2008-05-05, 21:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Landskronamyspys i sammandrag.......

http://hd.se/landskrona/2008/05/05/flickorna-misshandlades-blev-i/

.

Åh vad vidrigt. Jag har nog aldrig känt mig så påverkad av någon nyhet hela mitt liv. Dessa jävla as måste dödas. Jag ser ingen annan utväg. Utvisning är väl det lägsta kravet. Tanken på att dessa kackerlackor ska få sluten ungdomsvård i fem månader är horribel. Det strider mot all vett och sans. Vad kan man göra?
Senast redigerad av Japhy 2008-05-05 kl. 21:57.
2008-05-05, 22:06
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Åh vad vidrigt. Jag har nog aldrig känt mig så påverkad av någon nyhet hela mitt liv. Dessa jävla as måste dödas. Jag ser ingen annan utväg. Utvisning är väl det lägsta kravet. Tanken på att dessa kackerlackor ska få sluten ungdomsvård i fem månader är horribel. Det strider mot all vett och sans. Vad kan man göra?

"Coola" albaner slår ut tänderna på svenska tjejer. Men det är ändå värt det för att få hjälpa människor i nöd. Vi får ju chansen att hjälpa mörkkrulliga orcher till ett bättre liv.
2008-05-05, 22:17
Medlem
Golonkas avatar
Snart måste väl ändå det civila samhället börja slå tillbaka... Jag begriper inte vad folk håller på med, som stillsamt accepterar att deras söner och döttrar misshandlas, rånas, förnedras och våldtas! Samhället är helt klart impotent och kraftlöst. Våldsmonopolet har upphört att gälla. Fram med medborgargarden, bollträn, tjära och fjädrar! Die Strasse Frei...
2008-05-05, 22:38
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Snart måste väl ändå det civila samhället börja slå tillbaka... Jag begriper inte vad folk håller på med, som stillsamt accepterar att deras söner och döttrar misshandlas, rånas, förnedras och våldtas! Samhället är helt klart impotent och kraftlöst. Våldsmonopolet har upphört att gälla. Fram med medborgargarden, bollträn, tjära och fjädrar! Die Strasse Frei...
Jag håller med till 100%. Varför gör ingen något? Nu måste mobiliseringen inledas.
2008-05-05, 22:44
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Snart måste väl ändå det civila samhället börja slå tillbaka... Jag begriper inte vad folk håller på med, som stillsamt accepterar att deras söner och döttrar misshandlas, rånas, förnedras och våldtas! Samhället är helt klart impotent och kraftlöst. [/i]

Jag kan bara hålla med den muslimska kvinna som jag känner (hon är den tuffaste, mest hårdhudade kvinna jag mött personligen - utan sjal och från Serbien), hon säger: "Svenskar är världens mesigaste folk."

Det är obegripligt att man som pappa, bror eller klasskamrat till en flicka som fått tänderna utsparkade inte vidtar någon åtgärd. Det känns ju enkelt att sitta här bakom datorn och fundera, men jag tror ändå att ganska många i Sverige skulle kunna tänka sig att gå samman och åka till Landskrona för att tala dom här killarna tillrätta. Om det kom en 1000 personer i alla åldrar till Landskrona för att prata med de här killarna, så skulle de säkert lyssna och kanske tänka sig för nästa gång de tänkte sparka en flicka i ryggen, sparka henne i huvudet när hon ligger ner och sparka ut tänderna.
2008-05-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnumforce
Jag håller med till 100%. Varför gör ingen något? Nu måste mobiliseringen inledas.

Det är ju precis den attityden som gör att ingen gör något.

"Varför gör ingen annan någonting, får folk aldrig nog?"
2008-05-05, 22:48
Medlem
trass avatar
Vad man undrar är ju varför sd inte utnyttjar sin starka ställning bättre. Extrasessioner, demonstrationer, kvällsmöten på torget. Finns massor av saker man skulle kunna göra föra att uppmärksamma problemen och få folk att känna man är på deras sida. Eller görs något sådant redan nu?
2008-05-05, 23:14
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Jag kan bara hålla med den muslimska kvinna som jag känner (hon är den tuffaste, mest hårdhudade kvinna jag mött personligen - utan sjal och från Serbien), hon säger: "Svenskar är världens mesigaste folk."

Det är obegripligt att man som pappa, bror eller klasskamrat till en flicka som fått tänderna utsparkade inte vidtar någon åtgärd. Det känns ju enkelt att sitta här bakom datorn och fundera, men jag tror ändå att ganska många i Sverige skulle kunna tänka sig att gå samman och åka till Landskrona för att tala dom här killarna tillrätta. Om det kom en 1000 personer i alla åldrar till Landskrona för att prata med de här killarna, så skulle de säkert lyssna och kanske tänka sig för nästa gång de tänkte sparka en flicka i ryggen, sparka henne i huvudet när hon ligger ner och sparka ut tänderna.

Jag håller iof med dig att svenskar är mesiga men att knäa ut tänder på små flickor är over the top. Det är ju tom svårt att hitta karikatyrer eller filmskurkar som är så onda. Tvyärr så kommer de nog bara få prata med socialkärring i några veckor.

Problemet som jag ser det är att svenskar har inga vapen medan bland albankretsar så tätt med handeldsvapen. Om någon svensk skulle hämnas så skulle de se det som en attack mot deras klan eller folkgrupp och starta jihad. Det är egentligen det de är ute efter och därför är de så desperata att de ger sig på små flickor.

Lösningen är att alla svenskar börjar beväpna sig. Skit i vapenlagen för du har snart inget val ändå.
2008-05-05, 23:45
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Jag håller iof med dig att svenskar är mesiga men att knäa ut tänder på små flickor är over the top. Det är ju tom svårt att hitta karikatyrer eller filmskurkar som är så onda. Tvyärr så kommer de nog bara få prata med socialkärring i några veckor.

Problemet som jag ser det är att svenskar har inga vapen medan bland albankretsar så tätt med handeldsvapen. Om någon svensk skulle hämnas så skulle de se det som en attack mot deras klan eller folkgrupp och starta jihad. Det är egentligen det de är ute efter och därför är de så desperata att de ger sig på små flickor.

Lösningen är att alla svenskar börjar beväpna sig. Skit i vapenlagen för du har snart inget val ändå.

Jag tror för min del att svensken helt enkelt inte är van att hantera sådana här problem. Vi har frånhändigats ansvaret och rätten för generationer sedan. Vi har trott att samhället i form av Kling å Klang och Sigge Fürst-poliser har kunnat skydda oss och erbjuda den trygghet som förknippas med ett fungerande rättsamhälle. Det gick bra fram till 80-talet, men sedan har det gått åt helvete med expressfart. Polisens uppklarningsförmåga är katastrofal och det är oftare mer tur än skickligt polisarbete som ligger bakom de fall man faktiskt klarar upp. Är det någon som tror att exempelvis Englas baneman hittats om inte den där turisten råkat testa sin kamera i exakt rätt ögonblick?

Vi har minsann haft vår beskärda del av kriminella, psykopater och missdådare innan också, men någonting har sannerligen hänt! Sedan det uppenbarligen kom till "allas" kännedom att polisen i Sverige var ganska kass, hyfsat snäll och att påföljderna för brott var väldigt låga -samtidigt som inomeuropeiska konflikter skapade migrationsvågor vi inte sett maken till sedan folkvandringstiden och jränridån föll- har bottsutvecklingen varit katastrofal och samhället har inte hängt med! Varken i fråga om lagstiftning, påföljdspraxis eller satsningar på polisiära frågor! Våldsmonopolet har UPPHÖRT och det är alldeles uppenbart när man ser på hur mycket och hur grovt våld som i allt högre utsträckning vanliga människor riskeras att exponeras för. Det skjuts, smälls bomber och kastas handgranater i Sverige som aldrig förr. Vanliga människor påväg till skola, arbete eller rekreation riskerar att komma ivägen för eller utsättas för mycket grova brott som aldrig förr. Det västa är att förövarna i de flesta fall tryggt kan fortsätta i sina gärningar om och om igen! Deras handlande får nämligen inga konsekvenser för dem -bara för brottsoffren!

I USA hade det här helt enkelt aldrig gått för sig! Där hade samhället reagerat på denna utmaning med en våldsamhet och kraft som definitivt satt stopp och stämt i bäcken! Eftersom man inte heller i USA är speciellt attraherade av vigilantes eller medborgargarden, så hade våldmonopolet i stället hävdats av dess rättmätiga innehavare: Polisen och Staten! Här händer INGENTING!

Kanske kommer politikerna att vakna upp till doften av KAFFET den dag vanliga människor går samman på gator och torg -men inte i form av några kramiga och gulliga "morsor/farsor på stan", utan i form av skitförbannade vuxna män som helt enkelt slår slöddret på KÄFTEN så de LÄR SIG VETA HUT! Tar de med kniv, så har man bollträ! Tar de ett bollträ, så kommer man med pistol. Tar de en pistol, så har man automatkarbiner! Förr eller senare dör de av eller flyttar härifrån! Det här håller inte längre! Det civila samhället är utmanat av kriminella ligister och vi MÅSTE svara!
2008-05-06, 00:12
Medlem
Immortaliss avatar
Golonka, Dr.Gurka mfl

Såna här saker tillhör vardagen i vårt land, på sin höjd blir det en liten notis eller miniartikel som inte röner någon uppmärksamhet eller reflexion. Det gör fruktansvärt ont i själen atthjälplöst att se Sverige duka under för våld och att som svensk behöva känna sig som en främlig i sitt eget land.

Jag tror att historen kommer visa att ni båda träffar ganska rätt i ert resonemang förutom det att vi antagligen passerat eller är på god väg att passera en punkt där försörelsen inte kan göras ogjord. Vi har slagit in på en väg som under 20 år totalt förändrat och medfört sista spiken i kistan för en uråldrig nation. Framtidens historiebeskrivning kommer att se på den här tiden och dess gärning som en historisk händelse av gigantiska mått för hela Europas existens.

Beträffande våld kan vi fullständigt glömma att ordningsmakten kan garantera nån trygghet överhuvudtaget inte minst på grund av rättssystemets kollaps inför våldet.

Samhället har förändrats snabbare än vårt medvetande - vi måste ställa in oss på att själva försvara oss mot våld och elände - staten skiter fullständigt i Svenssons välbefinnande. Våld som riktas mot dig kan inte avvärjas på annat sätt än med upptrappning. Det är naturens lag som gäller och kommer gälla än mer för varje år i det nya underbara Sverige.
2008-05-06, 00:29
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Vad gör alla kvarvarande svenskar där nere? Var är gatuprotesterna? Vad gör berörda politiker? SD har väl 25% eller nåt i kommunen? Helt sjukt att detta kan få pågå i en liten stad utan att någon med kraft reagerar och agerar.

Någon från Landskrona som kan kommentera stämningarna bland folket? Vad säger "svensson"? Finns det fortfarande "antirasister" i Landskrona?

Det här skulle även intressera mig. Känner en tjej från landskrona ytligt. hon är inte så glad i invandrare... har för övrigt flyttat från stan.

Ja vad ska man säga, har funderat på att sluta läsa I&I. Inte särskilt bra för blodtrycket. Kosovo-albaner är inte människor, så enkelt är det. Synd inte serberna fick göra sitt värv ordentligt, nato har stor skuld i detta. Hur fan kan man knäa en liten tonårstjej i ansiktet så att tänderna flyger ut?
2008-05-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Du har givetvis rätt.

Kom du på det bara nu, efter en tillsägelse?

Ignorera idioten, bara.

OnT: Jag känner att jag har blivit enormt avtrubbad. Det dyker upp sådana här fruktansvärda nyheter stup i kvarten och alla reaktioner hos medelsvensson är densamme: "vad synd om offret", "vad hemskt", osv.

Aldrig en riktig handling någonstans. Inga demonstrationer mot våldet i Albankrona, inga vigilantes, ingen någonting.

Och någon förändring kan man inte förvänta sig heller - politkeradeln bor långt ifrån problemen, de säger att medelsvensson hallucinerar om våldet, fortsätter att importera fler orcher, osv.

Samtidigt som jag vill flytta från MellanÖstern2 (Sverige) är jag ovillig att ge upp ett så fint land bara sådär. Men ... fan... Danmark lockar mer och mer.

Vad kan man göra? Starta en hemsida där man anordnar demonstrationer mot kriminella albaner? Snacka om att man lär få hela jävla AFA och Vänster- och Miljöpartiet efter sig om man skriver något sådant.

Vad kan man göra?

(Jag har haft småplaner om att beväpna mig till tänderna och bege mig ut till Irak2 (Malmö) någon kväll och sedan bara gruppmisshandla alla jävla gäng jag hittar... Fan vet hur det kan gå till, dock.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in