Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2007-09-25, 15:29
Medlem
Avva66s avatar
Drick ut flaska, ett gammalt knep som a-lagarna kör med när dom tricker t-doja. Det smakar avsevärt mer ur ett glas eftersom aromen går upp i näsan.
Citera
2007-09-25, 16:20
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Glöm tipsen om massa tranbergsjuice, red bull, Schweppes osv. De passar bättre i trådar för exempelvis "Goda drinkar". Vill du ha bort vodkasmaken så köp en flaska Rose´s lime (inte den andra limeflaskan som vanligen säljs). Kostar ca 30 spänn på ICA. Räcker dessutom betydligt längre än läskeblask då det är så koncentrerat. Glöm också cl osv. Fyll ett vanligt dricksglas till hälften, och fyll sedan på med lite Rose´s lime. Klart! Även några droppar vatten om det blir för surt. Varje grogg är unik...

Minns när man var på massa fjortisfester förr i tiden. Alla andra flanar satt och måttade upp några centiliter och fyllde på med Scweppes eller liknande till 70-80% och det smakade nästan bara värre än rent, och du fick massa vätska att pissa ut. Själv drog man dricksglas med gin (vodka) och fyllde med några droppar lime. Smakar kanon! Alltså som gimlet fast mer sprit eller mindre lime beroende på hur du räknar.
Citera
2007-09-25, 17:02
Medlem
hängballens avatar
testat o göra godis av sprit? blanda outspädd saft med en tredjedel sprit o lägg i några gelantinblad i formen sen när det stälnat en stund i kylen skär du upp bitar som du t.ex kan rulla i strösocker.
Citera
2007-09-25, 22:32
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Glöm tipsen om massa tranbergsjuice, red bull, Schweppes osv. De passar bättre i trådar för exempelvis "Goda drinkar". Vill du ha bort vodkasmaken så köp en flaska Rose´s lime (inte den andra limeflaskan som vanligen säljs). Kostar ca 30 spänn på ICA. Räcker dessutom betydligt längre än läskeblask då det är så koncentrerat. Glöm också cl osv. Fyll ett vanligt dricksglas till hälften, och fyll sedan på med lite Rose´s lime. Klart! Även några droppar vatten om det blir för surt. Varje grogg är unik...

Minns när man var på massa fjortisfester förr i tiden. Alla andra flanar satt och måttade upp några centiliter och fyllde på med Scweppes eller liknande till 70-80% och det smakade nästan bara värre än rent, och du fick massa vätska att pissa ut. Själv drog man dricksglas med gin (vodka) och fyllde med några droppar lime. Smakar kanon! Alltså som gimlet fast mer sprit eller mindre lime beroende på hur du räknar.

Hur känndes det med statusen och sådär, då du var fjortis och drack Rose´s lime. Kände du dig tuffare än dom andra? Hade du mycket respekt hos dina bekanta på den tiden?
Citera
2007-09-25, 23:22
Medlem
Sparvinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Har ni några tips på hur man blir av med den vidriga smaken?
Jag har hört att det ska vara bra att blanda ut det med någon likör med "stark" smak (t.ex banan), men har ännu inte haft möjlighet att testa det.

Om ni vill diskutera fylla vs. njutning kan ni göra det HÄR, inte i min tråd.

Tack på förhand,
Antagonisten

48% vodka, 24% lime, 24% red bull och 4% grenadine
Citera
2007-09-26, 07:32
Bannlyst
När jag var yngre så söp jag med en gammal som som gjort tjänstgöring i franska legionen, hursomehelst var hann av hårt virke och jag ville impa så jag gjorde 80/20 vodka cola groggar. Det var hans föedelsedag och jag upptäckte att om jag tog en bit toscatårta så försvann all smak av sprit totalt. Helt ok om du vill bli av med smaken fort.

För övrigt så är ju screwdriver en väldigt bra grogg/drink.
Citera
2007-09-26, 14:54
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Hur känndes det med statusen och sådär, då du var fjortis och drack Rose´s lime. Kände du dig tuffare än dom andra? Hade du mycket respekt hos dina bekanta på den tiden?

Jag visste att någon ur begåvningsreserven skulle missuppfatta poängen. Så får väl säga det på ren svenska så att du förstår: Poängen var inte att vara cool utan att ha tillräckligt medvetande att förenkla även småsaker. I detta fall; vill man ha bort vodkasmaken som trådskaparen vill, så krångla inte till det med massa recept hit och dit som ändå inte uppfyller tråsskaparens önskan till fullo.

But then again; visst fan var jag cool!

Skål på dig!
Citera
2007-09-26, 22:12
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
But then again; visst fan var jag cool!

Det var väl det jag visste!
Citera
2007-09-27, 10:12
Medlem
Silverturks avatar
Mitt tips att döda spritsmak med i en stark grogg blir O'boy!

Blanda 8-9cl vodka med kanske 15cl röd mjölk, och ordentligt med O'boypulver, så blir det riktigt gott. Smaken tränger igenom lite, men ytterst lite med tanke på hur mycket vodka det är i den. Det är definitivt inget 'sting' i den i varje fall.
Citera
2007-10-01, 03:19
Medlem
Borgeens avatar
Hörde någonstans att glycerol ska dämpa alkoholsmaken, samt göra drickat lite tjockare.

Någon som kan bekräfta det? Eller iaf ge mig en vettig förklaring, för den jag fick sist var lagom tunn.
Citera
2007-10-01, 08:58
Medlem
uno kronqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oi!
mjölk

+kalhua + vodka = legspreader av rang!
Citera
2007-10-01, 20:28
Medlem
SK0GGAs avatar
tycker att schwepps lemon tar bort smaken rätt så bra, annars funkar o'boy som någon har tipsat!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in