Citat:
Ursprungligen postat av Euroshopper
Alaska Truckstop
Jag har inte varit ute mycket i Göteborg, men "Stiggy" Sticky Fingers är väl ett helt ok hak men ganska kul folk i olika åldrar.
Sticky har väl bara 18-årsgräns på torsdagar typ? Dessutom är det knappast en pub...
Det hela hänger ju lite på när du/ni har tänkt gå ut och vilken typ av ställe ni vill gå till. Många ställen har åldersgräns mellan 20-25 och håller strikt på detta under helger, men är lite mindre nogräknade under veckorna.
Runt Vasastan finns en hel del ställen med billig öl. Jag hänger ofta på Restaurang Viktoria som ligger på Viktoriagatan, nära hållplatserna Hagakyrkan och Vasa Viktoria. Dock är det kanske bäst under sommarhalvåret då man kan sitta på uteserveringen, vilken visserligen är uppvärmd såhär års, men ändå lite väl kylig..
Cheers på Viktoriagatan är ett slappt öl/sporthak med lagom sunkig interiör och humana ölpriser.
Annars finns ju alltid andra långgatan, dock är det inget för den som är fin i kanten. Här är det ofta jävligt trångt, så kom dit tidigt (jag menar riktigt tidigt, 18-19) om ni vill ha bord. Undvik dock Kelly's om ni inte vill trängas med träskpunkare och annat löst folk.
Förklara lite tydligare vad du är ute efter så ska jag nog kunna tipsa om nåt, är ganska bevandrad inom Göteborgs pubvärld