2007-10-31, 20:00
Medlem
löparns avatar
ÄR det någon som har förslg på goa pubar i Gbg för personer under 20?
Citera
2007-10-31, 21:22
Medlem
Euroshoppers avatar
Alaska Truckstop

Jag har inte varit ute mycket i Göteborg, men "Stiggy" Sticky Fingers är väl ett helt ok hak men ganska kul folk i olika åldrar.
Citera
2007-10-31, 21:35
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euroshopper
Alaska Truckstop

Jag har inte varit ute mycket i Göteborg, men "Stiggy" Sticky Fingers är väl ett helt ok hak men ganska kul folk i olika åldrar.
Sticky har väl bara 18-årsgräns på torsdagar typ? Dessutom är det knappast en pub...

Det hela hänger ju lite på när du/ni har tänkt gå ut och vilken typ av ställe ni vill gå till. Många ställen har åldersgräns mellan 20-25 och håller strikt på detta under helger, men är lite mindre nogräknade under veckorna.

Runt Vasastan finns en hel del ställen med billig öl. Jag hänger ofta på Restaurang Viktoria som ligger på Viktoriagatan, nära hållplatserna Hagakyrkan och Vasa Viktoria. Dock är det kanske bäst under sommarhalvåret då man kan sitta på uteserveringen, vilken visserligen är uppvärmd såhär års, men ändå lite väl kylig..

Cheers på Viktoriagatan är ett slappt öl/sporthak med lagom sunkig interiör och humana ölpriser.

Annars finns ju alltid andra långgatan, dock är det inget för den som är fin i kanten. Här är det ofta jävligt trångt, så kom dit tidigt (jag menar riktigt tidigt, 18-19) om ni vill ha bord. Undvik dock Kelly's om ni inte vill trängas med träskpunkare och annat löst folk.

Förklara lite tydligare vad du är ute efter så ska jag nog kunna tipsa om nåt, är ganska bevandrad inom Göteborgs pubvärld
Citera
2007-10-31, 23:16
Medlem
löparns avatar
Citat:
Det hela hänger ju lite på när du/ni har tänkt gå ut och vilken typ av ställe ni vill gå till. Många ställen har åldersgräns mellan 20-25 och håller strikt på detta under helger, men är lite mindre nogräknade under veckorna.

Runt Vasastan finns en hel del ställen med billig öl. Jag hänger ofta på Restaurang Viktoria som ligger på Viktoriagatan, nära hållplatserna Hagakyrkan och Vasa Viktoria. Dock är det kanske bäst under sommarhalvåret då man kan sitta på uteserveringen, vilken visserligen är uppvärmd såhär års, men ändå lite väl kylig..

Cheers på Viktoriagatan är ett slappt öl/sporthak med lagom sunkig interiör och humana ölpriser.

Annars finns ju alltid andra långgatan, dock är det inget för den som är fin i kanten. Här är det ofta jävligt trångt, så kom dit tidigt (jag menar riktigt tidigt, 18-19) om ni vill ha bord. Undvik dock Kelly's om ni inte vill trängas med träskpunkare och annat löst folk.

Förklara lite tydligare vad du är ute efter så ska jag nog kunna tipsa om nåt, är ganska bevandrad inom Göteborgs pubvärld

Tack för tipsen. Korrekt Sticky har bara 18 en dag i veckan och det är ju inget direkt pub ställe.

Ett ställe där det rä lätt att snacka och bra dricka, öl. Bra musik helst lite mer åt rockhållet eftersom det är favoritgenren. Ett ställe för att umgås snacka, ha kul. Får försöka fundera lite så att jag kan komma på en lite bättre beskrivning.

Har en fråga också om ett ställe i Götet. Delirium Café, som har det bredaste ölsortimentet i Skandinavien vad jag hört, vad har de för åldersgräns?
Citera
2007-11-02, 20:28
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löparn
Tack för tipsen. Korrekt Sticky har bara 18 en dag i veckan och det är ju inget direkt pub ställe.

Ett ställe där det rä lätt att snacka och bra dricka, öl. Bra musik helst lite mer åt rockhållet eftersom det är favoritgenren. Ett ställe för att umgås snacka, ha kul. Får försöka fundera lite så att jag kan komma på en lite bättre beskrivning.

Har en fråga också om ett ställe i Götet. Delirium Café, som har det bredaste ölsortimentet i Skandinavien vad jag hört, vad har de för åldersgräns?
Ok, då är jag med! Tyvärr har jag inte stenkoll på åldersgräns på de olika ställena. Vad gäller Delirium har jag inte fått intrycket att de har nån åldersgräns alls, dock ska man såklart vara minst 18 för att köpa alkoholhaltiga drycker. Det är ett riktigt kanonställe, men du får räkna med högre priser än random sunk-ställen (runt 60 för en fatöl). Rekommenderas dock!

Tyvärr är det lite underskott på schyssta pubar som inte slår över och blir hysteriska klubbställen fre-lör, hade gärna sett mer av den varan. Ska klura lite till och se om jag kommer på nåt.

EDIT: Ett ställe där det ALLTID går att prata och dricka ett par trevliga öl är Flygarns Haga, på Vasagatan nära Valand. Det är väl mer av ett kafé egentligen, men på kvällarna dricks det mest öl och vin där. Nackdelen är att den riktiga pubkänslan inte riktigt finns där, vet inte om dom kör musik osv, men ölen är billig (29) och det funkar bra om man bara vill tjöta och ha kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in