2009-04-19, 17:07
Medlem
Pretenders avatar
Malmö-Trelleborg var en pinsamt dålig tillställning. Trodde allsvensk fotboll höll högre klass än så. Har väl tittat för mycket på Premier League, men detta var verkligen under all kritik.
Citera
2009-04-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Malmö-Trelleborg var en pinsamt dålig tillställning. Trodde allsvensk fotboll höll högre klass än så. Har väl tittat för mycket på Premier League, men detta var verkligen under all kritik.

det är alltid dem svenska matcherna som förstör min tippning! Ska fan dra helgardering på dem alltid !

( kommer kosta )
Senast redigerad av BQQ 2009-04-19 kl. 20:10.
Citera
2009-04-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BQQ
det är alltid dem svenska matcherna som förstör min tippning! Ska fan dra helgardering på dem alltid !

( kommer kosta )

Behöver inte helgardera, räcker med halv och spela mot favoriten så sitter den oftast
Citera
2009-04-20, 23:21
Medlem
topptipset 22/4

hur blire med den då
Senast redigerad av BQQ 2009-04-20 kl. 23:29.
Citera
2009-04-21, 20:20
Bannlyst
Många X i allsvenskan och spanska ligan.
Tror kommer bli lite svårt i Chelsea och Barca matchen för man vet aldrig ifall dom vill vila spelare till CL.

Va tror ni på Häcken och trelleborg, förlorade topptipset sist bara på Häcken. Vill fan inte torska på dom igen.
Senast redigerad av Desivle 2009-04-21 kl. 20:24.
Citera
2009-04-22, 00:45
Medlem
Häcken - Trelleborg helgarderas på det stora systemet.
Säker 2:a på Trelleborg på lilla systemet.

Manchester U & Barca är två helgjutna spikar som jag ser det.
Måste man välja 2 spikar (vilket man måste om man inte är grisrik) så blir det definitivt dessa.

Testar med en teknik som går ut på att luska ut var skrällarna hamnar
och spikar dessa samtidigt som jag garderar upp matcher
som de flesta spikar (förutom Man U & Barca) och halvgarderar dessa.
Hänger ni med?

Här är ett billigt system som känns rätt bra
och som jag tyckar alla här ska rygga

Everton & Malaga är veckans EU tips skrällar.
(nu får jag väl äta upp detta sen..)

1.Man U - Portsmouth 1
2.Chelsea - Everton 2
3.Barcelona - Sevilla 1
4.Deportivo - Almeria 1 2
5.Osasuna - Malaga 2
6.Real Betis - Valencia 1 2
7.Elfsborg - Malmö FF 1X2
8.Häcken - Trelleborg 2
Citera
2009-04-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Häcken - Trelleborg helgarderas på det stora systemet.
Säker 2:a på Trelleborg på lilla systemet.

Manchester U & Barca är två helgjutna spikar som jag ser det.
Måste man välja 2 spikar (vilket man måste om man inte är grisrik) så blir det definitivt dessa.

Testar med en teknik som går ut på att luska ut var skrällarna hamnar
och spikar dessa samtidigt som jag garderar upp matcher
som de flesta spikar (förutom Man U & Barca) och halvgarderar dessa.
Hänger ni med?

Här är ett billigt system som känns rätt bra
och som jag tyckar alla här ska rygga

Everton & Malaga är veckans EU tips skrällar.
(nu får jag väl äta upp detta sen..)

1.Man U - Portsmouth 1
2.Chelsea - Everton 2
3.Barcelona - Sevilla 1
4.Deportivo - Almeria 1 2
5.Osasuna - Malaga 2
6.Real Betis - Valencia 1 2
7.Elfsborg - Malmö FF 1X2
8.Häcken - Trelleborg 2

Spikar man United och Barca så spelar det ingen roll hur det går i de andra matcherna, kommer bli värdelös utdelning.
Citera
2009-04-22, 02:11
Bannlyst
Jag funderar på en värsting för 216 kr. Vad tycks?

1 - 1X2
2 - 1X2
3 - 1 (Barcelona är en tråkig spik men den känns allt för säker.. Sevilla skulle förvåna mig något enormt om de vann denna.. X visst men..)
4 - 1 (Deportivo hemmastarka, Almeria SUGER på bortaplan.. En enda vinst på säsongen @ bortaplan.. Kommer 2a nu? )
5 - 1X2
6 - X2
7 - 1X
8 - X2
Citera
2009-04-22, 16:32
Medlem
Pretenders avatar
Det bör, sett till vilka matcher Svenska Spel valt ut, bli låg utdelning idag. Kör således ett minisystem med högre radinsats.

1. Man U - Portsmouth 1
2. Chelsea - Everton 1x
3. Barcelona - Sevilla 1
4. Deportivo - Almeria 1
5. Osasuna - Malaga 1
6. Betis - Valencia x2
7. Elfsborg - Malmö 1x
8. Häcken - Trelleborg 1x

Chelsea-Everton är svårbedömd. Chelsea lägger förmodligen huvudfokus på CL, medan den långrandiga FA-cupmatchen mot Man United senast eventuellt sitter i benen hos Evertonspelarna. Tror på oavgjort, vilket i så fall inte skulle vara första gången mellan dessa lag.

Efter att ha klagat så mycket på Malmö senast kan jag knappast tippa dem idag. Mot Elfsborg får de nog vara nöjda med ett poäng.
Citera
2009-04-25, 13:11
Medlem
Pretenders avatar
Ny omgång idag, något intressantare än onsdagens (7 rätt som vanligt) men som vanligt risk för låg utdelning.

Kör enligt följande:

1. West Ham - Chelsea x2
2. Bolton - AV 12
3. Everton - Man City 1
4. Fulham - Stoke 1
5. Hull - Liverpool 2
6. Man United - Tottenham 1x
7. West Brom - Sunderland 1x2
8. Southampton - Burnley 12

Everton har sett riktigt bra ut ett tag nu, och jag tror man slår City som inte har så värst mycket att spela för. Dessutom är City iskalla på bortaplan.

West Ham - Chelsea kan mycket väl bli en repris av onsdagens match mellan Everton - Chelsea, dvs. 0-0. West Ham har en stabil defensiv och Chelsea tänker förmodligen redan på kommande veckans viktiga CL-match.

Man United bör slå Tottenham, men kan eventuellt vara slitna varför det kan vara klokt att gardera med kryss.

WBA - Sunderland känns vidöppen. WBA är med största sannolikhet på väg ned en division, men Sunderland sitter knappast säkert. Sunderland presterar sällan borta men kan ha hittat formen lagom till slutspurten.
Citera
2009-04-25, 13:34
Bannlyst
64 raders inför dagens topptips;

1. West Ham - Chelsea 12 (Rätt rolig tillställning mellan två lag som inte har ett skvatt att spela för - Chelsea ligger bra till i toppen men har för långt försprång mellan Man U som måste få total breakdown om de ska gå om dem.. Förvånar mig inte om West Ham vinner här..)

2. Bolton - AV 12 (Aston Villa älskar jag och de spelar bra fotboll - Bolton är krigare i sig med.. Aston Villa har aldrig kryssat på bortaplan än och jag tror denna match kan bli en målfylld tillställning.. 3-2 fördel AV?)

3. Everton - Man City 1

4. Fulham - Stoke 1X

5. Hull - Liverpool 2 (Oerhört viktiga poäng för Liverpool som kan INTE tappa poäng här nu för att vara med i toppstriden. Enough said!)

6. Man United - Tottenham 1X

7. West Brom - Sunderland X2

8. Southampton - Burnley X2
Citera
2009-04-25, 14:10
Medlem
1. West Ham - Chelsea 1x2
2. Bolton - Aston Villa 1x2
3. Everton - Man City 1x
4. Fulham - Stoke 1x
5. Hull - Liverpool 2
6. Man United - Tottenham 1x2
7. West Brom - Sunderland x2
8. Southampton - Burnley x2

Hoppas att Chelsea tänker för mkt på CL och att West Ham vinner London-derbyt.

Har spelat en dubbel på Lången med Everton och Fulham, därför garderar jag här

Liverpool spikar jag för att det blir som en win-win för mig då antingen så sitter spiken eller så tappar Pool poäng

United helgarderar jag eftersom jag håller på United så om mot förmodan United skulle tappa några poäng får jag trösta mig med bättre utdelning på topptipset...

De sista 2 matcherna har jag inga större motiveringar för än att jag tycker att Sunderland har bättre lag och borde greja minst 1p och Southampton kan inte tycka att det är speciellt roligt att spela nu när de vet att de är nedflyttade hur de än spelar. Burnley jagar en playoff-plats till PL

Känner det redan nu att Liverpool kommer spela 0-0 idag, ett hett tips för er andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in