Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-10-11, 20:46
Medlem
När jag ska spela ett spel så kommer det upp en ruta sen blinkar skärmen sen stängs spelet av

Rutan är denna: http://img161.imageshack.us/img161/7774/namnlsdg8.jpg

Någon som har någon ide vad som kan vara felet eller någon som har någon bra lösning?
Citera
2007-10-11, 20:53
Medlem
JRoles avatar
Antingen är ditt grafikkort på väg att dö, eller så har är det något fel på dina drivrutiner. Du kan ju börja med att kolla grafikkortet, ta bort allt damm från fläkten, etc! Avinstallera dina ATI-drivrutiner, om det inte fungerar kan du testa Omega-drivisarna!
Citera
2007-10-11, 20:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kika på denna länk och trådarna allra längst ner.

Dom pekar till andra trådar som har samma beskymmer som du.

http://pfatjanster.idg.se/support//viewmsg.asp?entriesid=405084
Citera
2007-10-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRole
Antingen är ditt grafikkort på väg att dö, eller så har är det något fel på dina drivrutiner. Du kan ju börja med att kolla grafikkortet, ta bort allt damm från fläkten, etc! Avinstallera dina ATI-drivrutiner, om det inte fungerar kan du testa Omega-drivisarna!

Det konstig är att det är ett helt nytt grafikkort har haft datorn inne på service 2 gånger dom har bytt grafikkort och moderkort nu senaste gången men endå samma problem som förra gången, men ska öppna upp och kolla grafikkortet då

Men vad är Omega för något ?
Citera
2007-10-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kika på denna länk och trådarna allra längst ner.

Dom pekar till andra trådar som har samma beskymmer som du.

http://pfatjanster.idg.se/support//viewmsg.asp?entriesid=405084

Tack kollar den med !
Citera
2007-10-11, 21:29
Medlem
JRoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartboy
Det konstig är att det är ett helt nytt grafikkort har haft datorn inne på service 2 gånger dom har bytt grafikkort och moderkort nu senaste gången men endå samma problem som förra gången, men ska öppna upp och kolla grafikkortet då

Men vad är Omega för något ?

Låter jäkligt konstigt.. Det råkar inte vara ett Sapphire-kort (i x19xx-serien)?
Du kanske borde köra ATITool & kolla temperaturerna, etc..
Omega är alternativa drivrutiner, denna info är tagen från deras hemsida:
Citat:
The purpose of the Omega Drivers is to provide gamers with an alternate set of drivers, ones that have more options and features than the original sets. The drivers contain optimizations, extra features (like OC capabilities), more resolutions and internal tweaks that can give them the edge in a gaming environment over the normal drivers, which are often tailored for synthetic benchmarks.
http://www.omegadrivers.net/
Citera
2007-10-11, 21:52
Medlem
Kortet är ett ATI radeon X1650. Testade det där omega grejerna hände samma sak spelet låste sig fast nu kom inte rutan upp det var den ända skillnaden
Citera
2007-10-11, 22:05
Medlem
JRoles avatar
Jo, att det är ett ATI Radeon förstod jag.. Jag undrade vilken tillverkare det var bara.. Hade samma problem med mitt Sapphire-kort (ati radeon sapphire x1950 pro), var nåt fel på grafikkortets bios så att fläkten inte varvade upp ordentligt. Kortet överhettade så fort rendering påbörjades.

För övrigt, VPU Recover är en integrerad programfunktion som ATI har tagit fram, den nollställer grafikkortet när det låser sig. Har dock visat sig innebära problem med vissa spel..

Du borde kunna få fram en fel-logg när du använder Catalyst-drivrutinerna (så att du får VPU Recover-error igen).. i värsta fall får du skicka loggen till ATI's support & hoppas att de kan hjälpa dig!
Citera
2007-10-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRole
Jo, att det är ett ATI Radeon förstod jag.. Jag undrade vilken tillverkare det var bara.. Hade samma problem med mitt Sapphire-kort (ati radeon sapphire x1950 pro), var nåt fel på grafikkortets bios så att fläkten inte varvade upp ordentligt. Kortet överhettade så fort rendering påbörjades.

För övrigt, VPU Recover är en integrerad programfunktion som ATI har tagit fram, den nollställer grafikkortet när det låser sig. Har dock visat sig innebära problem med vissa spel..

Du borde kunna få fram en fel-logg när du använder Catalyst-drivrutinerna (så att du får VPU Recover-error igen).. i värsta fall får du skicka loggen till ATI's support & hoppas att de kan hjälpa dig!

okej tack för all hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in