Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-29, 18:02
Medlem
Jag skall installera Logic Express 7 på min MBP. Mountar i Toast, men den frågar ändå efter skivan. Förstår inte hur jag ska göra isåfall? Vad gör jag för fel?

Har naturligtvis testat att använda Disk Utility för att mounta, hjälper inte.

Vad kan jag göra? Finns det något annat program?

Tack på förhand.
Citera
2007-09-29, 18:14
Medlem
siarens avatar
Vilket Logic Express-version har du på skivan? Jag tror inte att du kan installera några versioner tidigare än 7.1 på en intel-maskin.
Citera
2007-09-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Vilket Logic Express-version har du på skivan? Jag tror inte att du kan installera några versioner tidigare än 7.1 på en intel-maskin.
Det är 7.2, så det borde inte vara något problem.
Citera
2007-09-29, 19:31
Medlem
siarens avatar
Då jag har misslyckats med mountingen i toast har skivan alltid fungerat när jag har bränt ut den. Jag har dessvärre inget bättre tips till dig
Citera
2007-09-30, 01:10
Medlem
Det verkar vara som så att skivan unmountas automatiskt när installern frågar efter den, innan dess fungerar allt bra..Har försökt att mounta den igen, men det hjälper inte. Mycket underligt..

Hjälpte tyvärr inte heller med att bränna ut den..
Citera
2007-09-30, 01:36
Medlem
siarens avatar
Jag har inte haft några problem med att mounta Logic Express 7.2 (har köpt 7.1, men hann inte köpa 7.2 innan apple drog in uppdateringen) i toast. Filen du har laddat ner kan inte vara korrupt? Din torrent-klient bör upptäcka det efter ett tag. Annars kan du ladda ner filen igen...
Citera
2007-09-30, 01:47
Medlem
Ah, nej vad pinsamt!

Det installern ville ha var skivan med Apple Loops och allt sånt. Installationen var med andra ord klar, men utan tillägg som samplingar och sånt.

Startade upp och allt fungerar hittills perfekt. Min dumhet, men så är jag ju faktiskt helt ny på Mac också. Nu skall jag utforska hur det är att jobba med musik på den här burken.

Tack så mycket för din hjälp!
Citera
2007-10-03, 03:07
Medlem
cercinas avatar
Logic Pro finns ju annars tillgängligt på diverse torrents just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem