Citat:
Ursprungligen postat av biteyou
Nej det är vårdarna som kollar vad du har på rummet, sedan skriver du en hemställan som vårdaren skickar till förrådet, när beslutet kommer från förrådet går vårdaren och hämtar det, ENKELT!
Jag håller med gällande sommarjobbarna, vi tycker inte heller att det alltid fungerar. Självklart är inte alla vårdare bra, har aldrig varit med om varning för kortspel. Inte arbetsvägran heller då det är din lön som påverkas inget annat. Rökning har väl kommit nu då man inte får röka på rummen vilket också kan vara löjliga varningar när man tänker på annat som är värre.
Hursomhällst, en anstalt är inte så stor att du inte kan diskutera me dem som kommer upp från förrådet, även om du som intagen inte har en blekaste aning om detta begrepp.. De blir ofta diskutioner om man vill ha upp något direkt som någon lämnnat in (ja vet att vissa anstalter har en dag i veckan man får upp sina saker), och jag har alldrig träffat på någon som kommer från förrådet som jag inte kände till, antingen arbetar dom på avdelningen eller på avdelningen brevid...
Fram tills nya lagen trädde i kraft fanns det ca 10 slutna anstalter som man fick både ha tändare och cigg, sam röka i "bostadsrummen" som de kallas..De flesta andra anstalter har rökrum, men så finns de slutna där plitarna har en låda som e som ett schackbärde me benetsw bokstav, och sedan rummet, som E (benet) 3 (tredje rummet), å dom tänder ciggen åt än, så folk hasslar som fan å säljer 2 cigg för ett 20kort å tänder på brödrosten. De e dom anstalterna som håller på å fuckar me varningar på allt och alla. Å Stämmningen är fucked up, vådarna håller sej i vaktkuren, medans man kan va på en betydligt hådare klass rent säkerhetsmässigt å plitarna chillar i en soffa me 5 intagna.