2008-12-27, 14:53
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barsk
FYRA gånger enbart i år. Inte underligt att butiken ska flytta. Men flytten har naturligtvis ingenting med rånen att göra, och inte heller att det snattas något enormt i butiken .

http://hd.se/landskrona/2008/12/03/netto-flyttar-fraan-karlslund/

Citat:
Ursprungligen postat av hd.se
Göran Jingborg, vd på Landskronahem, beklagar beslutet som han menar kan innebära negativa konsekvenser för området. Samtidigt som han säger att skälet för Nettos flytt ligger utanför fastighetsägarens ansvarsområde.[...]Men i min värld kommer vi att lösa det här.

Den här mannen verkar ju inte frisk alls!
2008-12-27, 16:00
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Har besökt Kävlinge Väldigt trevlig stad.

Men om inbördeskrig är det enda sättet för att få slut på det här eländet och skicka ut folk (främst brottslingar), så är ju det det vi vill ha, eller hur?
Tycker inte det går att sätta inbördeskrig i relation till att 'få slut på eländet och skicka ut brottslingar'. Om kärnvapenkrig råkar vara lösningen vill vi ha det också? Eller att alla slutar bära skor, för all framtid, om nu det vore en lösning. Den ena lösningen medför ju andra problem...

Inbördeskrig är inget jag personligen ser som en ev. lösning då det skadar alla, även oss själva. Och det vill du väl inte ska ske? Däremot ser jag en skillnad på det och medborgargarde (i brist på bättre ord) som jag inte antar är en helt otrolig tanke idag. Nu vet jag inte så mycket om ämnet men Stockholms baseballliga var väl en variant av en mer eller mindre lyckad sådan?
2008-12-27, 18:55
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Det är visst problem, man kommer till nytt land för att integrera sig, bor alla i en myrstack krigar man med varann.

Men Shakademus då.... VEM har planterat alla dessa "rara plantor" i samma rabatt? Det står envar fritt att bosätta sig var man vill i Sverige och BLATTARNA söker sig till varandra. Där de drar in, följer förfall, mörker och ödeläggelse. Alla skolor, stadsdelar, kommuner och, som i det här fallet, STÄDER som blattifierats, hamnar i en kraftig nerförslöpa som slutar som i Herrgården/Rosengård.

Det är DETTA som är "berikningen", Shakademus! Ni kletar av en smula Mogadishu, Beirut eller Mitrovica var fan ni än kommer. Det blir skräpigt, klottrigt och det ryker från brinnande bildäck! Kärringar i biodlardräkter vaggar fram med en drös snoriga ungar i släptåg och i den lokala moskén sitter hedersknyfflarna och tvinnar sitt skägg på SKATTEBETALARNAS bekostnad samtidigt som de GNÄLLER och/eller konspirerar för att klö åt sig mer i bidrag/skicka dottern på fittsmide/sonen i koranskola eller smuggla in ett ton khat över Öresundsbron.
2008-12-27, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men Shakademus då.... VEM har planterat alla dessa "rara plantor" i samma rabatt? Det står envar fritt att bosätta sig var man vill i Sverige och BLATTARNA söker sig till varandra. Där de drar in, följer förfall, mörker och ödeläggelse. Alla skolor, stadsdelar, kommuner och, som i det här fallet, STÄDER som blattifierats, hamnar i en kraftig nerförslöpa som slutar som i Herrgården/Rosengård.

Det är DETTA som är "berikningen", Shakademus! Ni kletar av en smula Mogadishu, Beirut eller Mitrovica var fan ni än kommer. Det blir skräpigt, klottrigt och det ryker från brinnande bildäck! Kärringar i biodlardräkter vaggar fram med en drös snoriga ungar i släptåg och i den lokala moskén sitter hedersknyfflarna och tvinnar sitt skägg på SKATTEBETALARNAS bekostnad samtidigt som de GNÄLLER och/eller konspirerar för att klö åt sig mer i bidrag/skicka dottern på fittsmide/sonen i koranskola eller smuggla in ett ton khat över Öresundsbron.

Jag vill bo i djursholm, får jag det? Nej det kostar för mycket då kan jag inte bo där. Så det är inte varlfritt

Varför är du så negativ, kan du inte komma med konkret fakta och insyn istället? Va glad du är så aggresiv i ditt uttalande, Det är inget världskrig, det ordnar sig, du är inställd på att allt är dåligt och tråkigt då blir du som du är, ganska problematiskt beetende väckande symptom tyvärr.
2008-12-27, 19:22
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Jag vill bo i djursholm, får jag det? Nej det kostar för mycket då kan jag inte bo där. Så det är inte varlfritt

Haha, troll eller fruktansvärt korkad, bara att välja.

Nej, det är inte fritt att bosätta sig precis var man vill, vad hemskt?

Valfrihet är inte att få allt man pekar på.
2008-12-27, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Valfrihet är inte att få allt man pekar på.
Då är det inte valfritt! Trög eller.
2008-12-27, 19:43
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Då är det inte valfritt! Trög eller.

Du är ju på en 10-årings nivå, eller är det inaveln som spökar?

Det är ett ord som du inte ska ta bokstavligen.

Frihet t.ex, det betyder inte att du får göra precis vad du vill.

Att du ens vet hur man surfar på internet är ett mysterium.
2008-12-27, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Du är ju på en 10-årings nivå, eller är det inaveln som spökar?

Det är ett ord som du inte ska ta bokstavligen.

Frihet t.ex, det betyder inte att du får göra precis vad du vill.

Att du ens vet hur man surfar på internet är ett mysterium.

Du är parasit som gnäller här, vem är 10åring. Jag är glad o ler.
2008-12-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Nu har man fått nog i Landskrona!
Det fixar sig 2009
Citat:
Polisens kamp kommer under nästa år trappas upp ytterligare när nio specialinriktade aktionsgrupper ska hårdbevaka gängen. Dessutom tillkommer 200 nya tjänster inom polisen med ett enda mål: gängen ska inte få en lugn stund.
http://www.kvp.se/Nyheter/1.1415133/nya-jakten-pa-maffian

.
2008-12-27, 21:14
Medlem
ExclusiveBasss avatar
2 huvudproblem med Landskrona

Jag har intresserat mig lite för Landskrona och problematiken i den stan samt hittat 2 grundläggande saker. Om nu någon undrar så är jag själv invandrare från Polen.

1:
Landskrona har tidigare varit en stor varvstad och tidigt på 80-talet stängde varven för gott i stan. Det var det största varslet i Sverige som drabbade enskild ort. Därav en riktigt fet arbetslöshet och folk som var sura utan klirr i kassan.

2:
Landskrona drog in massvis med invandrare från alla håll o kanter. Eftersom de inte kunde fixa jobb åt de varvs arbetare som redan fanns i stan, så kunde de heller inte fixa jobb åt invandrarna som kommit dit. Dvs de dubblerade antalet arbetslösa och utsatta människor.

Det är knappast något nytt fenomen att arbetslöshet och utsatthet leder till kriminalitet. Ganska snart började det att dyka upp pack i stan som var sugna på shagging business. Behöver man langa ut knark, vapen eller ha kompanjoner som rensar villor, så är det ganska dålig ide att söka folk bland ingenjörer, läkare och advokater. De kommer knappast att ställa upp. Däremot kommer utsatta och fattiga människor att göra det eftersom de ser det som sin chans att komma ur eländet (fast de många gånger hamnar i ett nytt). Det hela rullade på och nu ser Landskrona ut som det gör.

Det är inte bara kosovoalbaner och balkan pack som ställer till det. Jag skulle också vilja pissa många av mina landsmän i käften och tacka de för deras "fina" insats mot Landskrona.
2009-01-04, 21:21
Bannlyst
Sd vill ha bort invandrarspråk.

LANDSKRONA. Sverigedemokraterna motionerar om att avskaffa stödet för modersmål, tidigare kallat hemspråk, i förskolan. I motionen uppges att språkprofessorn Gisela Håkansson ifrågasätter annan forskning, som visat att modersmålsundervisning underlättar inlärningen av andra skolämnen bland invandrarbarn. Förutom att man sparar pengar – 2007 drygt en miljon kronor – vill inte sd ”redan i förskolan skilja ut invandrarbarn ifrån svenska”. Sd har tidigare föreslagit detsamma för Landskronas grundskolor.
http://hd.se/landskrona/2009/01/04/vill-ha-bort-invandrarspraak-fraan/
2009-01-04, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG
LANDSKRONA. Sverigedemokraterna motionerar om att avskaffa stödet för modersmål, tidigare kallat hemspråk, i förskolan. I motionen uppges att språkprofessorn Gisela Håkansson ifrågasätter annan forskning, som visat att modersmålsundervisning underlättar inlärningen av andra skolämnen bland invandrarbarn. Förutom att man sparar pengar – 2007 drygt en miljon kronor – vill inte sd ”redan i förskolan skilja ut invandrarbarn ifrån svenska”. Sd har tidigare föreslagit detsamma för Landskronas grundskolor.
http://hd.se/landskrona/2009/01/04/vill-ha-bort-invandrarspraak-fraan/

Det är ju detta som är åt helvete när man nu inför stöd för modersmål och kommer med patetiska ursäkter och interjuvar någon som pratar klingande svenska. men alla andra som inte gör det då?

Jag tror att denna nya taktik med modersmål är en desperat aktion för att inte erkänna den misslyckade migraitonen. Då är det bättre att vända på steken och få invandrare allt serverat på silverfat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in