2006-07-22, 02:37
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonx
alltså jag beställde en billig pipa från edit. den här pipan var det:
Pipan

men i den lila skålen så är det bara ett hål rakt ner, ska det inte vara ett nät eller liknande så att rökat inte ramlar rakt ner?

om jag nu meckar haschet med tobak så kommer det lungt ramla rakt ner och inte bli fint. Om jag nu röker rent hasch ska jag bara sätta eld på biten och sen dra stora bloss från den? är lite noob på piprökning heh

men va fan nu när jag tittar på hemsidan så ser det ut som om jag har fått den här pipan fast utan det vindtäta locket på. Men skit samma, nätet... ska det vara ett sånt eller?

Jupp.

http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/Basil_Brush_Gauzes__Brass.cfm?iProductID=637

Citera
2006-07-22, 07:11
Medlem
Spider Mikes avatar
Jag brukar lägga en bit rullpapper i pipan om jag inte har några pipnät hemma,funkar rätt bra.
Citera
2006-07-22, 07:26
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider Mike
Jag brukar lägga en bit rullpapper i pipan om jag inte har några pipnät hemma,funkar rätt bra.

Annars funkar det fint att mecka ihop små bollar/kringlor av ståltråd/skalad sladd eller liknande.
Citera
2006-07-22, 08:28
Medlem
neonxs avatar
aha tackar, kan jag köpa såna nät i en vanlig tobaksaffär?

fan också la ju tråden i fel post också, heh, tack för svaren iallfall
Citera
2006-07-22, 12:53
Medlem
tesilar är bäst.
Citera
2006-07-22, 21:15
Medlem
neonxs avatar
tesilar lät nice, men jag lyckades hitta ett skitbra stålnät som satt fast på någon sil på jobbet, klippte lite och fick en perfekt bit. Är det bara att läga i hasch biten och elda på den nu eller? ska den brinna eller bara glöda
Citera
2006-07-22, 21:17
Medlem
MagicMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor_
går det att lita på den butiken då?

det är helt klart en av det bästa seedshopen ute tycker jag, snabba, billiga och dom har bra frön!
Citera
2006-07-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicMack
det är helt klart en av det bästa seedshopen ute tycker jag, snabba, billiga och dom har bra frön!
Okej, då beställer jag mina lowryder därifrån.

Någon som vet ifall det borde funka att sätta ut lowryder utan att odla upp dom i en kruka inomhus först? ska förståss inte odla dom för än nästa år.
Citera
2006-08-01, 14:40
Medlem
Tja!

Vilken sida har säkrast/bästa frön just nu?

Jag ska ha innomhusodling + utomhusodling, ifrånskillt inte flytta ut växterna eller nåt.

Ska nog inte ha LR utan någon bara helt ok strain.
Skall också ha både hon och han plantor innomhus eftersom jag ska fortsätta olda med just dom plantorna om dom blir bra utomhus spelar ingen större roll hellst LR, inomhus hade jag tänkt mig Indica.

Tack!
Citera
2006-08-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor_
Okej, då beställer jag mina lowryder därifrån.

Någon som vet ifall det borde funka att sätta ut lowryder utan att odla upp dom i en kruka inomhus först? ska förståss inte odla dom för än nästa år.

Klart det funkar, har du massor av frön är det ju inga problem, men betalar man massor av pengar för sina frön är det väldigt slösaktigt eftersom det blir svårare att få dem att överleva det kritiska första stadiet.

Det räcker med att odla dem i kruka 1-2 veckor hemma och sedan plantera ut dem för att ge dem en bra start i livet, när de är så små ser man ingen skilnad mellan dem och vanliga växter (om man inte är botaniker förstås).

Om du normalt sätt är en person som aldrig någonsin odlar något kan det ju verka lite suspekt, men om du samtidigt köper en påse tomatfrön och sätter ett par och dessutom köper en liten basilikaplanta är det ingen som kommer tycka det är något märkligt med ditt nya intresse för odling.
Citera
2006-08-03, 10:43
Medlem
Franky4Fingerss avatar
Har lagt ut mina LR på fuktigt papper nu i 3 dagar man inget händer! Exakt hur skall man göra detta?
Citera
2006-08-03, 10:55
Medlem
MagicMacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franky4Fingers
Har lagt ut mina LR på fuktigt papper nu i 3 dagar man inget händer! Exakt hur skall man göra detta?

Ta toapapper, gör så att det blir en 2 lager på båda sidorna,
lägg fröerna i mitten
fukta pappret med vatten
sedan lägger du denna mixen mellan 2st tallrikar

2-5 dagar senare så blev det en fin grodd
http://img133.imageshack.us/img133/2002/namnlst1kopieravx7.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem