Citat:
Ursprungligen postat av 2006.
Exakt. Och hon har mer än 2 års fängelse. Detta innebär att hon i början kommer placeras på Hinseberg. Och det var ju den uppgiften hon efterfrågade, var hon placeras.
Ditt svar var felaktigt, stå för dina misstag, gör om, gör rätt.

Nä, ditt svar är fel, Hinseberg är en riksmottagning men placering blir oftast någon annan stans för en ekobrottsling. Du är så jäkla korkad att du borde slå ihjäl dig själv av din egen tristess.
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet1965
Kolmården är väl bara för män, eller har jag fel?
Jo, det är sant, men klassen på det fängelset (E) motsvarar den klass du kommer att sitta i. Du får tänka på vilken anstalt som ligger dig närmast. Om du nu bor i Stockholm blir den troliga anstalten Färingsö.
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Du får gärna förklara mig hjärndöd också men har en fråga, vet att framförallt ekobrottslingar (dock även andra om de uppfyller kraven) sitter på Kolmården, men gäller det även tjejer? Alltså att de blandar de intagna så... I början av -90-talet hade ju KVV inga problem att sätta ett fruntimmer med en våldtäcksman

Nä, de har skilda anstalter numera. Varje fall av det jag vet. Men för att motverka ett könssegregerat samhälle så tycker jag att det borde vara blandat.