2012-02-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mystic
Jag frågade inte vad det INTE kallades för, utan jag frågade VAD det kallades för.
Fråga dina plitpolare.

Sitter S på P18? (säg nu inte "vad sa han innan" för då blir det så där pinsamt igen)
Citera
2012-02-09, 21:31
Medlem
Mr.Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Fråga dina plitpolare.

Sitter S på P18? (säg nu inte "vad sa han innan" för då blir det så där pinsamt igen)
Hur fan ska jag veta det? Jag känner inte Soar och vill inte göra heller, så varför i helvete skulle jag vilja veta var han sitter eller under vilka förhållanden han sitter?
Citera
2012-02-09, 21:33
Medlem
Citat:
Så lär mig som inget kan om svensk kriminalvård. Vad kallas ofrivillig "skyddsplacering" i paragraftermer?
ofrivillig skyddsplacering? tänker du på p20 då eller?

skulle väl inte kalla de för skyddsplacering eftersom man oftast bråkat med andra eller plitar eller allmänt stökig
Citera
2012-02-09, 21:34
Medlem
Citat:
Hur fan ska jag veta det? Jag känner inte Soar och vill inte göra heller, så varför i helvete skulle jag vilja veta var han sitter eller under vilka förhållanden han sitter?
Precis, och du vet inte ens vem det är, så vad fan gör du i tråden? Dessutom visste du inte vad en P18 var för något, så du är kraftigt ute och cyklar.
Senast redigerad av xtroverto 2012-02-09 kl. 22:12.
Citera
2012-02-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
ofrivillig skyddsplacering? tänker du på p20 då eller?

skulle väl inte kalla de för skyddsplacering eftersom man oftast bråkat med andra eller plitar eller allmänt stökig
Det är en typ av skyddsplacering. Du kan ju skydda andra ifrån den som är isolerad, och du kan skydda den som är på isol ifrån andra.
Citera
2012-02-09, 21:40
Medlem
Citat:
Det är en typ av skyddsplacering. Du kan ju skydda andra ifrån den som är isolerad, och du kan skydda den som är på isol ifrån andra.
Ah jo skydda anstalten eller andra intagna de e sant, men hur e de om man får dabb iofs så kanske dom sätter en p20 då också eller blir de p18 då också eller?
Citera
2012-02-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Ah jo skydda anstalten eller andra intagna de e sant, men hur e de om man får dabb iofs så kanske dom sätter en p20 då också eller blir de p18 då också eller?
Det kan variera, om den som får dabb vill vara kvar så är det inte helt ovanligt att den som gav dabb får knall. Allt beror på läget och stämningen på avdelningen.
Citera
2012-02-10, 01:06
Bannlyst
Citat:
Det kan variera, om den som får dabb vill vara kvar så är det inte helt ovanligt att den som gav dabb får knall. Allt beror på läget och stämningen på avdelningen.
Har varit med om att de som blivit spöade stannar kvar på avd.Stongt gjort och förtjänar en viss respekt!(detta förutsatt att de inte är för illa tilltygade).Vissa som har hög svansföring brukar ta till flykten genom att gapa skrika på plitar eller framför plitar för att hamna på isol.Mindre strongt gjort
Citera
2012-02-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro

Har varit med om att de som blivit spöade stannar kvar på avd.Stongt gjort och förtjänar en viss respekt!(detta förutsatt att de inte är för illa tilltygade).Vissa som har hög svansföring brukar ta till flykten genom att gapa skrika på plitar eller framför plitar för att hamna på isol.Mindre strongt gjort
Jepp, finns hårdnackade rackare som vägrar gå ner och lägga sig. Trots stort bråk så har alla fått vara kvar och han som fick spö men även tog för sig bra fick respekt då han vägrade lägga sig.

Så visst förekommer det. Men det tillhör ju inte vanligheterna.

I S fall så anar jag en P18, vet inte varför, men jag tror det.
Citera
2012-02-10, 01:13
Bannlyst
Citat:
Jepp, finns hårdnackade rackare som vägrar gå ner och lägga sig. Trots stort bråk så har alla fått vara kvar och han som fick spö men även tog för sig bra fick respekt då han vägrade lägga sig.

Så visst förekommer det. Men det tillhör ju inte vanligheterna.
Det skvallras friskt på Sveriges anstalter tyvärr.Tror att de som skvallrar mest sjukt nog är de som kallar sig "yrkeskriminella".
Citera
2012-02-10, 01:18
Bannlyst
Känner inte till turerna om den som nu diskuteras men med lite analytisk förmåga brukar man kunna räkna ut hur sakerna ligger till.Ibland försvinner folk från avd och den som tar den nya platsen är just den som man vet att den försvunne vill undvika.
Citera
2012-02-16, 10:37
Medlem
samotis avatar
Skojar ni Soar tagit p18, gå och lägg er säger jag bara.Den killen gör det aldrig.Den killen har suttit på ski många år.Han sitter p20 hela tiden, han hamnar i slagsmål hela tiden men att han går ner självmant och sätter sig i hålan, aldrig.För honom 1,5 år isol är normalt för de vet inte var de ska sätta han. På isol har plitarna jätte stora problem med han.
Senast redigerad av samoti 2012-02-16 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in