2015-08-08, 21:27
Medlem
Politice-Rectams avatar
Jag har tänkt besöka Rosengård. Kan man göra så eller är det för farligt? Hur farligt är det att ta foton?
Citera
2015-08-09, 05:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Jag har tänkt besöka Rosengård. Kan man göra så eller är det för farligt? Hur farligt är det att ta foton?

Ta inte foton på infödingarna. De brukar gå till attack då.

Säkrast är väl att åka femmans busslinje och ta foton inifrån bussen.
Citera
2015-08-09, 08:52
Medlem
http://petterssonsblogg.se/2015/08/09/tva-mordforsok-i-malmo/

Två män i 30-årsåldern blev knivskurna på Möllevången i centrala Malmö tidigt på söndagsmorgonen.

http://www.exponerat.net/17-aring-fran-ecuador-atalad-for-valdtakt-mot-barn-i-malmo/

17-åring åtalad för våldtäkt mot barn i Malmö
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-09 kl. 09:11.
Citera
2015-08-09, 10:56
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:

Det är nog ganska lugnt på dagtid i varje fall.

En släkting till mig som var på besök här i Malmö under sommaren gick runt på Rosengård med en tröja med den provokativa texten "God is dead", och inget hände henne i varje fall.

Kvällstid hade jag dock undvikit om du är vit. Stöter du på ett ungdomsgäng och dem ser att du inte "hör hemma där" så lär du lämna platsen utan dina egna värdesaker. Om detta sker, spring om möjligt, eller bara ge dem sakerna. Tänk på att dessa ungdomar är i väldigt hög utsträckning sadister... Dem letar efter rationaliseringar att bruka våld mot dig. Säger du något kaxigt till en av dem, förväntas denna av gruppen att misshandla dig.

Vad gäller foton, så tror jag att det är lugnt om du har en liten kamera/telefonkamera. Om du går runt med en stor TV-kamera lär risken dock öka.

Rosengård är ju ändå en hyfsat stor stadsdel. Förmodligen större risk att bli attackerad på grund av foton på specifika problem-gator som Rasmusgatan och dylikt, då dem inte vill att deras öppna knarkförsäljning filmas.
Citera
2015-08-09, 14:08
Medlem
trueforgoods avatar
Jag sympatiserar överlag inte med SD och delar inte deras människosyn. Ändock måste jag tillstå att läget i Malmö är rent åt helvete rent ut sagt.

Det finns delar (förutom det självskrivna Rosengård) som Kroksbäck, Holma, Seved, Lindängen som är utom all räddning och där det huserar fler utlandsfödda än "etniska svenskar". Hade dom bara betett sig så hade det varit en sak, men man vågar ju fan knappt gå på vissa ställen ens under dagtid (t ex den ökända Rasmusgatan). Tyvärr har dom flesta tagit med sig beteende som är normalt i deras hemländer som att skräpa ner på gatan, köra bil i 130km/h mitt genom bostadsområden och föra ett jävla liv i allmänhet.

Flyttade därifrån för ett år sedan då det helt ärligt inte går att bo där längre.
Citera
2015-08-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag sympatiserar överlag inte med SD och delar inte deras människosyn. Ändock måste jag tillstå att läget i Malmö är rent åt helvete rent ut sagt.

Det finns delar (förutom det självskrivna Rosengård) som Kroksbäck, Holma, Seved, Lindängen som är utom all räddning och där det huserar fler utlandsfödda än "etniska svenskar". Hade dom bara betett sig så hade det varit en sak, men man vågar ju fan knappt gå på vissa ställen ens under dagtid (t ex den ökända Rasmusgatan). Tyvärr har dom flesta tagit med sig beteende som är normalt i deras hemländer som att skräpa ner på gatan, köra bil i 130km/h mitt genom bostadsområden och föra ett jävla liv i allmänhet.

Flyttade därifrån för ett år sedan då det helt ärligt inte går att bo där längre.

Är inte alla hyfsat överens om att det finns stadsdelar med problem i Malmö? Det enda sd gör är att gapa högst och överdriva till max samt att beskylla hela skiten på invandrare. Vad vill sd konkret göra förutom minska antalet flyktingar? Och vad fan skulle det hjälpa i dagens Rosengård? Jag har många sköna polare som kom till Rosengård från Bosnien på 90-talet som flyktingar men idag bor de på schyssta områden. De är fan inte assimilerade, många är muslimer och de är lika mycket juggar som de var den dagen kom. Skillnaden är att de har utbildat sig och arbetar idag som lärare, revisorer etc. Sd har fan inga svar på ett skit!
Citera
2015-08-09, 16:07
Medlem
Den malmöbo som som i juli greps i Israel misstänks för samröre med den libanesiska organisationen Hizbollah.

Läs mer.........

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/malmobo-misstanks-ha-band-till-hizbollah
Citera
2015-08-09, 17:19
Medlem
spoilers avatar
SD:s cis-trupper är ute och slentrianhatar igen.

"Flera gånger under den senaste veckan har gäng kommit in i Folkets park och hotat Pridefestens besökare. Det säger festivalgeneralen som är kritisk till polisens låga närvaro."

http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/malmo/hot-och-skrik-mot-regnbagsfestivalens-besokare/
Citera
2015-08-09, 17:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
SD:s cis-trupper är ute och slentrianhatar igen.

"Flera gånger under den senaste veckan har gäng kommit in i Folkets park och hotat Pridefestens besökare. Det säger festivalgeneralen som är kritisk till polisens låga närvaro."

http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/malmo/hot-och-skrik-mot-regnbagsfestivalens-besokare/

Citat:
Flera gånger under veckan har han kontaktat polisen.
– Första gången fick jag till svar "läser du inte tidningen? Vi har inga polisbilar lediga".

Så de svenska kriminella järnrörsgängen tycker inte om invandrare som besöker Pridefesten?

Polisen prioriterar naturligtvis inte brott mot dessa invandrare. Hade det istället varit invandrare som begått brotten så hade de kommit med full styrka.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hot-och-skrik-mot-regnbagsfestivalens-besokare/
Citera
2015-08-09, 19:09
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Rosengård är en stor stadsdel, med villor och köpelägenheter, men vill du uppleva riktig Rosengård bege dig till Ramelsväg, gå in mellan husen, kolla på balkonger, gå in i trapphus,
det liknar kaoz
Citera
2015-08-09, 19:39
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazingasmita
Är inte alla hyfsat överens om att det finns stadsdelar med problem i Malmö? Det enda sd gör är att gapa högst och överdriva till max samt att beskylla hela skiten på invandrare. Vad vill sd konkret göra förutom minska antalet flyktingar? Och vad fan skulle det hjälpa i dagens Rosengård? Jag har många sköna polare som kom till Rosengård från Bosnien på 90-talet som flyktingar men idag bor de på schyssta områden. De är fan inte assimilerade, många är muslimer och de är lika mycket juggar som de var den dagen kom. Skillnaden är att de har utbildat sig och arbetar idag som lärare, revisorer etc. Sd har fan inga svar på ett skit!

Jag håller med dig, som sagt gillar jag själv inte SD. De har visserligen skapat en debatt som är viktig att ta men tyvärr har det hela lett till en polarisering som istället mynnat ut i att ingen vågar ta tag i problemen av rädsla i att "gå SD:s ärenden".

Malmö är ett lysande exempel på misslyckad integration, och något måste på allvar göras åt läget. Frågan är när våra politiker, kommunala som på rikdagsnivå, fattar att de måste gör detta. Tills dess kommer SD:s väljarsiffror bara öka och öka.
Citera
2015-08-09, 23:28
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazingasmita
Muslimer som dig och dina polare kommer alltid att hata SD.Ni är en fara landet och varför har ni inte åkt hem än?Kriget är väl slut i Bosnien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in