2007-10-28, 16:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Tja!

Min dator hänger sig i stort sett till vilket spel som helst. CS kan jag ibland lira i ett par timmar och ibland bara någon minut innan spelet hänger sig och datorn måste startas om.

De mer krävande spelen såsom Crysis, UT3, Cod4 etc etc fungerar i ett par minuter sen krasch.

Någon som kan hjälpa mig?

Mitt system är:
Amd Athlon 64 x2 dual core +4800
2gb Ram
Ati Radeon x1900xt 512mb

Och ja just ja...det är en HemPC Fujistsu Siemens och enligt dom så får jag ej öppna datorn själv, då gäller inte min garanti iaf.
Citera
2007-10-28, 16:54
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur

Och ja just ja...det är en HemPC Fujistsu Siemens och enligt dom så får jag ej öppna datorn själv, då gäller inte min garanti iaf.

Det gäller dock bara om dom kan bevisa att du har gjort det
Citera
2007-10-28, 17:03
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapd00r
Det gäller dock bara om dom kan bevisa att du har gjort det

Sitter ett "waranty" plast band på baksidan som jag måste klippa bort för att få upp datorn...
Citera
2007-10-28, 17:06
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Sitter ett "waranty" plast band på baksidan som jag måste klippa bort för att få upp datorn...

Fan vad griniga. Jag har dock aldrig brytt mig om det där, har väl också haft turen på min sida och inte behövt lämna in den..
Citera
2007-10-28, 17:09
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapd00r
Fan vad griniga. Jag har dock aldrig brytt mig om det där, har väl också haft turen på min sida och inte behövt lämna in den..

Skulle inte ha gjort det heller om det inte vore för att det är farsans dator (bara jag som använder den dock). Han skulle nog bli rätt så sur om jag berättade att våran 3åriga garanti på hans dator inte fanns mer.
Citera
2007-10-28, 17:37
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Skulle inte ha gjort det heller om det inte vore för att det är farsans dator (bara jag som använder den dock). Han skulle nog bli rätt så sur om jag berättade att våran 3åriga garanti på hans dator inte fanns mer.

Har ni tre års garanti är det väl bara att skicka tillbaka skiten. Det är ju uppenbarligen fel på den.

Sedan så fattar jag inte hur ni vågar köpa en dator ni uppenbarligen inte kan uppgradera på tre år, med det är väl en annan historia.
Citera
2007-10-28, 17:43
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Har ni tre års garanti är det väl bara att skicka tillbaka skiten. Det är ju uppenbarligen fel på den.

Sedan så fattar jag inte hur ni vågar köpa en dator ni uppenbarligen inte kan uppgradera på tre år, med det är väl en annan historia.

Så ni har inga tips som jag själva kan göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in