2008-03-29, 10:43
Medlem
timvims avatar
effekt?

Alltså, vad är tjusningen med att "flöddra" på xanor?
Igår drog jag i mig 7st 1mg (samt en lättöl ) Har aldrig tagit xanor innan annat är när jag har blivit bjuden på det för att boosta alkohol, vilket jag inte heller tycker att det dög till.

Hur som helst, kände i stort sett ingen effekt alls, förutom att jag kanske blev lite trött (men det var snarare för att jag sovit för lite natten innan), samt att jag kände mig lätt dum i huvudet.

En kompis blev helt borta och hade grava minnesluckor en gång på fem stycken, så något borde ju hänt tycker man. Kan man vara immun mot benzo?

Visst, ångesten försvann lite men det var för att jag blev för trött för att orka bry mig om orsaken till den, och det känns ju inte så sunt om den skrivs ut som ångestdämpande, att skita i problemen har väl ingen mått bättre av i längden.

Nej men som sagt, kan man vara immun mot benzo eller slår xanor osv inte hårdare än så?

Edit: Verkar som att jag har lite problem med koordinationen idag, är det en av de "sköna effekterna"?
Senast redigerad av timvim 2008-03-29 kl. 11:01.
Citera
2008-03-29, 11:11
Medlem
Moments avatar
låter jättekonstigt. speciellt om du påstår att du har ångest, den borde försvunnit den sekunden det började verka . Jag är xanor torsk men 7 mg skulle vara för mycket för mig inte så att jag skulle sommna eller nåt men jag skulle sluddra fett och se grymt packad ut. (Man hör inte själv att man sluddrar men andra märker) Konstigt detta..
Citera
2008-03-29, 12:05
Medlem
monkfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timvim
Alltså, vad är tjusningen med att "flöddra" på xanor?
Igår drog jag i mig 7st 1mg (samt en lättöl ) Har aldrig tagit xanor innan annat är när jag har blivit bjuden på det för att boosta alkohol, vilket jag inte heller tycker att det dög till.

Hur som helst, kände i stort sett ingen effekt alls, förutom att jag kanske blev lite trött (men det var snarare för att jag sovit för lite natten innan), samt att jag kände mig lätt dum i huvudet.

En kompis blev helt borta och hade grava minnesluckor en gång på fem stycken, så något borde ju hänt tycker man. Kan man vara immun mot benzo?

Visst, ångesten försvann lite men det var för att jag blev för trött för att orka bry mig om orsaken till den, och det känns ju inte så sunt om den skrivs ut som ångestdämpande, att skita i problemen har väl ingen mått bättre av i längden.

Nej men som sagt, kan man vara immun mot benzo eller slår xanor osv inte hårdare än så?

Edit: Verkar som att jag har lite problem med koordinationen idag, är det en av de "sköna effekterna"?

7mg plus alkohol och första gången du tar xanor. Har aldrig hört nån som tagen den dosen första gången och inte kännt ett skit. Antingen blev du lurad eller så vet i fan. Prova igen och rapportera här, efter 7mg och alkohol bör du vakna upp och undrat vad fan hände igår.

Föresten det var inte depo, fast du borde ändå känt nått efter ett tag. Hadde du ångest dagen efter?
Citera
2008-03-29, 12:12
Medlem
BenzoMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkfish
7mg plus alkohol och första gången du tar xanor. Har aldrig hört nån som tagen den dosen första gången och inte kännt ett skit. Antingen blev du lurad eller så vet i fan. Prova igen och rapportera här, efter 7mg och alkohol bör du vakna upp och undrat vad fan hände igår.

Föresten det var inte depo, fast du borde ändå känt nått efter ett tag. Hadde du ångest dagen efter?

2mg får dom flesta att slockna ganska snabbt som nybörjare... Att ta 7mg med alkohol skulle jag nästan klassa om självmordsförsök.
Aldrig att han tog 7mg utan att märka någon, måste varit fake piller
Citera
2008-03-29, 12:17
Medlem
timvims avatar
Tycker också det är väldigt konstigt.. Jovisst, ångesten försvann lite, men orsakerna till den finns ju kvar ändå, så det var mer att jag bortsåg lite från dem och blev av med "udden" av ångesten om du förstår vad jag menar.

Men men, det är ingen allvarlig ångest jag har och har inga större problem att kontrollera den utan några preparat, xanoren tog jag istället för att flöddra lite. Men jag upplevde som sagt ingen vidare positiv effekt. De jag var med i gårkväll tyckte att jag verkade lite trött och seg, men kan lika gärna ha varit för att jag sovit för lite. Gav inte mer än att ha tagit ett par starköl, vilket jag hade uppskattat mer egentligen.

Var igår kväll runt tio jag började ta dem, gick väl och la mig runt tre-fyra.. Känner mig som sagt lite okoordinerad och ostadig i kroppen idag, men i huvudet är allt precis som vanligt..

Jävla konstigt tycker jag, när jag har läst mycket här på fb om folk som fått sköna effekter på lägre doser än 7 mg. Och någon tolerans lär jag ju inte ha, eftersom jag bara tagit nån enstaka ett par gånger innan, och det var säkert ett par år sen.

Men det är nåt skumt med mig, och tolerans. Likadant med cb, alla runtomkring blir helborta och jag blir på sin höjd lite trött, och får inga effekter som inte kan bortförklaras med placebo. Är ingen stor kille heller (70 kg). Irriterande det här.

Edit: En gång har jag faktiskt känt av cb, det var när vi åt den. Jobbig effekt (kände sig efterbliven), så väntade bara på att det skulle gå över. Antar att alkohol är den enda vettiga drogen för mig
Senast redigerad av timvim 2008-03-29 kl. 12:32.
Citera
2008-03-29, 12:25
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkfish

Vet inte om en lättöl, tagen tidigare på kvällen gjorde så stor skillnad faktiskt? :P Det var inte depot. Xanoren vi har hade vi hittat (!) i ett skåp när en kompis flyttade in i en ny lägenhet. Från apoteket, med sån där lapp med namn på och allt. De har funkat fint för mina kompisar innan, en tog som sagt 5 och hade minnesluckor och var allmänt borta vid tillfälllet. Sista förbrukningsdatum var den här månaden, men det kan väl inte spela så stor roll? Jag har nämnvärd ångest idag.

Citat:
Ursprungligen postat av BenzoMan
2mg får dom flesta att slockna ganska snabbt som nybörjare... Att ta 7mg med alkohol skulle jag nästan klassa om självmordsförsök.
Aldrig att han tog 7mg utan att märka någon, måste varit fake piller

Självmordsförsök? svårt att dö av benzo..
Det var riktiga piller, den sista kartan. Just därför är det extra irriterande.

Edit: Sov jävligt gott iaf, men det gör jag oftast ändå.
Senast redigerad av timvim 2008-03-29 kl. 12:43.
Citera
2008-03-29, 12:53
Medlem
timvims avatar
Sammanfattningsvis: Var ju inte så att jag inte kände ett skit, men det var i så fall inte mer än att det kändes som om jag druckit två starköl, alternativt placebo.

Vad kan det bero på?
Citera
2008-03-29, 14:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slukaren
men jag menade hur det funakt tillskillnad mot andra benzo. Diazepa har ju en välkänd sövande effekt tillsammans med alkohol mednad jag tycker flunitrazepam är ganska dålig att avsluta en fest natt men hur funkar alprazolam igentligen?
Vet inte? Blir skitpigg och uppåt av alla benzo (skitpillret sobril undantaget...)
Speciellt vallar (diazepam) ska man ju jämt ut på upptäcktsfärd av.

Samma med flunisar (för mig då...)
Mår helt enkelt så bra att det aldrig skulle falla mig in att lägga mig och sova bort euforin.
Citera
2008-03-29, 14:33
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timvim
Sammanfattningsvis: Var ju inte så att jag inte kände ett skit, men det var i så fall inte mer än att det kändes som om jag druckit två starköl, alternativt placebo.

Vad kan det bero på?
Antingen blev du väck utan att du trodde det själv, detta är ju välkänt inom fludder.

-Äääääääähhhhh........ Jaaaaaag ääärrrhhs hheeeeltgh normaaaalll, osv...
Eller som ovanstående skrev. Du blev blåst.
Citera
2008-03-29, 15:54
Medlem
Moments avatar
Depoterna kan väll ta upp till 5 timmar innan dom börjar peaka och du gick o la dig efter 5 timmar kanske är ett sammanband? :P
Citera
2008-03-29, 16:32
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Depoterna kan väll ta upp till 5 timmar innan dom börjar peaka och du gick o la dig efter 5 timmar kanske är ett sammanband? :P
För att vara en fet anmärkningsbög så kan det ta upp till 11 timmar tom.
Citera
2008-03-29, 19:16
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment

Det var inte depot..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in