2011-04-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Jag ber om ursäkt!
Det är lätt att vara på hugget i denna forumsdel (pga alla noobtrådar som görs) och tänker inte alls på att jag är inne och skriver i noobtråden.

Första sättet du ser det på är vita strån som dyker upp (Karamellkungen länka bild). Det är ett tecken på att det är en hona. Som då kommer utveckla det du är ute efter!
Om du inte ser vita strån kommer du antagligen få se bollar. Det kan du säkert gissa på vad det betyder
Dessa uppstår oftast när plantan har varit i blom i en vecka eller två. Ibland kan man skymta "preflowers" när du veggar plantan en längre tid (18/6). Du finner dom vid varje "nod", förgrening. Visar sig oftast ovanför den 4:de noden.

Skriv på ifall du har mer frågor och vill be än en gång om ursäkt för mitt tidigare inlägg!
Tack så mycket för infon, du är såklart ursäktad efter den där infon
Förstår dig fullt, inte bara på denna del som man stöter på frågor som man kan få svaret på med en enkel sökning.
Ibland blir jag lite less jag med och ragear, men sådan är jag inte vanligtvis
Tack igen
Citera
2011-04-07, 22:18
Medlem
andreas83s avatar
Fick ett par frön jag har beställt idag, har köpt root riot med jord kuber för fröna.
Skall jag använda lampa medans dom gror ? 18 / 12 timmar ? använder en 200 W cfl lampa.
Citera
2011-04-07, 22:27
Medlem
När du gror fröna, lägger du dem ofta mellan 2 hushållspapper och fuktar, sedan ska det vara mörkt när de gror.
Lägg dem på en tallrikt med pappersmetoden så lägger du en till tallrik ovanpå för att få den mörkt.

OBS Skrivet av en noob!
Låt aldrig det bli helt torrt när du gror!
Citera
2011-04-07, 23:41
Medlem
Snälla snälla dissa mig inte i denna fråga. vet att det finns andra trådar för detta men jag har ingen tid att förlora! Jag sitter nu och ska beställa från dr chronic. När man har skrivit in alla uppgifter och kommer till sista sidan får man ordernumret som man ska skicka till deras mail. Jag trycker på länken till mailen. det kommer upp, vad ska jag kalla det, ett mailfönster? Jag skriver ner ordernumret och trycker skicka meddelande. Då öppnas en ny sida där man måste uppge:

Typ av server för inkommande e-post (POP3 eller IMAP):

Namn på server för utgående e-post (SMTP)

Fattar ingenting? Kan man inte bara kopiera deras email (drchronicsupport@gmail.com) istället för att måste trycka på den tjorviga länken på deras sida. Om ni inte fattar vad ja snackar om och vill hjälpa till får ni gärna testa själva: http://www.drchronic.com/main.asp?sitepages=ContactPage

Tack på förhand!
Citera
2011-04-07, 23:50
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheWeed
Snälla snälla dissa mig inte i denna fråga. vet att det finns andra trådar för detta men jag har ingen tid att förlora! Jag sitter nu och ska beställa från dr chronic. När man har skrivit in alla uppgifter och kommer till sista sidan får man ordernumret som man ska skicka till deras mail. Jag trycker på länken till mailen. det kommer upp, vad ska jag kalla det, ett mailfönster? Jag skriver ner ordernumret och trycker skicka meddelande. Då öppnas en ny sida där man måste uppge:

Typ av server för inkommande e-post (POP3 eller IMAP):

Namn på server för utgående e-post (SMTP)

Fattar ingenting? Kan man inte bara kopiera deras email (drchronicsupport@gmail.com) istället för att måste trycka på den tjorviga länken på deras sida. Om ni inte fattar vad ja snackar om och vill hjälpa till får ni gärna testa själva: http://www.drchronic.com/main.asp?sitepages=ContactPage

Tack på förhand!

Frågan har egentligen inget med cannabis att göra men men. Du har inte konfiguerat inställningar till Outlook Express eller vad det heter i Windows. Om du har hotmail så kan du ju bara kopiera deras mailadress och skicka ifrån http://www.hotmail.com istället. Eller bara registrera dig på http://www.gmail.com som jag tycker är en smidig mailtjänst. Lycka till med projektet
Citera
2011-04-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Frågan har egentligen inget med cannabis att göra men men. Du har inte konfiguerat inställningar till Outlook Express eller vad det heter i Windows. Om du har hotmail så kan du ju bara kopiera deras mailadress och skicka ifrån http://www.hotmail.com istället. Eller bara registrera dig på http://www.gmail.com som jag tycker är en smidig mailtjänst. Lycka till med projektet

Enligt mig har det i alla fall med cannabis att göra. Man måste väl beställa frön innan man kan odla? Att det är i fel tråd är ju en annan femma. Jaha okej, jag visste inte att man kunde kopiera och skicka bara sådär. Tänkte det var något special när det är utomlands, haha Nu känner jag mig dum. Jag är ingen datornötare förutom när det gäller att lära sig om cannabis. Men tack så hemskt mycket för hjälpen!
Citera
2011-04-08, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonarosa
Alu kan svida plantan tror ja. Vita väggar är nog bättre.
okej! Om vi säger att jag bygger en box av vanlig plåt och sedan pulverlackerar dem vita, skulle det gå? Har mojlighet att bygga i plåt just nu då jag inte har råd att köpa träskivor =p
Citera
2011-04-08, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superouno
okej! Om vi säger att jag bygger en box av vanlig plåt och sedan pulverlackerar dem vita, skulle det gå? Har mojlighet att bygga i plåt just nu då jag inte har råd att köpa träskivor =p

Eller klä utrymmet i vit plast. men om du vill måla visst kör på.
Citera
2011-04-08, 10:47
Medlem
Jag håller på och blommar mina sista ak nu, det är 2 stora, 1 lite mindre och 2 små. Använder 2st 250w röd i 12/12.

Det är nu tre veckor kvar innan 50 dagar gått (alltså dags att börja cutta), men budsen är fruktansvärt små! Ja har inte blommat så här många samtidigt innan, alltid blommat 1 eller 2.

Kan tyvärr inte bidra med bild men varför är budsen så små? De är inte ens hälften så stora som dom ja fått på mina tidigare blommor.

Köpte ju in en extra lampa då för att ja tänkte att med en sådan stor skörd så kan ju inte en 250w göra någon nytta. Men ja tycker fan att det blev skit av detta..

Kan det ha med koldioxiden att göra?
Mvh

//Hittade en bild men denna är cirka 3 veckor gammel så några direkta buds finns inte på den men det är mest för att visa utrymmet e.t.c.
http://img829.imageshack.us/img829/8638/namnlsns.png (dålig bild)
Citera
2011-04-08, 11:30
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Jag håller på och blommar mina sista ak nu, det är 2 stora, 1 lite mindre och 2 små. Använder 2st 250w röd i 12/12.

Det är nu tre veckor kvar innan 50 dagar gått (alltså dags att börja cutta), men budsen är fruktansvärt små! Ja har inte blommat så här många samtidigt innan, alltid blommat 1 eller 2.

Kan tyvärr inte bidra med bild men varför är budsen så små? De är inte ens hälften så stora som dom ja fått på mina tidigare blommor.

Köpte ju in en extra lampa då för att ja tänkte att med en sådan stor skörd så kan ju inte en 250w göra någon nytta. Men ja tycker fan att det blev skit av detta..

Kan det ha med koldioxiden att göra?
Mvh

//Hittade en bild men denna är cirka 3 veckor gammel så några direkta buds finns inte på den men det är mest för att visa utrymmet e.t.c.
http://img829.imageshack.us/img829/8638/namnlsns.png (dålig bild)
30 dagar är inte mycket nog kommer dem hinna feta på sig en del innan skörd. Körde själv ak47 som jag lät gå 60dagar, men gå inte efter datum eller trichomer som dem flesta kommer säga, vänta på att dem vita håren blir bruna och drar sig tillbaks mot plantan så får du potent och gott gräs.
Citera
2011-04-08, 15:09
Medlem
neiges avatar
Fitta! Köpte fel näring märkte jag nu när jag öppna paketet. Ghe Flora Nova Grow fick jag och jag ville ju egentligen ha Bloom Inget fel på ordern utan jag måste ha klantat mig i beställningen helt enkelt. NPK värdet ligger på 7-4-10 och Bloom ska ligga på 4-7-10. Kan man modifiera NPK värdet så att det blir attraktivt att använda även till blomningsfasen?
Det är ju frakten som är så jävla dyr när man ska behöva beställa småsaker hela tiden...
Senast redigerad av neige 2011-04-08 kl. 15:16.
Citera
2011-04-09, 14:58
Medlem
HJÄLP.
Mina plantor ser riktigt hängiga ut och dem understa bladen har ramlat av. Dem är 5 veckor gamla, lowryders 2. Vet inte vad som är felet. Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in