2010-07-20, 13:17
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonboll
Staden Malmö är ju inte speciellt stor och inte centrum heller. Man måste ju kunna röra sig i centrum utan att bli påhoppad med antingen ord eller slag annars är det otryggt. När du pratar om att södra sidan av stan är dålig så syftar du på förorterna? För centrum är väl centrum i en stad av Malmös storlek.

Om barnfamiljer väljer att flytta från staden man växt upp i så är det ett tydligt tecken på att saker och ting inte står rätt till. Jag bor själv i Gbg och har bott här hela mitt liv men funderar på att flytta pga att jag ser tendenser på förfall (dock inte lika stora som i Malmö). Man för ju lämna mycket som varit en del av ens liv men ibland så går det för långt.

jag har varit för lite i Malmö för att bedöma staden på "riktigt". Men jag kommer nog aldrig ens tänka tanken att åka till Malmö för nöjen, enda gången jag kan tänka mig att åka dit är i affärer. Det räcker för mig att läsa i FB och se på TV för att tänka tre gånger extra för att sätta min fot i den för mig "skitstaden". Detta kan ju inte vara den bild Malmö stad eller malmöbor vill
att andra människor ska ha om staden. Det skapar ju inte så mycket turism t.ex Så jag tror det kan vara dags för politikerna i Malmö att ta tag i utvecklingen innan hela Sverige (om dom inte redan gör det) känner som jag-

Jag tror inte turismen i malmö är främst från övriga sverige. I gymnasiet fick vi lära oss att turismen blomstrar i malmö och att allt fler central & sydeuropeer kommer hit, för att inte nämna alla japanska och koreanska turister. Malmö är en fin stad om man håller sig mellan havet och gustav adolfs torg, bo01, fridhem, limhamn, bunkeflo och klagshamn.
Citera
2010-07-20, 13:47
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceDownAssUp
En artikel som beskriver att förövarna i ett enskilt fall hade invandrarbakrund. Ni har fortfarande inte övertygat mig.

Fortsätt blunda då, och fortsätt att bidra till landets nedgång. Skit samma om tusentals oskyldiga svenskar blir misshandlade, rånade och våldtagna. Så länge du slipper vara "rasist", right?
Citera
2010-07-20, 16:58
Medlem
Inbrott hårt slag för ungdomsverksamhet

Citat:
I ett slag försvann studioutrustning, mixerbord och datorer.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1179096/Inbrott-hart-slag-for-ungdomsverksamhet.html
Citera
2010-07-20, 17:03
Medlem
Råndömd trakasserade offer

Citat:
En tidigare råndömd man misstänks för att ha återvänt till offrets bostad och trakasserat honom. Han ska ha ringt upprepade gånger på porttelefonen, hånskrattat och pekat finger.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1179141/Randomd-trakasserade-offer.html
Citera
2010-07-20, 17:15
Medlem
Vänsterpartiet inför valet i Malmö

Citat:
Asylsökande och gömda flyktingar ska erbjudas vård och omsorg.

Citat:
Kommunens personal ska inte anmäla gömda personer till polisen.

Citat:
När det gäller kommunens inkomster och utgifter vill partiet att Malmöbornas behov av vård, omsorg och skola ska ligga till grund för nivån på den kommunala skatten.

Ja här vet vi vem som prioriteras

Citat:
Trygghet. Det ska finnas fler socialarbetare på stan och fler fotpatrullerande poliser dessutom ska samarbetet med kvinno- och tjejjourer öka. Hatbrotten mot homo- och bisexuella, och transpersoner måste stoppas och rasism ska bekämpas.

Fler batikhäxor löser allt, en klapp på huvudet.
Citera
2010-07-20, 17:19
Medlem
tomtemaskinens avatar
Förlåt mig, men handlar inte tråden om malmöbornas EGNA upplevelser/tankar/åsikter? Inte "posta länk till random nyhet"?

Citat:
Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Citera
2010-07-20, 17:20
Medlem
Zigenarbröllop blockerade von Rosens väg

Citat:
I lördags den 17 juli fick polisen ett larm om att en större tillställning på den ökända adressen von Rosens väg på Rosengård i Malmö hade lett till att framkomligheten för trafik helt hade blockerats. Väl på plats kunde man konstatera att det var ett bröllop modell större som pågick.......

Citat:
Cirka 250 bröllopsgäster bevistade tillställningen och många av dom hade parkerat sina bilar högst olämpligt.
Polisen kunde på plats även konstatera att en helikopter! helt utan tillstånd hade landat mitt i gatan

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/20/zigenarbrollop-blockerade-von-rosens-vag/
Citera
2010-07-21, 09:01
Medlem
Citat:
En artikel som beskriver att förövarna i ett enskilt fall hade invandrarbakrund. Ni har fortfarande inte övertygat mig.

Artikeln var bara ett exempel på hur killarna tänker,
Som jag skrev tidigare läs tidningarna med ett öppet sinne,
så kanske fjällen faller från dina ögon också.
Annars kan du fråga några fjortisar från Malmö vilka som håller
på med det här skitet.
Skriv gärna till Brå också att du vill ha lite färskare statistik.
Citera
2010-07-21, 15:02
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ni extremister går inte att övertala.
Förstår inte varför vissa envisas med att ens försöka?
Oikofobi lärs ut som ny statsreligion redan på dagisnivå = väldigt svårt att stoppa.
Citera
2010-07-21, 15:08
Medlem
krisus avatar
Citat:
Vadå är det vanligt med personrån i Malmö nuförtiden? Är förövaren oftast en ung invandrarpojke?

Uhm? Ja?
Malmö har stora problem med personrån och förövarna är oftast (alltid) invandrare.
Det är ett ganska stort problem här.
Citera
2010-07-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Har aldrig använt dessa ord,men du gör och då går det säkert bra.

Ingen tvingas bo där,det är en vänster myt.Man flyttar dit för att man känner redan folk/släktingar som bor där.
Vad gäller kostnaden spelar det mindre roll för dessa personer efter som det i många fall är staten som betalar för deras boende.

Jag känner ett flertal svenskar som har bott i dessa område när det var nybyggt,dom är också chockade hur det ser ut idag.Vandalism nedskräpning och ett onatuligt stort slitage i stor omfattning,så såg det inte ut 60-70 talet.Att det ser ut som det gör idag är inte svenskarnas fel,det är dom boende själva som skapar den miljön och inte någon annan punkt.
Hela ditt inlägg är ett i raden av många snyft inlägg och skylla ifrån inlägg.Vad värre är du tar parti för kriminella,det inte dom kan köpa det snor dom och det tycker du är helt okey.
Jag skulle kunna kalla dig en massa skit nu men jag avstår, tänker inte lägga mig på din nivå.

Jag tar absolut inte parti för några kriminella. Men har dock en viss förståelse varför just svenska män
drabbas av dessa överfallsbrott.
Om man uppfostrar pojkar som flickor är det då märkligt att just dem (av alla människor som vistas på stan) sedan blir offer för överfallsbrottslighet? Så länge en ung svensk man/pojke förblir en sorglig undergiven vek patetisk usel fegis så kommer han att drabbas av dessa brott.

Varför inte ta och förändra det svenska mansidealet? Varför inte förändra sättet som ni uppfostrar era söner?

Vart är utmanaren, rivalen, vägvisaren? Vart är den den svenska "mannen" som tydligt kan visa hur man är MAN i detta samhälle?
Det traditionella manliga utstrålningen går verkligen på sparlåga bland etniska svenskar!
Var finns den svenska manligheten? Den svenska maskiluniteten? Hur ser den ut? Hur visas den upp? Dessa frågor lämnar inte bara många invandrarmän undrande utan förmodligen dig också?
Citera
2010-07-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Jag tar absolut inte parti för några kriminella. Men har dock en viss förståelse varför just svenska män
drabbas av dessa överfallsbrott.
Om man uppfostrar pojkar som flickor är det då märkligt att just dem (av alla människor som vistas på stan) sedan blir offer för överfallsbrottslighet? Så länge en ung svensk man/pojke förblir en sorglig undergiven vek patetisk usel fegis så kommer han att drabbas av dessa brott.

Varför inte ta och förändra det svenska mansidealet? Varför inte förändra sättet som ni uppfostrar era söner?

Vart är utmanaren, rivalen, vägvisaren? Vart är den den svenska "mannen" som tydligt kan visa hur man är MAN i detta samhälle?
Det traditionella manliga utstrålningen går verkligen på sparlåga bland etniska svenskar!
Var finns den svenska manligheten? Den svenska maskiluniteten? Hur ser den ut? Hur visas den upp? Dessa frågor lämnar inte bara många invandrarmän undrande utan förmodligen dig också?

Visserligen har Svenskarna blivit vekare, men det är ju inte precis en mot en och dessutom slår de ner dem bakifrån och för att vara riktigt på den säkra sidan ger de sig på dem som använder rollator.
DrääääääG!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in