Citat:
Ursprungligen postat av
JussiB
Det är det. Men jag är osäker på om det verkligen är skälet till dom brända topparna. Dom är ju ganska gamla. Någon annan kanske har djupare kunskap än mig vad gäller dina plantor. Men jag skulle sätta en slant på näringsbränna. Hur ofta matar du dom med näring? Jorden kanske är näringsrik i sig om du har dom ute. Softa med näringen ett tag och se vad som händer. Sen kör på i små doser när dom verkar återhämta sig. Påverkas tillväxten något?
Jag har som sagt bara gett dom näring 2 gånger och första gången var väl när dom var lite mer än en månad sedan kanske 1,5-2 veckor efter, och dom har fått mindre än vad som står på flaskan.
Nu har jag inte varit dit och kollat till dom pga det dåliga vädret, dom har sett lite hängiga ut när det regnat flera dagar på rad och fått för mycket vatten, när vädret blir bättre så ska jag ut dit och ta något nytt kort.
Får se då om topparna blivit bättre eller sämre.
Tycker också näringen i jorden borde gett brännan tidigare och inte så här sent, det har ju regnat en hel del och dom har vuxit på väldigt bra så borde ju vara mycket mindre näring i jorden nu än från början.