2010-01-01, 16:48
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej00
Så det är dumt att re-vegga en blivande mamma?
och slangen har jag så lång för att jag tänkte att ljudet får ju studsa mera innan det kommer ut i bak vilket borde ha en dämpande effekt. I och för sig så låter den nästan inge alls nu då jag har kopplat fläkten på en 115V tansformator (längre livslängd, inga missljud som man får av dimmer/varvtalsregulator).

ärligt talat så har jag ingen aning hur pass bra det funkar så borde egentligen inte uttala mig.
Men det "enda" negativa jag kan se med det är att du utsätter den för onödigt mycket stress. Men har även sett någonstans att man kunde göra så man fick en massa toppar när man re-veggade vilket skulle va väldigt bra till mamma material men minns tyvärr inte vart jag såg det eller hur man skulle göra(ska prova söka lite mer).

aha på så vis med fläkten, funkar det så är det ju onödigt att röra.
Citera
2010-01-01, 16:56
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E507
ärligt talat så har jag ingen aning hur pass bra det funkar så borde egentligen inte uttala mig.
Men det "enda" negativa jag kan se med det är att du utsätter den för onödigt mycket stress. Men har även sett någonstans att man kunde göra så man fick en massa toppar när man re-veggade vilket skulle va väldigt bra till mamma material men minns tyvärr inte vart jag såg det eller hur man skulle göra(ska prova söka lite mer).

aha på så vis med fläkten, funkar det så är det ju onödigt att röra.

Man kan ju köra supercropping, LST eller bara toppa för att få massa toppar, när jag reveggade min senaste planta jag skördade fick den runt 6 fina toppar efter lite toppande.
Citera
2010-01-01, 17:01
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Man kan ju köra supercropping, LST eller bara toppa för att få massa toppar, när jag reveggade min senaste planta jag skördade fick den runt 6 fina toppar efter lite toppande.

Minns inte vad det hette men i princip så sköt plantan ut typ 10 toppar från samma ställe.
Citera
2010-01-01, 18:39
Medlem
Mattej00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E507
Minns inte vad det hette men i princip så sköt plantan ut typ 10 toppar från samma ställe.

har inte det att göra med att det kommer ut många skott ifrån just budden?
Citera
2010-01-01, 20:10
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shater
Tjena, är lite förvirrad om belysningen, ska köpa det här.

150w lampa
Sockel (som passar lampan)
Sladd

Är det allt jag verkligen behöver?, hört att jag måste ha en powerbox eller nått konstigt.

Driftdon behövs inte med LE lampor, om det är en sån du har.
Citera
2010-01-01, 20:49
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korq
Driftdon behövs inte med LE lampor, om det är en sån du har.

Klart att le lampor behöver driftdon, men le lampor har dessa inbyggda i lampfästet.
Citera
2010-01-01, 23:14
Medlem
Citat:
Klart att le lampor behöver driftdon, men le lampor har dessa inbyggda i lampfästet.

Ja dem flesta ja men inte alla ng har/hade 300w cfl med externt driftdon
Citera
2010-01-02, 02:10
Medlem
korqs avatar
Citat:
Givetvis!
Citera
2010-01-03, 22:51
Medlem
Citat:
Q: Går det även att röka plantor av det manliga könet?
A: Ja det går men dom innehåller så pass lite thc att det inte är värt besväret, gör hascholja på dom istället. Guide hur du gör finns här på DZ.
Fungerar det?
Sen undrar jag, både jag och en kompis har lyckats få industrihampor att växa. Jag själv har haft en som blev ca 35-40cm hög. Denna fick gro under en kontorslampa, borde inte sativan också fixa det då? De är väll samma "virke".

Mvh
Citera
2010-01-03, 23:05
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Fungerar det?
Sen undrar jag, både jag och en kompis har lyckats få industrihampor att växa. Jag själv har haft en som blev ca 35-40cm hög. Denna fick gro under en kontorslampa, borde inte sativan också fixa det då? De är väll samma "virke".

Mvh

I veg behöver inte plantor så värst mkt ljus för att växa fint, men i blom ökar plantans behov av ljus rätt mkt, och vill man få en planta som inte sträcker på sig som fan, samt en ok skörd, får man iaf lägga lite cash på ljuset, man kan klara sig en rätt bra bit med 4 st 25 watts lampor från CO/biltema om man endast skall köra en planta.
Citera
2010-01-04, 18:09
Bannlyst
har sett en jävla massa filmer nu ang plantering.
men dom säger olika nästan varje gång,
ska svansen vara uppåt eller neråt.
endel säger uppåt för den ska slingra sig runt fröt. andra säger neråt.
vilket stämmer?
Citera
2010-01-04, 18:34
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fakkadakk
har sett en jävla massa filmer nu ang plantering.
men dom säger olika nästan varje gång,
ska svansen vara uppåt eller neråt.
endel säger uppåt för den ska slingra sig runt fröt. andra säger neråt.
vilket stämmer?

Neråt, eller ja egentligen spelar det nog ingen större roll, men den tittar upp snabbare ur jorden om du har den neråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in