2007-09-29, 23:01
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
Deras "information" kommer garanterat från ett inslag i FOX News som vi alla vet hur dom är. Inte för att jag försvarar rosengård på nåt sätt, har ingen åsikt då jag aldrig varit där.

Här kan du i alla fall se inslaget: http://www.youtube.com/watch?v=O2qTdFX6thg

Ja, det var garanterat detta inslag de hade sett! Tack för länken!
mvh
tt
Citera
2008-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Min fråga: ÄR det verkligen så här illa???tt
Tja...bedöm själv...
Citat:
Malmö blev belägrat
http://www.kvp.se/nyheter/1.1076155/malmo-blev-belagrat

.
Citera
2008-03-08, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi75
Polisen slog till mot svartklubbar
Polisen i Malmö slog i natt till mot fem svartklubbar i innerstaden och stadsdelen Rosengård. Fem personer misstänks efter tillslagen för narkotikabrott och två för brott mot alkohollagen.

MALMÖ. Polisen i Malmö slog till mot fem svartklubbar i innerstaden och stadsdelen Rosengård under natten till lördagen.

— Det är lokaler där man säljer illegal alkohol utan några som helst tillstånd, säger Håkan Gustafsson, samordnare för alkoholrelaterade brott på polisen i Malmö.
Tillslagen skedde inom ramen för den samverkan mellan polisen och flera andra myndigheter i Malmö som kallas Trygga gatan. En av lokalerna var så undermålig att den stängdes av räddningstjänsten med hänvisning till lagen om skydd mot olyckor. Fem personer misstänks också för narkotikabrott och två för brott mot alkohollagen.

TT
http://hd.se/inrikes/2007/09/29/polisen-slog-till-mot-svartklubbar/

Stadsdelen Rosengård säger väl det mesta

ja för svenskar säljer ju inte illegal alkohol
Citera
2008-03-08, 13:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne_delvecchio
ja för svenskar säljer ju inte illegal alkohol

Faktiskt inte. I malmö finns mig veterligt inte en enda svartklubb som drivs av svenskar. Men vi går gärna dit .

I Rosengård finns absolut inte en enda svenska resaturang, svart eller vit.

Vad gäller de som livnär sig på att sälja svartsprit till unga är de huvudsakligen svarthåriga. Det är en del av invandrarnas ekonomi härnere.
Citera
2008-03-08, 14:32
Medlem
hantels avatar
Som svar på den ursprungliga frågan. Det är jävligt illa i Malmö. Man upphör aldrig att förvånas över vad araber/muslimer ställer till med. Det krävs att politikerna vaknar upp innan det går helt åt helvete. Det behövs en motvikt inom den svenska flyktingkramande politiken. SD måste in i riksdagen som ett första steg.
Citera
2008-03-08, 14:35
Moderator
Tystnads avatar
Ja det är illa ställt i Malmö

Känner folk som flyttat därifrån pga utvecklingen dem sista 10 åren.

Själv besöker man inte Malmö längre om det inte inte är tvunget.

Kan mycket väl tänka mig att UD inom en inte allför avlägsen framtid lägger in Malmö i sin lista över "utländska platser man bör undervika "
Citera
2008-03-08, 14:39
Medlem
Mad monks avatar
Situationen i malmö är väldigt oroväckande och ja här finns det snart fler muslimer än svenskar. Det är ingen tillfällighet att vi skåningar är "rasistiska".
Senast redigerad av Mad monk 2008-03-08 kl. 14:44.
Citera
2008-03-08, 17:59
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Men inte är det som så att svenskar förföljs öppet för sin etnicitet.
Där har du helt fel. Det är faktiskt exakt så som det är nu.
Citera
2008-03-09, 13:40
Medlem
Infinitums avatar
Men median överdriver som fan. Jag bor själv i Malmö, i Augustenborg för att vara mer exakt och det ligger väl runt 500m från Rosengård. Visst, jag hade inte vågat gå in i Rosengård klockan 23:46 men jag hade inte heller vågat vandra runt i innerstaden eftersom det finns idiot hooliganer som skulle kunna tro att jag är en nazist eftersom dom druckit för mycket.

Det jag vill säga är att median hittar på en hel del saker. Visst, det här med tegelstenarna har ju hänt men det händer förhelvete inte varje dag. Det händer fan inte ens längre. Det är väldigt lätt att dömma folk utifrån. Det är faktiskt ett helvete att leva som en "blatte"/invandrare. 60% av alla fallen så stöter man på rasism i de flesta affärerna man går in i. Inte undra på att alla invandrare är sura. Jag är själv en invandrare och jag hade tur som hade föräldrar som uppfostrade mig väl. Jag ser mig själv inte som invandrare längre, utan som svensk och det är jag jätteglad över.

Som sagt, man går in i Rosengård på egen risk. Går man in där på dagen så är det jävligt lugnt. Inga bråk, ingenting!. Men på kvällen händer det ju saker, men inte sånna saker som median nämner.
Citera
2008-03-09, 14:22
Medlem
Dagliga kontainerbränder klagar brandmännen på. Ibland flera gånger per kväll.

Sedan slåss man, som icke-Malmöbo, de gånger man är på besök i staden av exakt hur många raketforskare och självhatande kvinnor (muslimskor) det finns. Det är helt otroligt och orealistiskt att se Sveriges tredje största stad så fylld till bredden med bruna människor.

Riktiga barnmaskiner är de också - sällan får man åka buss mot/genom de brunaste områdena utan att någon hucklekärring med barnvagn + 2-3 barn stiger ombord bussen. De platserna på bussen som är gjorda för rullstolar har nog aldrig sett en rullstol - det är bara bruna barnvagnar som transporteras på de platserna.
Citera
2008-03-09, 18:10
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Exempel: Etniska svenska familjer flyr Malmö, svenska tjejer trackasseras i skolan av den muslimska majoriteten och kallas för horor för att de inte bär slöja... etc etc...

Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?
HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??

mvh
tt

Det sker en omfattande utflyttning från Malmö av relativt välmående familjer av alla etniciteter. Folk tjänar en bra hacka på sina bostadsrätter och får ett rejält hus lite längre ut för pengarna. Nu som alltid i högkonjunkturer under de senaste 30-40 åren. Det är ytterst sällsynt att obeslöjade flickor kallas för horor av skolkamrater, men det går givetvis inte att hävda att det adrig förekommer. Det är förvånansvärt lite våld med etniska förtecken, däremot är araber starkt överrepresenterade i gautvåldet (som MINSKAR).

Allt detta diskuteras livligt i media i Malmö och bland folk. Någon toppstyrning förekommer inte, men sen kan man ju givetvis ha olika uppfattningar om hur det framtida Malmö ska se ut.

En fingervisning om att Malmö inte är en stad i kris är att åtskilliga företag söker sig hit även med högkvalificerad verksahet och att bostadspriserna skjuter i höjden.
Citera
2008-03-09, 18:19
Medlem
Apspektakels avatar
Ska man gå ut i Malmö en fredag / lördag kväll för att ha kul så finns där ju ett par ställen man inte ska besöka om man inte vill vara med om skottlossningar, knivhot, mord och tillhörande saker.
Det är generellt klubbarna i mitteln av finhetsskalan som man gör bäst i att undvika.
Dom finare ställena kommer knivviftare och cowboysen inte in på och dom mindre "fina" ställena (kb etc) besöker inte knivviftarna och cowboysen / indianerna allt för ofta för att "där e bara poonkare och sånt".
Ställen att undvika, crown, breeze (visst heter gamla heartbreak så nu?) etc.

Heartbreak är ju för övrigt det enda stället jag fått gå genom en metalldetektor förutom på flygplatsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in