Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fick i alla fall 6 rätt, missade på nr 7 (2) och 8 (1). Jaja, 2 x 1 kr insats så inte så farligt.
Vad tror ni om morgondagens rad? Topptipset 8/4 (spelstopp 18:59)
Manch.U - Manch. C 1
Roma - Lazio X
Sevilla - A. Bilbao 1
Bursaspor - Besiktas X
Djurgård. - Mjällby 1
Norrköp - Gefle 1
Öster - Helsingborg X2
Örebro - Värnamo 1
Ser 'sådär' ut.
Spontana tankar/
- Utd-vinst. Prestigederby och en chans att sätta ett fett streck under vem som regerar både i by och land.
- Roma-vinst. Behöver de tre poäng för att få kontakt till Europaplatserna och Lazio kanske börjar känna tyngden av både Europaspel och Serie A-fokus.
- Sevilla-matchen kör jag 1 2 på - noll idé om hur seriöst denna match egentligen tas. Båda lag har ju så gott som säkrat sin existens i Primera.
- Turkisk cupfotboll helgarderas.
- Djurgården helgarderas. Verkade svårt o ur rytm mot Helsingborg - de behöver kanske ett par matcher för att komma igång. Mjällby förvisso ej heller så imonerande, men i en match där båda lag ser ut att kämpa, där kan man lika bra försöka få in en skräll.
- Norrköping spikas även om det är Gefle de möter. Gefle är alltid jobbiga att möta (antifotboll och tråkar ut motståndaren), men jag tror Norrköping fixar en seger.
- Både Helsingborg och Örebro verkar ha enkla uppgifter mot Öster o Värnamo. Liten varningsflagga höjs för Örebro då det är en premiärmatch i Superettan.
Där fick du mina spontana motiveringar - hoppas att andra vill bjuda in med lite tankar - särskild om det är något speciellt som vi måste veta.