2025-08-09, 11:06
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedatraveller
Min stilla undran till er kunniga är då, varför det inte en motsvarande behanding till subutexprogrammet för benasomissbrukare.

Bra fråga! Jag undrar samma sak!
Citera
2025-08-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spendi

Tub mottagningen i Stockholm är väl det närmsta vi kan komma till nått liknande. Man blir iaf behandlad som en människa och inte som skräp.

Men har fått nedtrappningar som nästan hållt på ett år. Detta var för typ 10 år sen. Vet inte om det är lika bra idag?
Citera
2025-08-10, 20:54
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spendi
Hört talas om toleransutveckling?skulle man höja och höja ? Annars får du uppfinna en drog som i nuläget inte finns .subutex är en helt annan drog/medicin .
Och benso ger en helt annan kognitiv påverkan än subutex i långa loppet ,nä ni får nog ta eran avtändning som alla oss andra
Citera
2025-08-11, 02:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billybilsson
Köpte på mig ett gäng nu ikväll, tog 3st direkt utav dom blå direkt från en galenika karta. Kliar satan på kroppen? Aldrig hänt någonsin under mina 15år+ på dessa!

Någon som upplevt samma? Smaken och utseendet kändes som vanligt.

Aldrig hört om den biverkningen på Ksalol! Har du fått utslag? Kliar det över hela kroppen? Vet du om någon mer har köpt av samma kran så kan du ju fråga om den/dom upplever samma sak.

Det enda jag kan tänka mig är att dom har börjar med något nytt ifyllnadsmedel som du är allergisk mot eller att tabletterna har varit i kontakt med något innan dom hamnade i blister.
Hur som helst låter det jävligt skumt!
Citera
2025-08-12, 00:55
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billybilsson
Köpte på mig ett gäng nu ikväll, tog 3st direkt utav dom blå direkt från en galenika karta. Kliar satan på kroppen? Aldrig hänt någonsin under mina 15år+ på dessa!

Någon som upplevt samma? Smaken och utseendet kändes som vanligt.

detta hände mig nån gång under 2022, det var nån batch som gav mig utslag bl.a i ansiktet och armarna, som också kliade. det försvann dock några timmar efter intag. fortfarande ett mysterium vad fan det kan ha varit.
Citera
2025-08-13, 07:42
Medlem
Spendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Hört talas om toleransutveckling?skulle man höja och höja ? Annars får du uppfinna en drog som i nuläget inte finns .subutex är en helt annan drog/medicin .
Och benso ger en helt annan kognitiv påverkan än subutex i långa loppet ,nä ni får nog ta eran avtändning som alla oss andra

Nej? Tvärtom, eller ta bort värsta udden. Som subutex t.ex för ifrån jonk. Säg lågdos ikto, läst flera som aldrig behövt öka dos, sobril? Lågdos av något som har riiiiktigt lång halveringstid (längre än diazepam).
Läst om andra som gått av med lyrika, kanske man kan köra något program med gabapentin eller pregabalin lågdos? Under en läkares observation såklart.
Citera
2025-08-14, 17:55
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Hej. Har precis hämtat upp en lev på några blå (ksalol sägs det) samt några vita 2mg Xanax stavar (de är vita och står 2 på ena sidan och Xanax på andra sidan). Saken är att inget av de smakar alprazolam överhuvudtaget utan påminner mer om smaken från diazepam eller ja, nästan ingen smak alls. Tänkte testa när jag är benzokass och tar de bort abstinenssymptom så är det ju någon benzo. Tycker även det händer något idag men har dock tagit av andra batcher innan idag.

Är det någon som stött på dessa och isåfall, vad kan det vara för ämne i dom? Vilka RC-benzo är lika alprazolam men är smaklösa? Finns någon sån? Hjälp mig här!

Tack på förhand.

- Kan tillägga att jag kört en DD via catharsis i Malmö-området, så jag har ingen att direkt fråga utan de marknadsförs iallafall där som alpra. Så är det någon i Malmö som stött på dessa hade jag blivit väldigt glad.
Senast redigerad av skanetrafik3n 2025-08-14 kl. 18:07.
Citera
2025-08-17, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanetrafik3n
Hej. Har precis hämtat upp en lev på några blå (ksalol sägs det) samt några vita 2mg Xanax stavar (de är vita och står 2 på ena sidan och Xanax på andra sidan). Saken är att inget av de smakar alprazolam överhuvudtaget utan påminner mer om smaken från diazepam eller ja, nästan ingen smak alls. Tänkte testa när jag är benzokass och tar de bort abstinenssymptom så är det ju någon benzo. Tycker även det händer något idag men har dock tagit av andra batcher innan idag.

Är det någon som stött på dessa och isåfall, vad kan det vara för ämne i dom? Vilka RC-benzo är lika alprazolam men är smaklösa? Finns någon sån? Hjälp mig här!

Tack på förhand.

- Kan tillägga att jag kört en DD via catharsis i Malmö-området, så jag har ingen att direkt fråga utan de marknadsförs iallafall där som alpra. Så är det någon i Malmö som stött på dessa hade jag blivit väldigt glad.
Ren fake tror det va nån bromazolam i dom eller nån annan rc skit.
Citera
2025-08-17, 11:43
Medlem
Hur är "galenika" benzo nu? Vissa säger det snurrar något konstigt i dom samtidigt som min vän fick in riktiga benzo (10 st i kartan) några rezolam blåa, har någon hört nåt?
Citera
2025-08-17, 19:43
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Ren fake tror det va nån bromazolam i dom eller nån annan rc skit.

Har du testat de jag pratar om? Stavarna ser ju väldigt välgjorda ut med böjen och skårorna men de blå är helt blå/grågrumliga och smakar inget alls men svängd blir man.
Citera
2025-08-17, 19:46
Medlem
skanetrafik3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Hur är "galenika" benzo nu? Vissa säger det snurrar något konstigt i dom samtidigt som min vän fick in riktiga benzo (10 st i kartan) några rezolam blåa, har någon hört nåt?

Jag tycker galenkias just nu är helsjuka. Blir abstinent efter 2-3 dagar på dom så tror de är något annat i de också. De andra rezolam upppskattade jag mer då jag blev ångestdämpad utan att bli helt sjuk efteråt. Tack och lov har jag fixat en del diazepam från apoteket samt väntar på något paket till. Sen ska jag av skiten igen. Farliga grejer som cirkulerar nu och sällan är det vad det sägs det är! Till och med sett riktigt feta haschkakor fulla med spice och testat dom och hade ALDRIG kunnat känna eller smaka skillnaden om man inte var vanerökare.

* Tror rezolam är de som är mest innehåller mest alpra nu medan ksalolen innehåller något mer skumt än alpra.
Citera
2025-08-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanetrafik3n
Jag tycker galenkias just nu är helsjuka. Blir abstinent efter 2-3 dagar på dom så tror de är något annat i de också. De andra rezolam upppskattade jag mer då jag blev ångestdämpad utan att bli helt sjuk efteråt. Tack och lov har jag fixat en del diazepam från apoteket samt väntar på något paket till. Sen ska jag av skiten igen. Farliga grejer som cirkulerar nu och sällan är det vad det sägs det är! Till och med sett riktigt feta haschkakor fulla med spice och testat dom och hade ALDRIG kunnat känna eller smaka skillnaden om man inte var vanerökare.

* Tror rezolam är de som är mest innehåller mest alpra nu medan ksalolen innehåller något mer skumt än alpra.

Ja galenika har haft bromazolam i sina har jag sett analyser på och sist jag köpte smakade det knappt något alprazolam alls och sött men är nog bindemedel sedan köpte jag en av en annan och dom var grymma smakade alprazolam som fan. Fast det är ett underground lab och dom ligger inte på 1mg heller det kan jag lova för tog en svensk 2mg stav och jävlar vilken skillnad.
Bromazolam är typ alprazolam dom har bara bytt ut chloro till bromo vilket gör effekten annorlunda och lite svagare så 1mg alprazolam motsvarar 2-2,5mg bromazolam.
Sett folk som bara ätit blå bli positiva på den oxå i analys fast oftast är det alprazolam men det är ju oxå tillverkat underground så vem fan vet igentligen men jag älskar deras diazepam och ikto dom är bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in