2020-04-10, 09:09
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Fick erbjudande om Canox 2mg 100 burkar att köpa för 1,400kr. Alprazolam tabletter för dom som inte minns.
Fan vilket tryck det var i dom. Bara jag som minns och gillade dom starkt?

Sist jag köpte en sån burk (var några år sen) minns jag de som helt värdelösa. Helt ärligt nog sämst av alla märken jag testat när det kommer till vad som ska vara Alprazolam.

Ksalol
Stada
Pfizer
Upjohn
Roche
Krka
Sen originalet Xanor.

Kommer ihåg Canox som helt verkningslösa jämförelsevis med andra tabletter innehållandes Alprazolam jag provat. Har blivit en del mellan åren, men jag kanske bara hade otur och åkte på en fake burk eller liknande, för jag har även hört folk prata gott om de.

Det florerar ju mycket Stada 1mg just nu. Fan vad mycket bättre tryck det är i dessa än de underdoserade Ksalolen. Man märker det först när man får tag i äkta tabletter som faktiskt innehåller 1mg och inte är underdoserade. Jag hoppas Stada tabletterna är här för att stanna för de gör verkligen sitt jobb.
Citera
2020-04-11, 15:58
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Sist jag köpte en sån burk (var några år sen) minns jag de som helt värdelösa. Helt ärligt nog sämst av alla märken jag testat när det kommer till vad som ska vara Alprazolam.

Ksalol
Stada
Pfizer
Upjohn
Roche
Krka
Sen originalet Xanor.

Kommer ihåg Canox som helt verkningslösa jämförelsevis med andra tabletter innehållandes Alprazolam jag provat. Har blivit en del mellan åren, men jag kanske bara hade otur och åkte på en fake burk eller liknande, för jag har även hört folk prata gott om de.

Det florerar ju mycket Stada 1mg just nu. Fan vad mycket bättre tryck det är i dessa än de underdoserade Ksalolen. Man märker det först när man får tag i äkta tabletter som faktiskt innehåller 1mg och inte är underdoserade. Jag hoppas Stada tabletterna är här för att stanna för de gör verkligen sitt jobb.
Okej, jo många olika åsikter om kvalitén på canox.

Stadan däremot är goa dom. Hade några hundra för ett par mån sen och alla gillade dom. Billigt fick jag dom oxå, 500st för 2,2k kanske. Bra tryck.
Citera
2020-04-12, 16:02
Medlem
Varit utan alpra 2v nu. Hamnar jag på ruta 1 i abstinensbesvär om jag tar en eller två nu? Tjack at från helvetet
Citera
2020-04-12, 17:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0STR0N
Varit utan alpra 2v nu. Hamnar jag på ruta 1 i abstinensbesvär om jag tar en eller två nu? Tjack at från helvetet

Försök att undvika Alprazolam så gott det går. Du har inte tillgång till Lyrica eller Gabapentin? eller alkohol? Som sistahandsalternativ så tycker jag att nödraketer (folköl) funkar hyfsat mot tjackavtändning
Citera
2020-04-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Försök att undvika Alprazolam så gott det går. Du har inte tillgång till Lyrica eller Gabapentin? eller alkohol? Som sistahandsalternativ så tycker jag att nödraketer (folköl) funkar hyfsat mot tjackavtändning

Har lite gaba! Testar det! Tack
Citera
2020-04-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjack-attack
Xanor kommer förmodligen hjälpa dig med din socialfobi på samma sätt som det kommer att hjälpa dig med ångest eller liknande problem men det är ett extremt potent och beroendeframkallande medel som läkare inte ger patienter som ett första alternativ. av olika anledningar Sobril (oxazepam) är för det mesta den bensodiazepin läkare skriver ut först då den har hyfsad halvveringstid och är mindre rusgivande än många andra. Stesolid (diazepam) är ett effektivt preparat mot många olika åkommor men har fler baksidor. Trots att den har en lång halvveringstid är det vanligt att toleransökningen sker fortare än vid användning av andra bensodiazepiner. Den har även till skillnad från Sobril en betydligt snabbare effekt (påslag) vilket gör att den blir åtråvärd bland missbrukare och med tanke på detta så är den är även lättare att utveckla ett beroende av. Om du behöver medicin för att kunna klara av ett arbete skulle jag rekommendera dessa preparat istället då de låter mer passande för ditt ändamål.

Förutom att Xanor (alprozolam) är mer vanebildande än Sobril och Stesolid så gör även dess korta halvveringstid (8 timmar) även att du förmodligen kommer behöva inta det mer än en gång under din arbetsdag om du ska kunna ta dig igenom den. Det främsta användningsområdet för Xanor ligger i dess möjlighet att lindra akuta tillstånd, t.ex. panikångest. Tillsammans med tunga opiater finns i min mening inga andra preparat som kan få dig att gå från självmordsbenägen till ett tillstånd av välmående lika fort och effektivt (utöver andra starka bensodiazepiner). Mitt förslag till dig är: samla så mycket fakta du kan om vilka preparat som skulle kunna hjälpa någon i ditt tillstånd (det behöver inte vara bensodiazepiner) och gör en lista på dessa. Ta med denna till din läkare så att du kan diskutera det med honom.

Om du däremot är ute efter att skaffa just bensodiazepiner så måste du "sälja in" dig själv som tillräckligt sjuk - och/eller desperat att få vara en del av samhället medan du absolut inte får uppfattas som "drogsökande". Detta betyder att du inte får visa att du har några kunskaper om bensodiazepiner utan mer i ett du är beredd att sluta eller försöka bli sjukskriven och i ett desperat sista rop på hjälp försöka kommunicera att du läst om / hört om / känner någon som fått "någon medicin som hette något på x, kanske xa-någonting" och som hjälpte mot deras sociala fobi och den känslan du får när det trycker över bröstet, du får svårt att andas och liknande symptom som pekar på att du skulle lida av panikångest. Men jag hoppas att du kan hjälp utan att behöva använda någon av "tungviktarna" för tro mig, har du inte problem med ångest innan du börjar äta Xanor, så kommer du få det.
Tack för din svar! Jag söker inte bli beroende eller någonting jag vill bara må bra släppa den depressionen och ångest som den är värst man känner sig nedsatt, frön och ont i hela kroppen och också känslomässigt och pågrund av den blev jag väldigt depreperad gråter nästan varje dag försöker tvinga mig göra saker fast jag har ingen lust och jag är väldig stressig för jag vill inte förlora mitt jobb tror du att det bra att jag älskar vara sjukskriven och jag hatar bara vara hemma och ligga i sängen känner mig deppig och att mitt liv kommer vara så för alltid när jag tänker börjar jag bli deppig och få ångest och börja tycka synd om mig själv det därför jag har testat alla olika möjliga sätt ECT-behandling mirtazapin escitaloprám sertralin lihionet olanzapine buspiron quetiapin och två till som jag har glömt namnet på jag trött på vara hemma det därför jag söker hjälp på alla möjliga sätt och jag vill ha hjälp från läkare annars kan jag köpa allt från svart marknad har du nått förslag till mig? Ibland tänker jag att jag vill resa till Tyskland för söka hjälp för jag saknar mitt jobb och jag saknar mitt sociala liv och jag vill börja jobba igen som alla normala människor och vakna 6 på morgonen och jag vill ha tillbaka mitt självförtroende, svara mig tack MVH Frank
Citera
2020-04-17, 23:32
Medlem
partykings avatar
Hejsan, en liten fråga, om man är vaken 3-4 dagar på tjo och tar Ksalol 1mg då och då, är risken att ruset förstörs då under tiden? Brukar ta ibland under ruset då jag kan bli riktigt stressad eller få lite ångest när det blir mycket.
Eller ska jag ta en halv då och då?

Tacksam för svar, är lite skev så sorry för stavningen. Ha det gött boys!
Citera
2020-04-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyking
Hejsan, en liten fråga, om man är vaken 3-4 dagar på tjo och tar Ksalol 1mg då och då, är risken att ruset förstörs då under tiden? Brukar ta ibland under ruset då jag kan bli riktigt stressad eller få lite ångest när det blir mycket.

testa först med en halva, skulle jag ha gjort iaf
Citera
2020-04-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Förstår hur du tänker men håller inte med. Vad som helst är bättre än tjack och kola som verkligen sliter på hjärnan och hjärtat så bättre att ta Alprazolam
Citera
2020-04-20, 19:46
Medlem
Ska handla lite ksalol till ockerpris hur många ska jag börja med? Tänkte mig ett rus som är mellan salongsberusad och iva
Citera
2020-04-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyking

Vet ej men ju mer du tar desto mer påverkas ruset de klart.
Jag har tex imovane som lugnar ner allt när det blir för mkt. nu har jag inte en lista på utvecklingen men prova dig fram e bästa lösningen
Citera
2020-04-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2
Ska handla lite ksalol till ockerpris hur många ska jag börja med? Tänkte mig ett rus som är mellan salongsberusad och iva
Har du någon tolerans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in