2016-01-05, 10:05
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Jag fick råd att plantera om i lättare jord så jag gjorde det, och i mindre krukor(partymuggar). Dom fick nån dl vatten när jag satte fröna sen en liten skvätt till för nån dag sen.

Jag tänkte ladda upp bilder men jag litar inte riktigt på dessa bilduppladdningssidor.

Då gissar jag att ditt meckande snarare är problemet än för stark jord. Man lever man lär.
Citera
2016-01-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Då gissar jag att ditt meckande snarare är problemet än för stark jord. Man lever man lär.

Börjar tro det jag med. Jag har svårt att ge fan i de små liven, det är väl pappa beteende som sitter i.
Nu i efterhand och lite googlande tror jag att det var lampan som var för stark och inte jorden.

Det tär lite på självförtroendet när man inte ens klarar av att driva upp lite ogräs.
Citera
2016-01-06, 16:34
Medlem
BFG9000s avatar
Ska köpa jord men behöver långt från 14L till några krukor, som är minsta standardmåttet. Finns det fysiska butiker med kanske 5L påsar eller liknande?
Citera
2016-01-06, 23:24
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
Ska köpa jord men behöver långt från 14L till några krukor, som är minsta standardmåttet. Finns det fysiska butiker med kanske 5L påsar eller liknande?

Plantera om dina växter hemma så är jorden slut.
Det handlar inte om 10 miljoner kr. Du kan hälla ut skiten eller slänga påsen i en soptunna när du anser dig klar.
Citera
2016-01-08, 01:24
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Plantera om dina växter hemma så är jorden slut.
Det handlar inte om 10 miljoner kr. Du kan hälla ut skiten eller slänga påsen i en soptunna när du anser dig klar.
Ja, blir nog bäst så. Det handlade inte om småpengar utan om enkelheten att transportera.
Citera
2016-01-08, 22:00
Medlem
Behöver lite planeringshjälp!

Har odlat ett tag nu och fått ett gäng skördar men resultatet har varit sådär. Helt klart rökbart men inte så stora mängder. Inget dunderröka men i klass med det man får av random blattekran, ungefär.

Har ett gäng stående under 12/12 as we speak och har en yta i tältet ledig på 50x50 cirka. Har inte möjlighet att vegga någonstans så det lär blir 12/12 från frö. Har följande fröer att tillgå 5 st Royal Ulduz, 5st Caramel Kush och 5st Lala indoor mix alla från cannaseeds. Tycker ni jag ska satsa på att sätta alla femton i småkrukor eller ska jag köra färre i större krukor? Har p-jord och perlite. Tidigare har jag bara kört i u-jord med lecakulor. Är det något mer jag borde fixa till jordblandningen? Tror jag ska testa bottom feeding nu då det blir så trångt att vattna krukor när tältet är fullt.
Citera
2016-01-09, 15:36
Medlem
Två snabba frågor

1. När ni pratar om hur många gram man kan förvänta sig så är det torkat ni menar , eller?

2. Om det är samma frö, tält och jord och samma lampa blir det någon skillnad på hur bra själva rökat blir beroende på om man kör sog, scrog, låter det växa "naturligt" kör 12/12 från frö osv eller är det bara mängd och odlingstid som påverkas?
Citera
2016-01-09, 16:11
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulabananer
Två snabba frågor

1. När ni pratar om hur många gram man kan förvänta sig så är det torkat ni menar , eller?

2. Om det är samma frö, tält och jord och samma lampa blir det någon skillnad på hur bra själva rökat blir beroende på om man kör sog, scrog, låter det växa "naturligt" kör 12/12 från frö osv eller är det bara mängd och odlingstid som påverkas?

1.Ja. Utan kvistar, bara nuggets.

2. Det blir samma gräs.
Citera
2016-01-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Behöver lite planeringshjälp!

Har odlat ett tag nu och fått ett gäng skördar men resultatet har varit sådär. Helt klart rökbart men inte så stora mängder. Inget dunderröka men i klass med det man får av random blattekran, ungefär.

Har ett gäng stående under 12/12 as we speak och har en yta i tältet ledig på 50x50 cirka. Har inte möjlighet att vegga någonstans så det lär blir 12/12 från frö. Har följande fröer att tillgå 5 st Royal Ulduz, 5st Caramel Kush och 5st Lala indoor mix alla från cannaseeds. Tycker ni jag ska satsa på att sätta alla femton i småkrukor eller ska jag köra färre i större krukor? Har p-jord och perlite. Tidigare har jag bara kört i u-jord med lecakulor. Är det något mer jag borde fixa till jordblandningen? Tror jag ska testa bottom feeding nu då det blir så trångt att vattna krukor när tältet är fullt.

Om jag kör bottom feeding, bör jag då ha ett fat till varje strain eller kan jag använda ett stort till alla strains? Tänker att näringsbehovet kan skilja sig en del mellan sorterna va?
Citera
2016-01-09, 18:17
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Om jag kör bottom feeding, bör jag då ha ett fat till varje strain eller kan jag använda ett stort till alla strains? Tänker att näringsbehovet kan skilja sig en del mellan sorterna va?

Om du kör organiskt kan du ha alla på samma fat. Kör du salter så kör du ett stoooort fat och sen ställer du mindre fat på det om det är några som ska ha annan mat.
Citera
2016-01-09, 19:59
Medlem
Citat:
Om du kör organiskt kan du ha alla på samma fat. Kör du salter så kör du ett stoooort fat och sen ställer du mindre fat på det om det är några som ska ha annan mat.

Ska använda hasselfors p-jord å perlite med Hesi blom så det blir icke organiskt. Men jag vet ju inte alls hur olika näringsbehovet är för mina strains eftersom jag aldrig kört någon av dom tidigare. Plus att jag är rätt kass på att se vad dom behöver överlag tror jag. Har inte så fet budget heller så vet inte vad som är mest värt att lägga pengarna på heller. Men just nu lutar det åt att jag skaffar två fat som får plats på mina 50x50 och fyller dom med så stora krukor som möjligt och kör mina 5st Cramel Kush å mina 5st Royal Ulduz i varsitt. Har du någon erfarenhet av någon av dom? Är från cannaseeds
Citera
2016-01-10, 15:34
Medlem
datzs avatar
nån som har nåt tips på en billig "liten" luftfuktare till 60x60x140 tält ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in