fel nätverk, dvs inte Flashbacks IRC. På några andra nät så krävs det ett lösenord (en key) för att ansluta till vissa kanaler, bl.a. #flashback. Dessa kanaler är inte officiella för detta forum.

klicka bort alla rutor som kommer upp när du startar mIRC, klicka på raden längst ner där du kan skriva, där skriver du

/nick ultrasunk
/server irc.flashback.org 6697 lösenord användarnamn
/j #flashback
2012-01-03, 22:15
  #154
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag misstänker att du har anslutit till fel nätverk, dvs inte Flashbacks IRC. På några andra nät så krävs det ett lösenord (en key) för att ansluta till vissa kanaler, bl.a. #flashback. Dessa kanaler är inte officiella för detta forum.

klicka bort alla rutor som kommer upp när du startar mIRC, klicka på raden längst ner där du kan skriva, där skriver du

/nick ultrasunk
/server irc.flashback.org 6697 lösenord användarnamn
/j #flashback

tack så väldigt mkt!!
2012-01-05, 20:34
  #155
Medlem
ultrasunks avatar
nu har jag gått igenom ca 6-7 trådar och gjort alla inställningarna som man skall. mirc funkar utmärkt men fb-servern säger jag är ej authorized, precis som många andra här...

what next?

och så vill jag att ni svarar på en fråga: VARFÖR ligger webbaserade chatten nere på detta viset i flera månader? hur svårt kan det vara att få den att funka??
2012-01-06, 14:08
  #156
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
nu har jag gått igenom ca 6-7 trådar och gjort alla inställningarna som man skall. mirc funkar utmärkt men fb-servern säger jag är ej authorized, precis som många andra här...

what next?


och så vill jag att ni svarar på en fråga: VARFÖR ligger webbaserade chatten nere på detta viset i flera månader? hur svårt kan det vara att få den att funka??

Är du på andra nät där du har ett annat nick? Isf kan det nicket ligga sparat när du försöker ansluta till Flashback och då blir det så eftersom du måste heta samma sak på IRC som här.

Om det är efter att du blivit disconnectad så har du helt enkelt "try to reconnect" på för liten intervall, ca 10 sekunder. Det måste du ändra till ungefär 30 sekunder för annars går det inte.

Webbchattsdiskussionen finns det andra trådar för.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback