De dömdes till 1 år sluten ungdomsvård i hovrätten i början av maj och HD avslog överklagan i början av Juli och de började inte avtjäna straffet förän efter det. En vuxen skulle fått avräkna häktningstiden men de var inte häktade utan LVU:ade så i praktiken fick de ca 1.75 års straff.
De dömdes till 1 år sluten ungdomsvård i hovrätten i början av maj och HD avslog överklagan i början av Juli och de började inte avtjäna straffet förän efter det. En vuxen skulle fått avräkna häktningstiden men de var inte häktade utan LVU:ade så i praktiken fick de ca 1.75 års straff.
Mao om man ska mörda eller döda någon så ska man göra det innan man fyllt 18 år så är det ok. Har jag missat nåt ?
Rackarns vad rättvist... Helt ärligt, jag skulle jubla om jag mördat någon och bara fick sitta 1 år :S
En barndomsvän till mig känner en av dessa gärningsmän, och de var ute och festade för ett par månader sen med ett par andra från min kompiskrets, de berättade att han nästan skröt om det han hade gjort. Fyhelvete.
Nu är han dessutom inblandad i försök till grovt rån mot en guldaffär vid Gullmarsplan. Övriga inblandade är en neger och en arab. Jönsarna vurpade med mopeden när de flydde efter det misslyckade försöket. Rena jönssonligan!