2015-05-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Räcker 2st 45w le 4000k lampor och 2st 20w le 6500k för en odling på 3 plantor i dwc. Ifall det räcker hur många plantor kan jag Max försörja. En annan fundering är plastdunken i dwc. Jag tror man kan Max ha 3l där inne, är det för lite?. Den är låg och bra för mitt utrymme. Räcker oxå en Hesi blom hydro från frö till skörd som 10L sa.

Såklart det räcker det är ju ändå 120 watt, lycka till
Citera
2015-05-25, 18:39
Medlem
Hur noga är det med vattnet som man vattnar med? Det är så att det ligger en å bara 20meter ifrån min odling, men det är inte jättefräscht vatten i ån för det vattnet kommer ifrån city, är det ok att vattna med eller bör jag ta med mig hemifrån? Skulle vara mycket enklare att kunna ta därifrån då jag inte har körkort och måste då ta vattnet någon kilometer dit, inte allt för jobbigt att ta det med cykeln dock
Citera
2015-05-25, 18:41
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lopish
Hur noga är det med vattnet som man vattnar med? Det är så att det ligger en å bara 20meter ifrån min odling, men det är inte jättefräscht vatten i ån för det vattnet kommer ifrån city, är det ok att vattna med eller bör jag ta med mig hemifrån? Skulle vara mycket enklare att kunna ta därifrån då jag inte har körkort och måste då ta vattnet någon kilometer dit, inte allt för jobbigt att ta det med cykeln dock
Om ån ligger 20 meter ifrån din odling, tror du på allvar att det inte redan finns i dina rotsystem? Vattna på, ingen idé att vara rabiat och hålla på att forsla vatten fram och tillbaka.
Citera
2015-05-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Om ån ligger 20 meter ifrån din odling, tror du på allvar att det inte redan finns i dina rotsystem? Vattna på, ingen idé att vara rabiat och hålla på att forsla vatten fram och tillbaka.
Jag kanske överdrev lite, skulle säga 50-70meter för att vara exakt, men du har antagligen rätt, kör nog på det vattnet, om jag inte kollar med nån kompis som kan köra, tack
Citera
2015-05-25, 20:18
Medlem
smellyproofs avatar
Jag har en autoflower nu som är 4 veckor och har börjat blomma för fullt. Just nu har jag 6400 K ljus (blått). Eftersom den har börjat blomma så undrar jag om jag bör sätta in en 2700 K lampa istället (rött)? Eller ska jag vänta lite till? plantans förväntande livslängd är cirka 11-13 veckor.

Edit: Kanske man borde sätta in båda samtidigt? Men då måste jag köpa mer utrustning.
Citera
2015-05-25, 20:46
Medlem
pankys avatar
hur många plantor kan man odla under en 200w LE lampa? vilket sätt att odla dom på skulle ge bäst resultat?
Citera
2015-05-25, 21:17
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panky
hur många plantor kan man odla under en 200w LE lampa? vilket sätt att odla dom på skulle ge bäst resultat?

Du borde läst på mer. 200w LE suger jämfört med HID/t5ho/PLL/LED. Du valde det sämsta som finns pga att du inte läst tillräckligt.

Det som ger bäst/snabbast resultat är olika varianter på hydro. DWC är en vanlig billig nybörjarvariant.
Du kan ha en planta eller 15st. Allt beror på info du ej lämnat som hur stort ditt utrymme är osv. Är det per år du vill ha ut mest så är 12/12 från frö bäst. Vill du ha en stor skörd och sen packa ihop så är sog/scrog bra.
Fråga inte om de förkortningar som anv utan googla dom istället och läs titta. Det blir dyrt, svårt och dåligt om man är för lat innan man kör igång.
Citera
2015-05-25, 21:24
Medlem
pankys avatar
ta det lugnt så jag inte får ont i rumpan. tack för tipsen.
Citera
2015-05-25, 22:00
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panky
ta det lugnt så jag inte får ont i rumpan. tack för tipsen.
Ha ha bara ett rakt ärligt svar imo. Vanligt hade varit 4st plantor i 10L hinkar. Du vill ju ha gräs i sommar så kör 5 autos i hempy buckets/dwc/ alt bra jord. 12/12 direkt på autos skalar av någon vecka-or men påverkar skörden negativt. Men om du ska ha i sommar så är det autos 12/12 som gäller.

Krök lite rygg i helgen och kör en uteodling så kommer fulla burkar ta hand om digi höst. Än finns tid och utegräs är grymt nice. Det har en extra dimension tycker jag.
Citera
2015-05-25, 23:59
Medlem
Tja
Vet någon hur man får en planta att sluta växa på höjden?
Citera
2015-05-26, 00:14
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edfsfgs
Tja
Vet någon hur man får en planta att sluta växa på höjden?
Inte mycket svårare än att binda ner toppen
Citera
2015-05-26, 17:48
Medlem
PippiDrengs avatar
När under en plantas livstid är den som mest tålig?
Har några fröer jag vill sätta snart men då sammanfaller skördetid med en resa på en vecka. Hur göra? Vänta några veckor, eller kanske ännu längre med att sätta dem så de fortfarande står i blom under tiden? Autobevattning ska givetvis lösas. Tråkigt om man ska behöva vänta tills man är hemma igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in