2007-11-05, 00:43
Bannlyst
men seriöst nu... 666 har inget med djävulen att göra och vilddjurets tecken är inte en dum mikrochip...

Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Dagen efter jag läste ut sista boken åkte jag med tåg 4242 som avgick 10.42... och satt, mycket riktigt, på plats 42. Woooh, scary.
vill du veta vad det betyder? det betyder att det du ser och upplever det du fokuserar på... och det finns ingen verklighet förutom det du upplever.

fokusera på gud och du kommer börja se bevis för honom överallt...

Citat:
Människans hjärna har en makalös förmåga att hitta samband där det inte finns något.
det är inte en slump... de som skapade vår talsystem gömde såna saker där... (666, 144, 216, 360, 7, 12 osv)
Citera
2007-11-05, 04:18
Medlem
Inlines avatar
Jag är förvånad att ingen har nämnt förklaringen att 666 syftar på kejsar Nero. Öppen kritik mot kejsaren var dödligt farligt, men maskerades skickligt i liknelser om odjur i den trippade uppenbarelseboken. Det är även värt att notera att 616 har angivits som odjurets tal, i en av de äldsta, kända bibelversionerna. Även denna siffra passar in på Nero om man tar den andra vanligt förekommande stavningen på hans namn. (Neron=666, Nero=616).
http://en.wikipedia.org/wiki/Number_of_the_beast
Citera
2007-11-05, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yonera
men seriöst nu... 666 har inget med djävulen att göra och vilddjurets tecken är inte en dum mikrochip...

vill du veta vad det betyder? det betyder att det du ser och upplever det du fokuserar på... och det finns ingen verklighet förutom det du upplever.

det är inte en slump... de som skapade vår talsystem gömde såna saker där... (666, 144, 216, 360, 7, 12 osv)

Vilken tro har du?
Citera
2007-11-05, 09:20
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonera

Det var liksom lite vad jag menade.
Har tillräckligt många ett speciellt nummerfenomen i skallen så hittar dom referenser till det överallt, även om det ibland blir löjligt långsökt (som vissa bibelreferenser jag sett här). Det är så hjärnan funkar; den letar samband.
Citera
2007-11-05, 10:12
Medlem
broadmans avatar
Märket är mer än ett tal. Det får fysiska konsekvenser för dem som har det på sig. De som inte tar det får också känna av konsekvenserna. Att stirra sig blind på siffror är onödigt och leder ingenvart.

Intressant ändå att se dessa synpunkter mot märket. Dessa är argument kommer säkerligen att dyka upp när det är dags att övertyga folk att ta det.
Citera
2007-11-05, 18:31
Medlem
Rymdresenärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline
Jag är förvånad att ingen har nämnt förklaringen att 666 syftar på kejsar Nero. Öppen kritik mot kejsaren var dödligt farligt, men maskerades skickligt i liknelser om odjur i den trippade uppenbarelseboken. Det är även värt att notera att 616 har angivits som odjurets tal, i en av de äldsta, kända bibelversionerna. Även denna siffra passar in på Nero om man tar den andra vanligt förekommande stavningen på hans namn. (Neron=666, Nero=616).
http://en.wikipedia.org/wiki/Number_of_the_beast

Visst är det intressant att lägga in en massa mystiska betydelser till det talet, men mest troligt är ju att det handlar om kritik mot förtryckare. Kanske nero men Kejsar Domitianus är ju en kandidat.

NRWN QSR = nero kejsare med romerska bokstäver blir 666.
A KAI DOMET SEB GE= Domitianus kejsarämbetsnamn på grekiska blir också 666.
Citera
2007-11-05, 19:04
Bannlyst
För alla som gillar matte.

http://users.aol.com/s6sj7gt/mike666.htm

616 vs. 666

http://www.escapeallthesethings.com/666-616-number-mark-of-the-beast.htm

En till mer tveksam sida?

Citat:
666 och Vilddjurets märke har Bibeln varnat för.

Vilddjuret krävde att alla - stora och små, rika och fattiga, slavar och fria - skulle bära ett tecken på högra handen eller på pannan. Och ingen kunde få arbete eller köpa något utan att ha vilddjurets märke som ett tillståndsbevis. Märket var antingen vilddjurets namn, eller det tal som står istället för dess namn. Detta är en hemlighet, som kräver noggrann eftertanke för att avslöjas. De som har förstånd och insikt kan räkna ut vilddjurets tal, det är en människas tal, och talet är 666.
Uppenbarelseboken 13:16-18

Röken från deras plågor ska stiga upp i evigheternas evigheter, och de kommer inte att få någon lindring vare sig dag eller natt, för de har tillbett vilddjuret och dess bild och har blivit märkta med hans namns tal.
Uppenbarelseboken 14:11

http://www.fortunecity.se/kista/chips/1/danger/danger.htm

Vad betyder satans nummer 666?

http://www.euro-tongil.org/swedish/666.htm
Citera
2007-11-05, 19:08
Medlem
cdg347s avatar
Kortis

Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
616 vs. 666

Bland de flesta seriösa (läs universitet) religionsvetare är talet 616, sen gör ni vad ni vill med den infon. Eller så tar ni mitt ord på att det egentligen skall vara 347.
Citera
2007-11-05, 19:20
Medlem
diversions avatar
Jag vet inte om ni är allvarliga denna tråden? (jag menar allvar)

Menar ni att ni tror på sånt här på riktigt? Bara för att man kan hitta mönster i all, betyder inte det att detta är sant. Jag tror inte heller att det skulle påverka mitt liv på något vänster om jag tatuerade 666 på min kropp, bortsett från att vissa typer av människor skulle ta illa upp om de såg märket.

Det finns ju ingen logik bakom alla siffror ni presenterar. Ni letar bara efter samband där det förekommer en viss typ av sifferkombinationer och inget mera.
Citera
2007-11-05, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Jag vet inte om ni är allvarliga denna tråden? (jag menar allvar)

Menar ni att ni tror på sånt här på riktigt? Bara för att man kan hitta mönster i all, betyder inte det att detta är sant. Jag tror inte heller att det skulle påverka mitt liv på något vänster om jag tatuerade 666 på min kropp, bortsett från att vissa typer av människor skulle ta illa upp om de såg märket.

Det finns ju ingen logik bakom alla siffror ni presenterar. Ni letar bara efter samband där det förekommer en viss typ av sifferkombinationer och inget mera.

Rätt kul att spekulera lite i alla fall.
Citera
2007-11-05, 20:35
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Rätt kul att spekulera lite i alla fall.

Ja, så länge det bara är spekulationer är det väl ok
Citera
2007-11-06, 00:07
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Ja, så länge det bara är spekulationer är det väl ok
Däremot är konsekvenserna av märket lite otrevligare.

Bibeln ger ganska klara besked om vad märket innebär och då är det ingen rolig tatuering vi pratar om. Det ligger en del allvar bakom också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in