Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-19, 13:06
Bannlyst
Jag har aldelas nyliggen fått ett problem med min dator.

Den vägrar att boota när man ska starta igång den. Jag tror det är bios relaterat problem eftersom datorn "fryser" sig när bios ska ladda. Det är inte när Xp ska laddas in, utan den första boot.

Update kom just in i bios efter många försök. Något jag ska ändra på?

Vill gärna ha tips och svar på varför

Edit: var tvungen att starta om datorn eftersom tangentboret låste sig. När datron sen skulle boota så gjorde den en normal boot och startade upp som vanligt.

Men min fråga kvarstår, vad ska jag göra för att fixa det eftersom jag vågar inte starta om datorn. Ska jag uppdatera bios? och hur gör jag då för att hitta rätt bios och framför allt hur instalerat jag det?
Citera
2007-10-19, 18:37
Medlem
Det låter som du har hårdvarufel i moderkortet. BIOS går inte o blir dåligt bara sådär... Testa att uppgradera BIOS om du vill (ta reda på exakt vilket moderkort du har o leta på tillverkarens hemsida efter uppdatering och instruktioner för hur man gör) men antagligen måste du köpa nytt moderkort!
Citera
2007-10-21, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Det låter som du har hårdvarufel i moderkortet. BIOS går inte o blir dåligt bara sådär... Testa att uppgradera BIOS om du vill (ta reda på exakt vilket moderkort du har o leta på tillverkarens hemsida efter uppdatering och instruktioner för hur man gör) men antagligen måste du köpa nytt moderkort!

Aj då det lät inte så bra. Jag har inte den blekaste vad jag har för moderkort. Har använd olika program för att få fram men sen har jag googlat på det och inte hittat det. Vet iallfall att det är ett vga med socket 478 >.<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in