Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Men nog har dom väl slotmaskiner som man kan spela med cent i ??!!
Absolut. Var där för ett par veckor sedan. Fanns massor med maskiner man kunde spela på från 1 cent.
Om man bor på hotell så har man utforskat staden ganska kvickt om man inte är där för att primärt spela. Vi bodde först på hotell men hyrde sedan hus med pool.
http://www.lasvegasretreats.com/
David Copperfields föreställning är vida berömd men jag vet inte om jag anser att den är värd pengarna. Vi betalade mellanbiljetten, kostade 99$. Vissa illusioner var riktigt häftiga som när han "trollade" fram en bil på ett stativ men det var mycket utfyllnad och billiga skämt. Showen inleddes med en videosammanställning av olika kändisar och tv-program som nämner Copperfield, t.ex. Vänner. Det faktum att han uppträder tre gånger per dag större delen av veckan under lång tid gör nog att man kan förstå att det känns som han enbart kör på rutin utan den där riktiga glöden.
En helikoptertur som åker förbi bl.a Hoover Dam, Lake Mead, Grand Canyon kostar från ca 269$. För 350$ så finns det turer där man landar i Grand Canyon och får tid att fotografera.
Vi åt middag på MGM Grand och Tom Callichios restaurang (bl.a. domare i Top Chef och Top Chef Masters). Portionerna var stora men som helhet var det inte prisvärt. Min köttbit var visserligen riktigt god men att betala 150$ för den plus side dishes är inte värt det. Servicen och vinutbudet var dock riktigt bra.
En intressant stad men jag känner ingen större lust att återvända i framtiden.