2007-10-07, 20:18
Medlem
Greatest_Dreams avatar
Ser att Pellefant inte modererar längre i juridikforumet och att det håller på att översvämmas av dåligt formulerade frågor och okunniga svar samt för övrigt undermåliga inlägg så nu är det knappt någon ide att gå in där och förkovra sig inom ämnet juridik längre.

Det finns visserligen en moderator angiven för juridikforumet - Azrael - men när man kollar hans inlägg verkar han mest intresserad av forumet Vapen och militär och har nog glömt att han är också är moderator för Juridikdelen.

Pellefant har hitintills sett till att forumet håller hög nivå genom sina kunniga svar samt även rensat ordentligt så att där varit hög kvalitet och mycket läsvärt. Vad som nu än är anledningen till att Pellefant inte modererar längre så se för guds skull till att han kommer tillbaka så det blir en sakkunnig där som har intresse av och kan styra upp forumet.

Så nu till min fråga, kommer detta förfall i juridikforumet att tillåtas fortgå eller kommer administratörerna av Flashback att se till att situationen rättas till?
Citera
2007-10-07, 21:25
Medlem
Pellefants avatar
Okunniga svar går ju inte att göra så mycket åt, personligen tror jag inte att någon seriöst söker juridisk information, när det går att få bättre information på andra ställen.

Vad gäller i övrigt tror jag inte att det finns någon marknad för ett juridikforum här. En gång i tiden möjligen men nu tror jag att man skall återgå till ursprunget, dvs. att återskapa det gamla forumet kriminologi och juridik, med betoning på det förstnämnda.
Citera
2007-10-07, 21:29
Medlem
Dharmas avatar
När man läser igenom det arkiverade forumet underground så märker man att mycket av den typen av trådar som skapades då skapas idag i "juridik" samt "Kriminella nätverk och brottslighet" och fordonsdelen "övrigt"

Därför så kommer alla småkriminella till dessa forumdelar.
Öppna underground igen så söker dom sig dit istället

Juridik, Kriminella nätverk och brottslighet och övrigt är idag till stor del tramsforum som har ersatt underground
Citera
2007-10-08, 02:11
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatest_Dream
Ser att Pellefant inte modererar längre i juridikforumet...
Var väl ungefär samtidigt även Illum(?) försvann men kanske går att få fram lite ersättare som kan röja.
Citera
2007-10-08, 17:24
Medlem
Pellefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Var väl ungefär samtidigt även Illum(?) försvann men kanske går att få fram lite ersättare som kan röja.
Det korrekta var att när undertecknad återinträdde avgick Illum från juridikforumet så jag och Illum har inte samtidigt varit moderatorer i juridikforumet.
Citera
2007-10-12, 03:57
Medlem
tjaboooos avatar
Finns det några planer att tillsätta fler mods ?

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant
...så jag och Illum har inte samtidigt varit moderatorer i juridikforumet.
Hhmm kan det varit Kuychi då ?
Citera
2007-10-12, 04:11
Medlem
tältpinnes avatar
Jag har också reflekterat över detta och finner det synnerligen tråkigt. Utöver den vanliga regeln om KFK så ter det sig inte orimligt att efterfråga någon form av uppmaning om att vara återhållsamma med ogrundade påståenden, samt att saklighet och god hantering av källor torde premieras när frågor avhandlas. Detta är naturligvis något som borde gälla forumet rakt igenom, men när det ju trots allt åtminstonde tidvis handlar om frågar av seriös karaktär för TS så känns det extra viktigt att ge råd som har någon form av faktisk relevans.

Utöver det ovan sagda så är dessutom många trådstarter, som påtalat av trådstartaren, av katastrofal kvalitet. Efterfrågas hjälp så bör seriositet och så mycket sakomständigheter som krävs lämnas, i den mån det inte krockar med TS anonymitet dvs.

Självklart måste brasklappen att det trots allt rör sig om ett anonymt internetforum dessutom finnas i bakhuvudet.
Citera
2007-10-12, 18:19
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Finns det några planer att tillsätta fler mods ?

Hhmm kan det varit Kuychi då ?
Antalet mods håller på att öka rent generellt som du kan se av antalet nytillsatta, och jag tror absolut att juridik behöver 2 mods aktiva för att upprätthålla kvalitet på inläggen. Det rapporteras sällan, så man får sitta och läsa mycket, vilket är drygt...

För ett tag sedan var både jag, Kuyichi och Azrael mods i juridik. Det var rätt lyckat tycker jag. Men, Kuyichi avgick, efter ett tag tillkom Pellefant och jag tyckte då att juridik var i goda händer med Azrael och Pellefant där så jag lämnade forumet.

Nu har även Pellefant avsagt sig moderatorskap igen, och ingen ny har tillkommit, samtidigt som jag har mindre tid, så det är inte helt självklart att jag ska återta forumet, men visst, frågan är lyft av en god anledning anser jag.

Tills dess att en till mod finns där: Lite FYI om rapporteringar...
Citera
2007-10-12, 18:47
Medlem
Kuyichis avatar
Jag tror, och hoppas, att det finns plats för ett juridikforum på Flashback. För forum av seriösare slag krävs det dock nästan alltid en riktigt intresserad och engagerad moderator för att forumet ska kunna hålla önskvärd kvalitet. Tids nog dyker det säkert upp en moderator som är beredd att styra upp. Fram till dess är Illums tips om RP mycket bra.
Citera
2007-10-13, 10:18
Medlem
ha gissa orsaken att ja tröttnade på det
Citera
2007-10-15, 02:13
Medlem
tjaboooos avatar
Såg att tgbg numer är mod bland dagisbarnen i juridikavdelningen, är det permanent eller tillfälligt i väntan på annan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in