2007-10-08, 18:35
Medlem
Grooms avatar
Jag har tre olika drömmer som jag ofta minns:

1. Jag flyger runt på en matta/åker i en sportbil/tåg

2. Jag försöker fly från någon/något (ibland kan den uppenbara sig som ett monster), tar alla redskap som gör att jag kommer ifrån fortare. t ex cykel, bil, mc, buss osv.

3. Åker upp för en hiss som åker otroligt snabbt, och sedan kraschar denna ut från byggnaden eller bara ramlar i ett tomt svart hål och upplever fritt fall . En otrolig känsla i magen och jag vaknar upp. Detta kan infall 2 ggr under en och samma kväll.

Någon som kan tyda eller så?
Citera
2007-10-09, 21:42
Medlem
traxinators avatar
Jag har också en sak som jag drömmer ofta. Det är att jag bara går och går och går, i olika miljöer, i en stig eller på asfalt för att sen bara ramla och vakna. När jag kollar på klockan har det gått en eller 2 timmar sen jag la mig.
Citera
2008-02-03, 10:22
Medlem
Grooms avatar
Undrar om det finns någon bok som man kan läsa där man kan tyda vad de olika sakerna är för något...
Citera
2008-02-04, 12:16
Medlem
Snickos avatar
Det finns dom som tyder drömmar men citerar nu.

Idag delar de flesta forskare inte alls Freuds tankar. Istället menar man att utgångspunkten hela tiden måste vara den egna personen och den livssituation som denne befinner sig i.

Vad en drömsymbol betyder för en individ behöver därför inte betyda samma sak för en annan. Att tyda drömmar att något högst individuellt och var och en bör tolka de bilder som dyker upp i drömmarna på ett eget sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in