Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-11, 19:38
Medlem
Ska nu köpa mig en laptop, men känner mig helt vilsen i stora laptopdjungeln. Har ca. 15000 att röra mig med, kommer att använda den till att programmera, se film osv. Spelar mig ingen roll vad priset hamnar på, bara det inte överstiger 15000kr. Surfar runt och kollar in massa olika laptopar men har svårt att förstå den egentliga skillnaden osv.

Någon som kan ge tips på något bra märke?
Vad är blue-ray?
Citera
2007-10-11, 19:44
Medlem
-jOE!s avatar
En MacBook eller MacBook Pro kanske kan vara något?
Citera
2007-10-11, 19:48
Medlem
Vill ha en pc, och inte mac. det är det enda jag vet
Citera
2007-10-11, 19:51
Medlem
electr0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
En MacBook eller MacBook Pro kanske kan vara något?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bluray
Citera
2007-10-11, 19:51
Medlem
Freddalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BellaSj
Ska nu köpa mig en laptop, men känner mig helt vilsen i stora laptopdjungeln. Har ca. 15000 att röra mig med, kommer att använda den till att programmera, se film osv. Spelar mig ingen roll vad priset hamnar på, bara det inte överstiger 15000kr. Surfar runt och kollar in massa olika laptopar men har svårt att förstå den egentliga skillnaden osv.

Någon som kan ge tips på något bra märke?
Vad är blue-ray?

Kanske passar bättre i "Hårdvara"?

Och om h*n nu ville ha en MacBook så skulle h*n nu inte posta i MS Windows forumet. Det verkar ganska motsägelsefullt, wouldn't you say?

OnT:
Blue-Ray är en ny typ av _DVD-Rom_ som kör med en blå laser istället för den konventionella röda(?), vilket gör att man kan få en högre _informationsdensitet_ på skivan (du kan lagra mer på skiten helt enkelt).

Har du lust att specifiera något mer såsom storlek och mobilitet och andra vettiga synpunkter du har på ditt laptopinköp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in