2016-05-29, 09:11
Medlem
Strax innan 00.00-tiden i natt inkom ett larm till polisen om att två personer brottades med en pistolbeväpnad man på Engelbrektsgatan mitt i centrala Malmö.

När polisen kom till platsen visade det sig att det varit ett personrån – men att vittnen lyckats övermanna gärningsmannen.
Gärningsmannen, en man i 18-årsåldern, grips misstänkt för rån samt brott mot vapenlagen eftersom han använts sig av en kolsyrepistol under rånet.

http://24malmo.se/2016/05/29/man-ranad-da-visade-allmanheten-civilkurage/
Senast redigerad av ascheberg 2016-05-29 kl. 09:16.
Citera
2016-05-30, 05:36
Medlem
Rånad vid bankomat

En man i 30-års åldern blev strax sent på söndagskvällen rånad och knivskuren när han tog ut pengar ifrån en uttagsautomat i Malmö.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ranad-vid-bankomat-1
Citera
2016-05-30, 20:42
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
“NO-GO-ZONER” Sent på söndagskvällen och under natten mot måndag anlades flera bilbränder i det illa beryktade, starkt invandrardominerade problemområdet Rosengård i Malmö. Sammanlagt ska tre eller fyra bilar ha satts i brand.
http://avpixlat.info/2016/05/30/flera-bilbrander-i-okand-malmo-stadsdel/#more-179300
Citera
2016-05-30, 21:54
Medlem
Malmö ska självklart fortsätta med invandring från MENA länder, föreslår en dubblering. Vad säger MP om det ? Dem är väl inte rasister och säger nej till detta förslag ?
Citera
2016-05-30, 23:00
Medlem
Nya skjutningar i aldrig så trygga malmö...
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-30/man-skjuten-pa-rosengard-tog-sig-sjalv-till-sjukhus
Som vanligt med efterföljande stök och bråk vid akuten. Låt killen dö på gatan så spar vi lite pengar i vården och slipper bråken på akuten.
/
Citera
2016-05-30, 23:08
Medlem
Bodde i Malmö 2013-2014 och är nog den lugnaste staden jag varit i. För gemene man i alla fall. Kriminalitet finns det väl förstås precis som överallt och man märker väl först av den om man är en del av den och vistas på den samhällsnivån. Men enda staden jag personligen märkt av invandringen och bristen på integration och gränskontroll, i negativ aspekt, är väl egentligen Stockholm.
Citera
2016-05-31, 00:35
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Bodde i Malmö 2013-2014 och är nog den lugnaste staden jag varit i. För gemene man i alla fall. Kriminalitet finns det väl förstås precis som överallt och man märker väl först av den om man är en del av den och vistas på den samhällsnivån. Men enda staden jag personligen märkt av invandringen och bristen på integration och gränskontroll, i negativ aspekt, är väl egentligen Stockholm.
Jag fattar ingenting? Bodde och jobbade du i slottstaden, VH, Limhamn?
Citera
2016-05-31, 00:38
Medlem
Vad fattar du inte?
Citera
2016-05-31, 01:01
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Vad fattar du inte?
Hur du inte kan märka av problemen i Malmö? Uppriktigt nyfiken hur det kunnat undgå dig?
Citera
2016-05-31, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hur du inte kan märka av problemen i Malmö? Uppriktigt nyfiken hur det kunnat undgå dig?
Det är en sak att samla nyhetsartiklarna och att leva det vardagliga livet. Man möter varken anarki eller någon krigszon när man bor i Malmö. Det är en väldigt lugn stad, i min erfarenhet, att leva i om man själv inte delar umgänges- och miljökretsar med de kriminella. Jag säger naturligtvis inte att problemen inte finns där, jag säger bara att det är rätt jäkla lugnt att åka dit, bo där, leva sitt liv liksom. Enda stället jag som standard-svensson mött på kriminalitet till följd av detta ämne är som sagt Sthlm, där har det kommit till mig, inte bara på nyheterna utan som utomstående och i vardagen.
Citera
2016-05-31, 01:14
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Det är en sak att samla nyhetsartiklarna och att leva det vardagliga livet. Man möter varken anarki eller någon krigszon när man bor i Malmö. Det är en väldigt lugn stad, i min erfarenhet, att leva i om man själv inte delar umgänges- och miljökretsar med de kriminella. Jag säger naturligtvis inte att problemen inte finns där, jag säger bara att det är rätt jäkla lugnt att åka dit, bo där, leva sitt liv liksom. Enda stället jag som standard-svensson mött på kriminalitet till följd av detta ämne är som sagt Sthlm, där har det kommit till mig, inte bara på nyheterna utan som utomstående och i vardagen.
Okej då förstår jag!

Själv tycker jag det är tärande att se all utanförskap, svarthandel, få poliser etc. och valt att lämna. Har dock aldrig utsatts själv. Skulle dock inte kalla staden problemfri, eller mimdre problemfri än andra städer, tvärtom.
Citera
2016-05-31, 06:10
Medlem
En person skjuten i Rosengård

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/en-person-skjuten-i-rposengard
Senast redigerad av ascheberg 2016-05-31 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in