2007-11-14, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Värdelöst.
Lika bra att du lägger ner då du uppenbarligen saknar både kunskap och logiskt tänkande!
OT: Från Kristianstad lr? Vilket sammanträffande
Citera
2007-11-15, 00:20
Medlem
umpfs avatar
Jag tycker den här tråden var lärorik. har funderingar på odling oah jag har lärt mig något idag
Citera
2007-11-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.I_Loc
Visst, jag är också medveten om att halogen-lampor inte är det bästa, men jag läste i en guide att halogen håller ungefär samma klass som LE-lampor, och därför blev det mitt val eftersom de var billiga för det watt-antalet.

Innan jag flyttade på plantorna så var en av dem 27 cm över jorden, vilket ändå borde betyda att man KAN använda halogen-lampor till odling?

Jag provade också att ta bort en planta och sätta den i blommning bara för att se om det fungerade, och det fungerade utan problem!

Ja metall-halogen (även kallad MH) lampor håller samma klass som LE om inte bättre men du har vanlig halogen. Plantor kräver inte så mycket ljus i början, prova sätt ett par frön i jord och ha det helt mörkt i rummet så sträcker dom sig allt 10-15cm innan dom dör.
Citera
2007-11-15, 13:21
Bannlyst
Som troligen redan sagts hundra gånger så funkar inte halogen lampor till odling.

Mvh Gimpstar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in