2007-08-28, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ali:Svempa
De e bara smacka igång...smackasmacka

Då startar jag min drogodling nu.
Citera
2007-08-28, 21:31
Medlem
donitsis avatar
Ska plantera om min planta från en 4L kruka till en 12.5L kruka.
Något speciellt jag ska tänka på?
Citera
2007-08-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donitsi
Var försiktig så du inte sliter sönder alla rötterna.
Citera
2007-08-28, 21:43
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RJD2_
http://www.head-nature.com/04265?id=nM44Y6mV&mv_pc=202

Räcker denna? sorry om jag inte räknar ut detta själv.
Ja de gör den

Citat:
Ursprungligen postat av donitsi
Var försiktig med rötterna, gödsla inte och vattna lagom.
Citera
2007-08-29, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Glöm att odla en ren sativa i en högtalare. Jag har ett par grape i ett utrymme som är 80cm högt men de är rejält nerbundna. Veggade dem i 3 veckor men skörden blir inte en bråkdel av om jag hade haft 1,80 i takhöjd och veggad dem längre och låtit dem växa sig stora och fina.

Satsa på en ren indica om du ska göra en liten odling eftersom de inte blir alls lika höga.

Men som jag sa, jag kommer inte vegga dom. Utan kör 12/12 , dvs blomning, direkt. Läste på swecan att odlare i hollan har börjat med det eftersom dom får snabbare skörd, men inte lika mycket. Men eftersom dom hinner fler skörder per år vinner dom på det.

Men har gett upp hoppet om den idén iofs, riktat in mig på lowryder nu.. vill helst få tag på ngn rolig korsning men så jävla dyrt på alla fröshopper och swecan användarna verkar ha slut :/

Hur höga blir lowryder egentligen? Har tänkt att bygga en låda som är max 60cm, och då räknar jag med att efter kruka och avstånd till lampor iaf ha 45-50cm som den kan växa?
Citera
2007-08-29, 17:44
Bannlyst
Vi säger att jag har en låda på 30x30x60cm.

Jag vill odla en planta. En passion #1.

Men eftersom jag har begränsat utrymme kör jag 12/12 direkt, jag veggar den inte alltså. Hur stor kan man räkna med att den blir?

Om man räknar med krukor och lampor så antar jag att den kan bli mellan 45-50cm max. Och om jag märker att den börjar växa förbi den storleken så är det bara att binda ner den lr?

EDIT : har redan 10st passion #1 frön, är därför.
Citera
2007-08-29, 18:59
Medlem
Skörda plantan? (Pga. frost)

Hej!
Är det dags för mig att skörda plantan som står ute nu?
Kylan börjar ju bita mer och mer för var dag, och jag vet inte riktigt hur mycket kyla cannabisplantor tål.

Tack på förhand!
Citera
2007-08-30, 10:14
Medlem
Räcker Mina Lampor Till?

Tänkte odla Jointdoctors Lowryder #2 i min garderob har allt som behövs utom belysningen men har kollat på lite på clasohlsson tänkte om det räcker med 2x 15watt LE och 2x23Watt LE lapor dom motsvara ju tilsammans 400watt eller har jag fel?
Citera
2007-08-30, 10:18
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkyslayer
Tänkte odla Jointdoctors Lowryder #2 i min garderob har allt som behövs utom belysningen men har kollat på lite på clasohlsson tänkte om det räcker med 2x 15watt LE och 2x23Watt LE lapor dom motsvara ju tilsammans 400watt eller har jag fel?

Nej det räcker inte gör om gör rätt och lägg ut några tusen på en setup om du förväntar dig att få något tillbaka av den i slutändan..

Edit: jag vill också ha kolfilter, luftfuktare och hydro inbyggt i min garderob

Edit #2: Det finns 250LE att få tag på, enda kruxet är att man måste köpa minst 12 och att dom kostar 12,50$/st från asien + frakt tull och moms.
Citera
2007-08-30, 10:39
Medlem
haha några tusen har jag inte sry men jaja tänker prova endå men får väl se vad som händer...
Citera
2007-08-30, 11:07
Medlem
joensas avatar
testa kan du ju göra.

men du kan inte räkna med någon större skörd.
nästan inget skulle jag våga säga.

men jag tycker klart du ska testa. då ser du också om odling är något för dig.
och nästan kanske du satsar lite mer och gör det lite seriösare.

testa tycker jag verkligen. chansen är stor med att du kommer falla så hårt för det att du kommer bygga upp mer avancerat under tiden som de små liven växer.

om du inte har läst så läs noob tråden. i första inlägget finns en bra länk, kortfattad och bra. så får du koll på allt...
Citera
2007-08-30, 15:25
Medlem
callcias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonlightDriver
Hej!
Är det dags för mig att skörda plantan som står ute nu?
Kylan börjar ju bita mer och mer för var dag, och jag vet inte riktigt hur mycket kyla cannabisplantor tål.

Tack på förhand!

Jag har för mig att du kan vänta till frosten sätter in, men sen är det bråttom.

EDIT: Saxat från Swecan:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in