2016-01-13, 03:58
Medlem
l150s avatar
min tanke var att flytta dom under ljustimmarna, under sista halvtimmen.

Med tanke på allt man läst om " minsta lilla ljusstrimma under mörkertimmarna kommer omskola dina damer till nazi-dödsbögar"
Citera
2016-01-13, 04:24
Medlem
lockouts avatar
Dra en svart sopsäck över så slipper du oroa dig över nazi-dödsbögar
Citera
2016-01-13, 21:45
Medlem
Supaman2s avatar
Jag förstår, men det är bara jag som hat tillgång till källaren och utrymmet är helt svart när jag inte är där. Chansen att ljus skulle leta sig in är uteslutet. Någon annan sa att jag ska släcka ljuset ett helt dygn så jag provar väl det så länge. Jag återkommer. Fler förslag är välkomna.
Citera
2016-01-13, 22:02
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supaman2
Jag förstår, men det är bara jag som hat tillgång till källaren och utrymmet är helt svart när jag inte är där. Chansen att ljus skulle leta sig in är uteslutet. Någon annan sa att jag ska släcka ljuset ett helt dygn så jag provar väl det så länge. Jag återkommer. Fler förslag är välkomna.

Ska du köra till Grekland eller hur lång tid handlar det om?
Ingen fara alls imho att flytta och trixa någon dag, värre med permanenta ljusläckor. Du kan göra hur du vill med ljuset, det spelar väldigt liten roll.
Citera
2016-01-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supaman2
Vore jag dig skulle jag försöka höja temperaturen till iaf minimum 18C, gärna mer. 18C är OK att ligga på under mörkertimmarna, ljustimmar bör du iaf försöka jobba dig upp till 21-22C.
Citera
2016-01-14, 21:09
Medlem
Någon som använder benmjöl i sin jord? Köpte lite idag och tänkte göra en jordblandning med perlite, hasselfors u-jord och benmjöl någon som har något förslag på hur stora delar av varje jag bör ta? Läste något om 90% jord å 10% perlite, är det rimligt? Och om det är det hur mycket benmjöl är lämpligt?
Citera
2016-01-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Gong
Vore jag dig skulle jag försöka höja temperaturen till iaf minimum 18C, gärna mer. 18C är OK att ligga på under mörkertimmarna, ljustimmar bör du iaf försöka jobba dig upp till 21-22C.

Jag fattar inte problemet????????????? Timer och annan nödvändig utrustning.
Citera
2016-01-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Någon som använder benmjöl i sin jord? Köpte lite idag och tänkte göra en jordblandning med perlite, hasselfors u-jord och benmjöl någon som har något förslag på hur stora delar av varje jag bör ta? Läste något om 90% jord å 10% perlite, är det rimligt? Och om det är det hur mycket benmjöl är lämpligt?

Har testat alla möjliga förslag på både jord och näring.... CB är ett ogräs som inte kräver mycket alls. Använd vanlig blom jord, vattna inte förmycket, sen börja med näring när du ändrar ljuset till 12-12 tim. Vanlig blomjord är så bra idag att det behövs ingen näring under vegg. Och var sparsam med näring även under blom tiden för annars kan PH värdet bli fel och paja hela plantan.

Racern
Citera
2016-01-15, 21:32
Medlem
10Ls avatar
Citat:

Benmjöl är en av få grejer (+epsom) jag brukar tillföra i jorden, långsam skit som "inte går att överdosera". Less is more.
När de blir hungriga får de bio-bact tomat + random epsom.
Aldrig haft så sunda plantor som smakat så gott.
Senast redigerad av 10L 2016-01-15 kl. 21:34.
Citera
2016-01-16, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Benmjöl är en av få grejer (+epsom) jag brukar tillföra i jorden, långsam skit som "inte går att överdosera". Less is more.
När de blir hungriga får de bio-bact tomat + random epsom.
Aldrig haft så sunda plantor som smakat så gott.

Jag slängde i 125 gram benmjöl i blanding med 18 liter u-jord och 6 liter perlite. Vad tror du om den mängden? Funkar det att köpa epsomsalt som ska användas till huden egentligen eller finns det olika sorter? Köpte en bio-bact tomat häromdagen som tänkte testa, vad kör du för dosering? När du skriver att du ger när dom blir hungriga, är det när färgen på löven börjar mattas en aning eller vad går du på?
Citera
2016-01-16, 15:25
Medlem
Vad är det som är bäst när det gäller vattnet man använder till att vattna plantorna? Har tyvärr ingen pH-mätare men jag vet att vattnet jag använder är det mycket kalk i samt att det är så kallat hårt vatten, spelar det någon roll?
Citera
2016-01-16, 16:12
Medlem
Citat:
Vad är det som är bäst när det gäller vattnet man använder till att vattna plantorna? Har tyvärr ingen pH-mätare men jag vet att vattnet jag använder är det mycket kalk i samt att det är så kallat hårt vatten, spelar det någon roll?

I jord är väl pH mindre viktigt vad jag förstått, jorden buffrar rätt bra. Sen säger vissa att vattbet bör stå 24h innan man vattnar för att bli av med klor etc. Här ligger pH direkt från kran på ~8.1 och 120ppm.

Med 0.25ml/l 24% ättika hamnar jag på 6.2 pH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in