Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-23, 17:54
Medlem
jimmors avatar
Idag bestämde jag mig för att formatera om datorn och inst. om windows xp home edition [köpte datorn ny i julas och fick inte ngn xp skiva till] så jag gick över till en polare lånade hans skiva, för jag har ju en egen äkta produkt nyckel men när jag håller på att inst så kommer rutan upp där man ska fylla i ett antal uppgifter blanda annatt då prudoktnyckeln, men den säger att min är ogiltlig ? :O:S någon som vet vrf ? vad ska jag göra ???
Citera
2007-09-23, 18:11
Medlem
antagonistens avatar
Du har en OEM-version av Windows, så jag antar att det har är någon slags OEM-nyckel.
Lösningen på ditt problem är helt enkelt att ladda ned en OEM-version av Windows XP.
Citera
2007-09-23, 18:26
Medlem
jimmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Du har en OEM-version av Windows, så jag antar att det har är någon slags OEM-nyckel.
Lösningen på ditt problem är helt enkelt att ladda ned en OEM-version av Windows XP.

aha, jag kollade på cd'en nu och där står att det är en oem ver. och på min "klisterlapp" står det windows xp home edition nec

är detta problemet ?
Citera
2007-09-24, 00:51
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmor
aha, jag kollade på cd'en nu och där står att det är en oem ver. och på min "klisterlapp" står det windows xp home edition nec

är detta problemet ?

Japp. Bara att dra ner en OEM istället så ska du se att det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in