2007-10-24, 00:55
Bannlyst
kanske har han käppen för att han inte är så bra på att levitera än. chriss angel kan levitera utan någon stöd, men jag vet inte om han gör det på riktigt.
Citera
2007-10-24, 03:12
Medlem
Krafses avatar
Länken funkar ju inte. Hur som helst, att levitera tror jag inte en sekund på, men vad vet jag?
Citera
2007-10-24, 03:57
Medlem
Hur fan kan någon se det där och inte fatta att det "käppen" är en del av en ställning som håller upp han.
Citera
2007-10-24, 12:46
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberty_caps
...Sedan tycker jag konstigt att ni inte vill debattera detta i aftonbladets poll tror 10% att han flyger ... Varför har dessa fel ...

Självklart är det ett trick, och självklart kryssar man i att "man tror det är på riktigt".
Citera
2007-10-24, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yonera
kanske har han käppen för att han inte är så bra på att levitera än. chriss angel kan levitera utan någon stöd, men jag vet inte om han gör det på riktigt.

du är full gå o lägg dej
Citera
2007-10-24, 15:27
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:

Jag har sett Chriss Angels levitationer på youtube. Studerar man start och landning ( i landningen ser man att han "sätts ned") samt kroppens position i luften etc inser man att det är någon form av transportanordning kopplad till kroppen (benen spänner han för att annars skulle de dingla, vilket de gör i början). Varför måste han vara så stilla när han leviterar? För att varje rörelse avslöjar konstruktionen på transportanordningen!

//M
Citera
2007-10-24, 15:45
Bannlyst
AHHAHA En av de bästa trådarna jag läst idag xD
Citera
2007-10-24, 17:00
Bannlyst
dom borde ha visat i filmen när han landar så skulle man kunnat se bättre om den är äkta. i indien kan dom levitera på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
du är full gå o lägg dej
jag är aldrig full...

Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Jag har sett Chriss Angels levitationer på youtube. Studerar man start och landning ( i landningen ser man att han "sätts ned") samt kroppens position i luften etc inser man att det är någon form av transportanordning
ja men varför kan man inte se någon?
Citera
2007-10-24, 18:34
Bannlyst
Citat:

Bara googla lite så kommer du snart se att Chris Angel's s.k. "äkta" levitation även den har visat sig vara en illusion. Efter vad jag vet har ju t.o.m Chris Angel själv avslöjat en del av de levitationstrick han använder sig av.
Citera
2007-10-24, 20:59
Medlem
cephs avatar
Citat:
i indien kan dom levitera på riktigt.

Det finns inte ett enda hållbart bevis på detta, det enda som finns är gamla svartvita foton, Maharishi Mahesh Yogi's hoppande elever (kolla, jag flög i 0,1 sekunder) samt diverse andra yogis som redan blivit avslöjade som bluffar.

Angående Maharishis såkallade levitation som de ett tag lärde ut via hans meditationsrörelse så påstod dem på fullaste allvar att deras "tredje medvetandegrad" samt deras övernaturliga kontakt mellan kroppen och själen gjorde att de inte föll ned lika fort till marken om de hoppade. Gisses, säger jag bara.

Sedan finns det mer eller mindre fantasifulla återberättelser om mystiska munkar i Tibet, superduperyogis i Indien samt en massa annat paranormalt hysch-hysch om bortglömda kulturer och tusenåriga, övernaturliga traditioner. Alltså, det gamla vanliga.

Grejen är att det inte är lika spännande med sanningen, det måste vara någon tusenårig tradition och en Yogi med ett exotiskt namn och så vidare. Det är alltid samma gamla visa.
Citera
2007-10-24, 21:02
Avslutad
jag tror absolut på det, en bekant gjorde för några år sedan en video på sig själv där man enbart såg att benen svävade i 3 sek. Jag retade han så klart för detta och skrattade åt han ett bra tills han till slut visade IRL. Har aldrig sett nåt sjukare! han gjorde något konstigt med andningen och drog in magen och svävade. dock bara 5-10cm ovanför marken och bara i några sekunder. och nej, jag är inte dum i huvudet.
Citera
2007-10-24, 21:04
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senilone
jag tror absolut på det, en bekant gjorde för några år sedan en video på sig själv där man enbart såg att benen svävade i 3 sek. Jag retade han så klart för detta och skrattade åt han ett bra tills han till slut visade IRL. Har aldrig sett nåt sjukare! han gjorde något konstigt med andningen och drog in magen och svävade. dock bara 5-10cm ovanför marken och bara i några sekunder. och nej, jag är inte dum i huvudet.

Grattis, din vän har precis vunnit 7 miljoner kronor från enbart JREF, säkert ännu mer pengar från andra organisationer, om han kan demonstrera detta i ett labb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in