2007-10-21, 21:41
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Gör allt tvärt om!
Eftersom det du gjort hittills inte alls visat sig vara gångbart när det gäller tjejer, föreslår jag att du gör tvärt om. Och detta gäller allt.

Frisyren på det bifogade kortet verkar lite ocool. Börja där, styla till håret.
Sedan gäller det för dig att gå igenom allt i ditt utseende och din karaktär och vrida rubbet 180 grader. Det kan ju inte bli färre ragg än idag.

Nu invänder säkert många att man ska vara den man är, inte förställa sig, att kvinnor ska kunna uppskatta dig för den du är och liknande snack. Dessa påståenden ska du inte fästa något avseende vid. Gör du det kan du vänta dig ytterligare 23 år som singel (minst). Du har ju provat den taktiken och den funkar inte.

Tror det farligt att tänka sådär.. livet går till viss mån att styra men det är inget som säger att han kommer förbli den han är idag i 23 år till om han inte gör en extrme make over. Livet är inte linjärt och förutsägbart utan det inträffar hela tiden oväntade saker vi inte kan förutse. Det går att öka odds, det går att agera på nya områden men man får inte tro att "om jag fortsätter som jag gjort kommer det blir lika dant i framtiden" eller "det jag har bakom mig är ett resultat som kommer återupprepas om jag gör lika danr även i fortsättningen"
Slumpen är ändå stor
Slumpen har tagit mig till saker i mit liv jag aldrig kunnat ana.
Sen förändras också de yttre aspekterna av världen även om du själv inte gör det. Så kom ihåg att även om inte du förändras nämnvärt så gör faktiskt din värld det.
Citera
2007-10-21, 21:58
Medlem
Offices avatar
Äh, det är nog ingen brådska. Jag är 20 och har inte haft en kvinna på över 4 år, så jag är praktiskt taget oskuld igen. Inte heller ser jag något ljus i tunneln. Känner helt normala killar som är i samma situation som jag. Visst, jag erkänner att det ibland känns tungt men försöker man tänka bortom bristen på fitta så inser man att det finns mycket mer än tjejer i livet, exempelvis goda vänner. Detta försöker jag numera pränta in i huvudet. Vissa ser det säkert som en försvarsmekanism men jag vill nog påstå att det snarare handlar om strävan efter se klart genom kåtdimman och förmågan att tänka mindre med kuken.

Efter tiotusentals lästa inlägg här på FB så tror jag absolut på att om man kan acceptera sin lott eller på ett sunt sätt (d.v.s. inte på ett desperat sådant) är villig att jobba sig dit man vill så kommer man tillslut hitta en vettig kvinna.

Edit: ... och gör man inte det men i övrigt har gjort sådant man trivs med så skulle inte jag döma.
Citera
2007-10-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag kanske inte ser ut som Brad Pitt direkt, dock är jag mer än nöjd med mitt eget utseende. Men jag är ganska blyg och undvikande i sociala situationer. Känner att jag håller på komma ifrån det, eftersom det inte känns som hela världen att misslyckas längre. Jag känner igen mig så väl i det du skriver. Men enligt egen erfarenhet, både när det gäller mig själv och andra, så tar faktiskt tjejer kontakt med osäkra personer. Men när dessa personer sedan visar på osäkerhet så drar de sig undan och ser dem som en "snyggsnäll kille". Sånna killar funkar bra att ha i sin närhet och spana på, men de är kanske inget brudar vill umgås närmare med...

Kan dra min egen historia också, så ni relationskåta kanske får er att känna er lite mindre ensamma :P. Är 22 år, 23 på måndag. Har aldrig haft flickvän eller haft sex. Några enstaka pussar och kramar är allt. Så min situation liknar nog endel i denna tråds... När det kommer till kontakt med tjejer, så känner jag ibland att hon eller hon skulle jag vilja prata med eller ta en fika tillsammans med, men jag har alltid varit så blyg/osäker! Vet inte vad jag ska säga eller så. Och det är nog tur det, för såhär i efterhand har jag kommit underfund med att kvinnor känner på sig att man "vill dem något". Så jag har slutat bry mig så mycket och försöker behandla kvinnor som vilka som helst. Det ända som är lite tråkigt i sammanhanget är att jag fortfarande är oskuld, så man känner sig lite misslyckad, men det går att leva med antar jag. Relationer, Ja det ska man växa in i. Vet man vad man vill i livet och har ett stort hjärta så kommer det där nog automatiskt, det är iaf min teori. Ni som fortfarande bor hemma och inte är riktigt självständiga kan ju kanske börja med att fundera på att flytta hemmifrån. Visst kommer mycket kännas tungt och jobbigt, men jag tror det leder till att man uppskattar "det lilla" på ett helt annat sätt.
Äh, det var töntigt av mig att dra upp Brad Pitt... Du ser säkert helt normal ut. Men är man blyg så kan det ge sken av att man inte vill ha kontakt, fastän det motsatta råder. Vad gäller att du aldrig haft sex så kan jag berätta om en kille jag blev ihop med under min studietid. Han var 26 och oskuld. Det var lite trögt i början, mest pga hans nervositet, men han blev riktigt bra i sängen efter bara en vecka. Det struntade väl jag i att han var oskuld. Snarare tycker jag det är bättre än att vara med en slemmig Don Juan-typ som raggat på halva Göteborg. Denna kille var rolig, charmig, vältränad, intelligent. Han hade bara någon noja ang. tjejer. Vi var ihop i ca 4 år.
Citera
2007-10-22, 13:34
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Inget konstigt i att vara 23 och inte ha någon flickvän. Däremot så tycker jag det är lite märkligt att han fortfarande går i skolan vid denna ålder. Han borde ju ha jobbat i flera år, ha en ordnad ekonomi osv vid denna ålder.
Här är det något som inte stämmer!

Nog finner jag något märkligt i att vara 23 och ej ha någon flickvän. Möjligen ser GH det hela ur ett skonsammare perspektiv eftersom han själv blev av med oskulden i denna ålder.
Citera
2007-10-22, 15:14
Medlem
Efraims avatar
Bara jag som får virusvarning eller nån skit när jag trycker på bildlänken?
Citera
2007-10-22, 15:44
Medlem
Jag fick också det... Sen kom en grej som sa att jag skulle ladda ner något skit för att "söka virus".
Citera
2007-10-22, 16:01
Medlem
tomtespels avatar
det heter väl alfa och omegahane?sen är det inget ja höjer på ögonbrynen åt att du är 23 och inte har flickvän.förövrigt hade ja min första flickvän när ja var 28 var inte ens intresserad av att leta upp en innan.
Citera
2007-10-22, 16:08
Medlem
aeons avatar
Som så många andra skriver, det där sökandet man gör snarare stjälper en hjälper. När man söker och inget finner så börjar man bli desperat och letar fel. Vad är felet? Är jag konstig? Är jag ful? Är jag ointressant? etcetera. Desperation skiner igenom, och det märks.

Det bästa man kan göra är att gilla läget, och bara ta det som det kommer.... för det gör det i alla flesta fall.
Citera
2007-10-22, 16:14
Bannlyst
Jag klicka på länken och fick virus varning och grejer.....Tur någ är jag så bra att inte datorn blev infekterad men orka länka ett virus..
Citera
2007-10-22, 16:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Om du ser vrålbra ut (som t.ex. Brad Pitt)

Gör inte alla FBare det??
Själv ser jag ut som George Clooney.

/VV
Citera
2007-10-22, 16:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte_Anonym
Jag klicka på länken och fick virus varning och grejer.....Tur någ är jag så bra att inte datorn blev infekterad men orka länka ett virus..
Jobbigt läge att bilden på trådskaparen får datorer att krascha.
Nu kanske ni fattar hur allvarligt läge han befinner sig i.
Citera
2007-10-22, 16:32
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte_Anonym

Samma här.
Virusvarnaren gick på högvarv i min burk.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in