2007-09-27, 17:55
Medlem
judaass avatar
Installerade om datorn igår/idag, och då menar jag allt, både OS, Applikationer osv.

När jag är klar med allt så går jag in i den här datorn, smart som jag är har jag ju bara suttit och tryckt "nästa" under hela installationsperioden och råkat installera allt på en av mina allt för små diskar. Nu ligger WinXp och alla min applikationer på en 10gb disk och där är bara 150mb kvar. Så till mina frågor.

Finns det något sätt att flytta över OS/Applikationer till en annan disk med mer plats(utan att ghosta), utan några större problem?

Om man skulle låta det ligga kvar, hur mycket långsammare kan man tänka att datorn kommer bli, då det ofta händer att jag spelar, jobbar i visual studio, photoshop osv. Kan tilläga att det är en gammal disk om det inte framgick på dess storlek

Orkar verkligen inte installera om, uppdatera och lägga allt rätt igen, så hoppas på nått tips iaf.

mvh
Citera
2007-09-27, 19:53
Medlem
LKCs avatar
Prova Acronis True Image.. Där kan du flytta över all data från din disk till en annan. Sedan ändrar programmet automatiskt så att du bootar med den nya disken.

Lycka till!
Citera
2007-09-27, 20:13
Medlem
judaass avatar
Ah, ska testa det! Tackar, det uppskattas verkligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in