Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-26, 14:23
Medlem
Harikiriis avatar
Tja jag behöver hjälp med att klona min skärm till tv så jag kan kolla på film på tv:n.

Jag har Windows Vista på en bärbar dator med Ati Mobility x600 och använder en s-video sladd.

Min dator hittar inte skärmen och jag kan inte tanka CCC för att jag har vista.
När jag ska ansluta den secundära skärmen så hittar den ingen.
Snälla Hjälp mig någon
Citera
2007-10-26, 14:40
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harikirii
Min dator hittar inte skärmen och jag kan inte tanka CCC för att jag har vista.
Kan du inte? (64-bit)
Citera
2007-10-26, 14:47
Medlem
Eastons avatar
Har också problem med med data->tv, får bild och färg i tv när jag klonar men när jag startar en film i datorn så blir windows media player helt svart på tvn, hur förhindrar jag detta?
Citera
2007-10-26, 14:50
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Har också problem med med data->tv, får bild och färg i tv när jag klonar men när jag startar en film i datorn så blir windows media player helt svart på tvn, hur förhindrar jag detta?

Se till så att du har rätt skärm som "huvudskärm" dvs att den är förstavalet när du väler att använda dubbel skärm. Du kan inte visa filmen på båda skärmarna.
Citera
2007-10-26, 14:53
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Det är för att filmen renderas till Overlay, och overlayen visas enbart på primära skärmen. I själva verket är MediaPlayer alltid svart när man kollar på film. Ovanpå media player renderas sedan innehållet i overlayen, men bara på primära.
Stäng av videoacceleration så att MediaPlayer inte renderar till overlay, alternativt aktivera Theater Mode eller liknande i graffadrivaren så att overlay ritas i fullscreen på sekundära skärmen.
Citera
2007-10-26, 16:05
Medlem
Eastons avatar
Okey, tack för tipsen!!
Citera
2007-10-26, 17:28
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Kan du inte? (64-bit)
Tack för länken ska prova instalera när jag kommer hem så får vi se om det går
Citera
2007-10-27, 00:36
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Det är för att filmen renderas till Overlay, och overlayen visas enbart på primära skärmen. I själva verket är MediaPlayer alltid svart när man kollar på film. Ovanpå media player renderas sedan innehållet i overlayen, men bara på primära.
Stäng av videoacceleration så att MediaPlayer inte renderar till overlay, alternativt aktivera Theater Mode eller liknande i graffadrivaren så att overlay ritas i fullscreen på sekundära skärmen.
Hur ändar man Overlay till Theater mode?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in