2007-10-05, 15:08
Medlem
overklockeds avatar
Har problem med en laptop som bara har drivrutiner till Vista som jag vill köra XP på, så tänkte om det finns något sätt att man kan lura drivrutinerna att det är vista på datorn?
Citera
2007-10-05, 16:22
Medlem
Varför inte bara installera drivrutiner för xp?
Det där låter inte som det bästa alternativet om man säger så.

Edit: Det fanns alltså inga drivrutiner någonstans för xp?
verkar ju skumt, testa att kolla upp vad det sitter för grejer i burken och ladda hem drivrutiner till varje enskild pryl från tillverkarnas hemsidor.
Citera
2007-10-05, 16:23
Medlem
ManicFreedoms avatar
Jag tror det är ganska osannolikt att det skulle funka.
Citera
2007-10-05, 16:41
Medlem
Vad sitter det för delar i datorn ?
Citera
2007-10-05, 18:45
Medlem
Jag tror att det är så att han har en dator som det har varit vista på. Så nu har han installerat XP istället. Men han behöver drivisar så han använder dom han fick med datorn för att han inte vet att man kan hämta hem de senaste drivrutinerna från internet.
Citera
2007-10-05, 19:16
Medlem
Ni missade att läsa att han har en laptop... har hört att de nya laptopparna som kommer med Vista förinstallerat är låsta till att enbart kunna köra Vista...
Citera
2007-10-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Ni missade att läsa att han har en laptop... har hört att de nya laptopparna som kommer med Vista förinstallerat är låsta till att enbart kunna köra Vista...

Låter osannolikt... Han har ju som sagt XP installerat på den nu. Och drivers finns det garanterat till XP.
Citera
2007-10-06, 06:50
Medlem
overklockeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Låter osannolikt... Han har ju som sagt XP installerat på den nu. Och drivers finns det garanterat till XP.

Eller inte, det rör sig om en packardbell easynote mx. Alla drivrutiner är till XP, har dock fått igång grafikkortet med en annan drivrutin efter massa försök men inte camen.
Citera
2007-10-06, 07:41
Medlem
hardware info ska du köra en sväng med... google är din vän...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in