2013-03-20, 12:22
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag hade en flickvän som blandade 2 xanor ettor 3 imovan med en kvarting renat. Jag stod och lagade mat.

Dagen efter vaknade hon upp i cell och undrade när det gått sex timmar en vanlig lobb alltså, som hon haft förut och när hon skulle bli släppt?

Vakten svarade du blir nog här ett tag din kille är på sjukhus efter du högg han och du ska nog på förhör snart? Snacka om att hon fick ångest när hon kolla sig om kring där fanns både vanlig säng och skrivbord. Ingen typisk fyllecell !! ?

Så sluta mecka med tabletter det kan gå jävligt illa !

Kenta
En kvarting sprit kontra 2 mg xanor och 3 st imovane, då satsar jag min slant på att det var för mycket sprit med i bilden och inte för mycket piller. men kan man inte hantera det ska man inte använda något av det.
Citera
2013-03-21, 18:18
Medlem
Köpte precis en flaska renat och tänkte blanda med cola. Självklart behöver man efter en hård vecka några xanor till det. Har väll en liten tolerans men inte så värst mycket. Hur mkt mg kan man trycka till? 70s kommer drickas upp också
Citera
2013-03-21, 19:10
Medlem
mannyknows2s avatar
Fan beställde xanor över nätet ,skulle komma nästa dag ,inget som väntat scam tänkte jag
Ringde min DR. drog en jävla historia ,borde ha pris.....fick ut xanor 1mg gjorde susen ,behöver dem i ångest syfte så behöver dem samtidigt som dom e goa tycker jag.

Idag i lådan kom ett paket med de jag beställt ,ibland går det ens väg.

Nu skall det tas det lungt ett tag
Citera
2013-03-22, 04:52
Medlem
Hej!

Vill gärna ha lite hjälp med ett kortvarigt (max 6 veckor) upplägg för Xanor 1mg för GAD men framförallt i förebyggande syfte för panikångest.¨

Är i en kritisk fas nu då jag är påväg tillbaks till jobbet efter ett halvt års sjukskrivning med diagnos panikångest, ska gradvis trappa upp arbetet under en 6 veckors period. Det går inte att jobba halva dagar eller så, det är 8-10 timmars arbetsdagar som gäller.

Jag har sedan ett antal månader en daglig dos på 150mg Venlafaxin. I tillägg till det har jag haft Immovane 7,5 för sömnproblem och Sobril 10mg för panikattacker. Dessutom har jag behandling hos psykolog 1 gång i veckan.

Av Venlafaxinet är det svårt att säga om jag känner någonting alls, förutom att jag blir piggare just efter min dagliga dos, vilket sannolikt är en placebo effekt med tanke på att det är långsamma depot tabletter.
Sobril 10mg, har även fått 15mg, skrevs ut som ett 'vid behov' läkemedel. Problemet var att om jag väntade tills det verkligen behövdes, och panikattacken var ett faktum, så hjälpte det inte om jag tog många fler än jag skulle. Det blev en effekt av det till slut, när jag tagit 40-50mg, men effekten kom alltid försent, när jag hade varit i ett tillstånd av panik i närmare 1 timme.

Nu är jag mycket bättre, men jag lider ändå av panikattacker dagligen, mest när det blir fysiskt tungt eller stressigt, vilket är vardagsmat på jobbet. Därför känner jag att jag vill ha hjälp i övergångsperioden.

Jag har tänkt mig ett tak på 3mg om dagen. Problemet är att min arbetsplats är väl kontrollerad, jag måste genom en säkerhetskontroll varje gång jag ska in, så vet inte om jag vågar ta med mig Xanoren in. Det har gått bra med Sobrilen, ingen som frågat någonting, även om det syns väldigt bra i scannern i blisterförpackningen. Men vill inte ta för mycket risker, med tanke på att jag inte har recept på Xanoren.

Så, slutligen, till min fråga;

TLDR;

Hur kan jag fördela max 3mg Xanor per vakna dag (16 timmar) så att jag slipper panikångest under hela dagen, men med en lucka mellan intag på 8-10 timmar?

Bör jag istället leta efter depot tabletter, med tanke på att jag inte vill ta någonting under arbetspasset?

Tacksam för svar.
Citera
2013-03-22, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acidcrow
Hej!

Vill gärna ha lite hjälp med ett kortvarigt (max 6 veckor) upplägg för Xanor 1mg för GAD men framförallt i förebyggande syfte för panikångest.¨

Är i en kritisk fas nu då jag är påväg tillbaks till jobbet efter ett halvt års sjukskrivning med diagnos panikångest, ska gradvis trappa upp arbetet under en 6 veckors period. Det går inte att jobba halva dagar eller så, det är 8-10 timmars arbetsdagar som gäller.

Jag har sedan ett antal månader en daglig dos på 150mg Venlafaxin. I tillägg till det har jag haft Immovane 7,5 för sömnproblem och Sobril 10mg för panikattacker. Dessutom har jag behandling hos psykolog 1 gång i veckan.

Av Venlafaxinet är det svårt att säga om jag känner någonting alls, förutom att jag blir piggare just efter min dagliga dos, vilket sannolikt är en placebo effekt med tanke på att det är långsamma depot tabletter.
Sobril 10mg, har även fått 15mg, skrevs ut som ett 'vid behov' läkemedel. Problemet var att om jag väntade tills det verkligen behövdes, och panikattacken var ett faktum, så hjälpte det inte om jag tog många fler än jag skulle. Det blev en effekt av det till slut, när jag tagit 40-50mg, men effekten kom alltid försent, när jag hade varit i ett tillstånd av panik i närmare 1 timme.

Nu är jag mycket bättre, men jag lider ändå av panikattacker dagligen, mest när det blir fysiskt tungt eller stressigt, vilket är vardagsmat på jobbet. Därför känner jag att jag vill ha hjälp i övergångsperioden.

Jag har tänkt mig ett tak på 3mg om dagen. Problemet är att min arbetsplats är väl kontrollerad, jag måste genom en säkerhetskontroll varje gång jag ska in, så vet inte om jag vågar ta med mig Xanoren in. Det har gått bra med Sobrilen, ingen som frågat någonting, även om det syns väldigt bra i scannern i blisterförpackningen. Men vill inte ta för mycket risker, med tanke på att jag inte har recept på Xanoren.

TLDR;

Hur kan jag fördela max 3mg Xanor per vakna dag (16 timmar) så att jag slipper panikångest under hela dagen, men med en lucka mellan intag på 8-10 timmar?

Bör jag istället leta efter depot tabletter, med tanke på att jag inte vill ta någonting under arbetspasset?

Tacksam för svar.

Ifall du äter 3mg xanor/dag i 6 veckor kommer det bli skitjobbigt att sluta och du kommer få grova panikattacker dygnet runt ett tag.
Dessutom har xanor väldigt kort halveringstid så du måste knapra dom hela tiden.
Se till att skaffa diazepam i stället, den är enklare att sluta med.
Citera
2013-03-22, 12:37
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acidcrow
Hej!

TLDR;

Tacksam för svar.
Lider du redan av grav panikångest kommer ditt xanorbruk inte kunna avbrytas om 6 veckor jag lovar dig... du kommer bli en bensotorsk i statistiken.
Citera
2013-03-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Lider du redan av grav panikångest kommer ditt xanorbruk inte kunna avbrytas om 6 veckor jag lovar dig... du kommer bli en bensotorsk i statistiken.

Ok, det verkar som jag underskattat xanoren lite. Tillbaks till ritbordet då..

Vill så långt som möjligt undvika ett beroende, men ändå hålla paniken borta. Det blir lätt fel när man börjar självmedicinera.
Citera
2013-03-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Ifall du äter 3mg xanor/dag i 6 veckor kommer det bli skitjobbigt att sluta och du kommer få grova panikattacker dygnet runt ett tag.
Dessutom har xanor väldigt kort halveringstid så du måste knapra dom hela tiden.
Se till att skaffa diazepam i stället, den är enklare att sluta med.

Tack för varningen. Har tatt åt mig informationen. Blir inte att knapra xanor i förebyggande syfte, men ska se till att ha det till hands om det behövs.

Diazepam verkar ju vara ett alternativ, ska läsa på lite mer om det och se om jag kan få till ett fint upplägg.
Citera
2013-03-23, 00:48
Medlem
Vilken är bäst enligt erat tycke Tranax 1mg eller Ksalol 1mg ?
Citera
2013-03-23, 03:15
Medlem
Hur många ksalol ska man ta för att bli riktigt jävla bäng? Jag har provat 4mg utan problem...
Citera
2013-03-23, 05:33
Medlem
mannyknows2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Hur många ksalol ska man ta för att bli riktigt jävla bäng? Jag har provat 4mg utan problem...

Har du riktiga ksalol så e dom bra potenta ,skall iallfall inte vara svagare än svenska.
släng 6st som 3 stavar då skall du vara garanterat go sen. Annars e dom fejk.

mvh
Citera
2013-03-23, 07:48
Medlem
Mr.Riddims avatar
Tog 0.25mg xanor och gick till cafeterian. Efter beställning vänder jag ryggen till och då säger kassörskan till den andra tjejen som arbetade där; "Jag tror han var hög".

???????????????

Jag vill gärna veta vad det var som fick hennes alarmsignaler att gå igång?

Jag skall hålla i en föreläsning på Måndag och skall poppa 0.5mg och jag vill inte att folk skall tro att jag står där påtänd. Är xanor rekommenderat för sånt eller?

heh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in