Kom på det häromdan, jag har ju smakat en del i mina dar och tycker om känslan av att knapra på lite mumsig tjack, även om jag numer inte gjort det så ofta, så kan man ju tänka sig att smaka.. Ändå känner jag inte igen mig det minsta i missbruksvärldens människor, identifierar mig inte det minsta med NÄSTAN tandlöse Slobovan, hård som sten som sitter och dealar "heggen" och petar tandstumparna med tjackkniven, ej heller med psykedeliska-fantastiske-space-micke som har alienware-tröja och yrar om "feta E". Jag känner inte det minsta för att brinn-hård-dö-tidigt eller att vara kompis med killar som heter "Micke" vars intressen är att träna på anabola steroider och åka omkring mellan småstäder i en rostig volvo och sälja tjack.
Nej, istället gillar jag stillsamma promenader på konstmuseer, en god bok, en kopp te framför en sprakande brasa, möjligtvis en god pipa tobak (ej äcklig hasch!). Man gillar italiensk renässans-kultur, arkitektur och skön amerikansk indiefilm och europeisk art-film, och man har minst två böcker av Goethe i hyllan.Jag gillar att gå omkring iklädd min sidenmorgonrock och mysa. Gärna rysande efter en fet lina blomster. Jag gillar att ha "myskvällar" med min sambo, se på film och äta frukt..
Det känns lustigt nog som en stilbrytning där, mellan att kunna tänka sig att smaka tjack nån gång, och att gilla konstmuseer och mustiga kanelmuffins i Gamla Stan!!
Är det någon mer som upplevt denna "stilbrytning"?
Nej, istället gillar jag stillsamma promenader på konstmuseer, en god bok, en kopp te framför en sprakande brasa, möjligtvis en god pipa tobak (ej äcklig hasch!). Man gillar italiensk renässans-kultur, arkitektur och skön amerikansk indiefilm och europeisk art-film, och man har minst två böcker av Goethe i hyllan.Jag gillar att gå omkring iklädd min sidenmorgonrock och mysa. Gärna rysande efter en fet lina blomster. Jag gillar att ha "myskvällar" med min sambo, se på film och äta frukt..
Det känns lustigt nog som en stilbrytning där, mellan att kunna tänka sig att smaka tjack nån gång, och att gilla konstmuseer och mustiga kanelmuffins i Gamla Stan!!
Är det någon mer som upplevt denna "stilbrytning"?