Citat:
Ursprungligen postat av pzbe
Det var någon som skrev tidigare i tråden att Nordirland inte ens håller Allsvenskan nivå? Du måste skämta. Tycker Nordirland har faktiskt stått för ett bra EM-kval. De visar både mod och vilja vilket Sverige definitivt inte har alls.
Tråkig match. Median trodde såklart på seger men jag var skeptisk redan innan matchen. Att Nordirland skulle vara ett dåligt lag är fel. Såklart så underskattades deras förmåga och det slutade med att vi fick ett poäng och missade chansen att säkra biljetten till EM.
Ja, Nordirland har varit en stor positiv överraskning i kvalet!
Det spelar ingen roll hur bra Sverige är och hur dåligt Nordirland är på pappret, när Nordirland spelar så bra som dom kan och Sverige så dåligt som dom kan. Dessutom tycker jag att mod och vilja (och framför allt konsten att plocka fram det när det gäller) ingår i det fotbollskunnande som gäller just på pappret, och då är Sverige fan inte bättre än Nordirland!
Är det bara jag som inbillar mig, eller är svenska spelare sämst i världen på att ta emot passningar? Då menar jag ta emot i betydelsen "ha full kontroll på bollen precis när man tagit emot den", snarare än betydelsen "behöva ta några steg till där bollen hamnade när den studsade mot ens fot/ben medan man stod och tittade på". Har man kontroll på bollen, så får man ju en extra sekund innan motståndaren är på en.