Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Det är ju överlag korkat att lira s.k. "monster" men det kan vi hålla tyst om tycker jag..

Jovisst, alltså, det går inte att säga emot. I längden går man förmodligen med förlust. Men just att välja Europatipset är så uppenbart otaktiskt eftersom utdelningen på lördagar är väsentligt bättre. Båda rekordutdelningarna har kommit på stryktipset, högvinsterna på ca 150 000 resp. 350 000. Rekordet på Europa var nog förra veckans dryga 50 000, och mer än så har jag svårt att se att det skulle kunna bli på Europa. Omsättningen är idag ganska exakt 2 milj på topptipset, medan det häromdagen låg på mellan 6 och 7 miljoner. Det innebär rent krasst att en utdelning på 1000 kronor idag hade givit drygt 3000 kronor häromdagen, och att man således har avsevärt större chanser att gå med vinst om man bara kör monster på Lördagar.
Jag menar, igår blev det enbart en skräll på topptipset (Fulham slog Man U), medan samtliga av de övriga resultaten var helt väntade. Hade det bara blivit en enda liten halvskräll till så hade man gått med vinst vid monterspel, och det är faktiskt ganska sällan utdelningen på strykets topptips är så dålig som den var igår.