2009-12-20, 16:13
Medlem
bigmattiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zagy
Zagy´s monster denna söndag

1. West Ham - Chelsea 1X2
2. Everton - Birmingham 1X2
3. Juventus - Catania 1X2
4. Inter - Lazio 1X2
5. Roma - Parma 1
6. Deportivo - Valencia 1X2
7. Tenerife - At.Madrid 1X2
8. Villarreal - Racing S 1X2

Får hoppas på lite bättre utdelning idag.

Ser bra ut för dig nu
Citera
2009-12-20, 16:16
Bannlyst
Har samma rad som zagy idag igen . Misstänker att han är med i vårt bolag
Citera
2009-12-20, 16:18
Medlem
bigmattiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impendill
Har samma rad som zagy idag igen . Misstänker att han är med i vårt bolag

hur många är ni som spelar ?
Citera
2009-12-20, 16:21
Medlem
spleendids avatar
Personligen finner jag det väldigt korkat att lira ett monster på Europatipset. Samtliga monster bör spelas på Stryktipsets topptips eftersom omsättningen alltid är mycket högre och ofta faktiskt 5-6 gånger så hög.
Citera
2009-12-20, 16:22
Medlem
juventuskahps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Personligen finner jag det väldigt korkat att lira ett monster på Europatipset. Samtliga monster bör spelas på Stryktipsets topptips eftersom omsättningen alltid är mycket högre och ofta faktiskt 5-6 gånger så hög.
dock ser det ut att kunna bli riktigt grym utdelning idag?
Citera
2009-12-20, 16:24
Medlem
bigmattiss avatar
nån som vet hur mycket skillnad det är på omsättningen ?
Citera
2009-12-20, 16:29
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Det är ju överlag korkat att lira s.k. "monster" men det kan vi hålla tyst om tycker jag..
Citera
2009-12-20, 16:38
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Det är ju överlag korkat att lira s.k. "monster" men det kan vi hålla tyst om tycker jag..

Jovisst, alltså, det går inte att säga emot. I längden går man förmodligen med förlust. Men just att välja Europatipset är så uppenbart otaktiskt eftersom utdelningen på lördagar är väsentligt bättre. Båda rekordutdelningarna har kommit på stryktipset, högvinsterna på ca 150 000 resp. 350 000. Rekordet på Europa var nog förra veckans dryga 50 000, och mer än så har jag svårt att se att det skulle kunna bli på Europa. Omsättningen är idag ganska exakt 2 milj på topptipset, medan det häromdagen låg på mellan 6 och 7 miljoner. Det innebär rent krasst att en utdelning på 1000 kronor idag hade givit drygt 3000 kronor häromdagen, och att man således har avsevärt större chanser att gå med vinst om man bara kör monster på Lördagar.

Jag menar, igår blev det enbart en skräll på topptipset (Fulham slog Man U), medan samtliga av de övriga resultaten var helt väntade. Hade det bara blivit en enda liten halvskräll till så hade man gått med vinst vid monterspel, och det är faktiskt ganska sällan utdelningen på strykets topptips är så dålig som den var igår.
Citera
2009-12-20, 16:57
Medlem
Inte dåligt Catania!
Senast redigerad av Vekling 2009-12-20 kl. 17:00.
Citera
2009-12-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Skiter i den ovan och kör denna istället:

108-rader

1. West Ham - Chelsea 2
2. Everton - Birmingham 1X2
3. Juventus - Catania 1 2
4. Inter - Lazio 1
5. Roma - Parma 1
6. Deportivo - Valencia 1X2
7. Tenerife - At.Madrid 1X2
8. Villarreal - Racing S 1X

Kan ha varit en lönsam ändring detta (bytte från 1X till 1 2 i matchen
mellan Juve - Catania..
Citera
2009-12-20, 17:10
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Rekordet på Europa var nog förra veckans dryga 50 000, och mer än så har jag svårt att se att det skulle kunna bli på Europa. Omsättningen är idag ganska exakt 2 milj på topptipset, medan det häromdagen låg på mellan 6 och 7 miljoner. Det innebär rent krasst att en utdelning på 1000 kronor idag hade givit drygt 3000 kronor häromdagen, och att man således har avsevärt större chanser att gå med vinst om man bara kör monster på Lördagar.
Det där stämmer ju inte. Omsättningen påverkar ju enbart högsta vinsten till en ensam vinnare (men det blir det ju knappast ngr pga alla monster "super-system"). Att utdelningen skulle 3-dubblas bara för att omsättningen är 3 gånger så stor är ju inte korrekt. Visst potten blir 3 gånger så stor men det blir även 3 gånger så många rader, därav i längden även 3 gånger så många som har rätt rad.
Citera
2009-12-20, 17:47
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Det där stämmer ju inte. Omsättningen påverkar ju enbart högsta vinsten till en ensam vinnare (men det blir det ju knappast ngr pga alla monster "super-system"). Att utdelningen skulle 3-dubblas bara för att omsättningen är 3 gånger så stor är ju inte korrekt. Visst potten blir 3 gånger så stor men det blir även 3 gånger så många rader, därav i längden även 3 gånger så många som har rätt rad.

Möjligt att du är inne på rätt spår där, men kör man monster är man i behov av hög utdelning, och när utdelningen väl blir hög så blir den mycket högre på strykets topptips eftersom omsättningen är högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in