Citat:
Ursprungligen postat av YogiBear!
Tack för alla svaren! Ni är underbara! Tror faktiskt att elektriker är min grej. Svartjobb är helt utan tvekan min grej! Hur tror ni att man som kvinna blir bemött i en sådan manlig miljö. Det är ju inte så att jag kommer och sitta och fila naglarna på rasterna men man är ju lite nyfiken om man blir accepterad.
/Yogi
Hm, jag är tjej och pluggar till elektriker. Eller tja, jag går automation. Samma sak säger vi. Det jag vill komma fram till iallafall är att du kan nog inte komma utan utbildning och söka till att bli elektriker lärling. Du måste faktiskt ha en grundutbildning. Alltså en gymnasieutbildning.
Enligt vad jag har fått uppleva när jag har haft APU på industri och elektriker företag är att dom är väldigt glada när tjejer kommer. Jag har iallafall blivit accepterad på alla ställen jag varit på. Inga problem på den fronten

Och på ett ställe jag var på fanns det redan flera tjejer som arbetade. Vet att en var automationstekniker och en var elektriker.
Om du inte är alltför gammal tycker jag ändå att du ska börja på gymnasiet. Det är nog kanske inte så svårt som du tror? Du kan väl testa, vad har du att förlora? Funkar det inte så är det bara att sluta. Elektriker kanske är ditt drömyrke.