Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-01, 14:45
Medlem
neogeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warne
Minnet du länkade till kommer att fungera med alla MacBookar, inga problem.
För övrigt klarar MacBooken upp till 3 GB minne även fast Apple säger att 2 GB är max, själv har jag 2,5 GB (2 GB+512MB) och det funkar finfint.

//Warne

vilken länk menar du?

min eller kafkas ?
Citera
2007-10-01, 15:37
Medlem
Warnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
vilken länk menar du?

min eller kafkas ?

Sorry, skulle ha citerat ditt första inlägg men båda fungerar lika bra.
Citera
2007-10-02, 18:26
Medlem
kafkas avatar
neogeo, har du en macbook med coreduo, dvs första generationen, eller en nyare ed core2duo?

ifall du har coreduo och köper från dustin och det funkar bra får du gärna meddela mig det över pm.
Citera
2007-10-02, 18:48
Medlem
PocketRockets avatar
Ett ypperligt tips är att besöka minnestillverkaren Kingston:
http://www.kingston.com/

Där kan man söka efter minnen baserat på datortillverkare och modell. Väljer man Apple och därefter valfri modell får man upp en lista över kompatibla minnen.

När man finner ett som verkar intressant kopierar man bara Kingstons artikelnummer, exempelvis KTA-MB667/2G för minne till en tredje generationens MacBook. Därefter klistrar man in det numret i exempelvis DustinHomes sökruta och vips får man en träff med pris och allt. Bara klicka på "beställ".

Det var så jag äntligen fick bekräftat att en viss minnestyp var kompatibel med min Mac Pro.
Citera
2007-10-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafka
neogeo, har du en macbook med coreduo, dvs första generationen, eller en nyare ed core2duo?

ifall du har coreduo och köper från dustin och det funkar bra får du gärna meddela mig det över pm.

Har köpt från dustin till min sprillans Intel Mac med duel core. Funkar perfekt, utan anmärkningar.
Citera
2007-10-15, 17:08
Medlem
neogeos avatar
ja kan berätta att här funkade det lika bra ..
fick betala 700 kr istället för 2700 som de skulle kosta om man köpte från Apple

super najs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in